SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorn typ dör/tappar all effekt

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #50927
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Kör man med standardturbon, och kan hantera laddtrycket med gasfoten (kräver lite känsla :D) så behöver man inte borra upp hålet.

      /J

      #50944
      Niklas
      Deltagare

        Antar att jag inte behöver borra då…kör ju ganska snällt. Om det är det du menar.

        #50935
        Kvarnis
        Deltagare

          >Antar att jag inte behöver borra då…kör ju ganska snällt.
          >Om det är det du menar.

          Det är lite problem med kvarts gas fenomen med liten sunrra å dawes med för litet bleed hole…typ

          då får du fullt laddtryck utan att håla stumt…vilket inte är helt bra.. alla gånger typ…:D

          #50931
          Practos
          Deltagare

            >>Antar att jag inte behöver borra då…kör ju ganska
            >snällt.
            >>Om det är det du menar.
            >
            >Det är lite problem med kvarts gas fenomen med liten sunrra å
            >dawes med för litet bleed hole…typ
            >
            >då får du fullt laddtryck utan att håla stumt…vilket inte
            >är helt bra.. alla gånger typ…:D

            det betyder asså att min turbo är för liten aftersom jag har det precis så… 😀

            #50928
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Det finns bara en lösning – större turbo. 😀

              /J

              #50932
              Practos
              Deltagare

                >Det finns bara en lösning – större turbo. 😀
                >
                >/J

                du är ute efter att kränga en låda till tror jag 😀

                /bättre däck och väghållning nästa :9

                #50945
                Niklas
                Deltagare

                  Kvarnis: Hmm, så du menar att jag har en anledning till att hålla fullgas om jag monterar en Dawes? 🙂

                  #50946
                  Niklas
                  Deltagare

                    Skaffa dig en tjej som inte gillar aggressiv körning så skall du se att det krävs en anledning till att byta fil… 😉

                    /A – som mjukat upp tjejen…lite 😀

                    #50929
                    ExOrdis
                    Deltagare

                      Kan även vara något/några tändstift med en aning för stort elektrodavstånd, och därför lyckas inte gnistan att slå över när laddtryck/kompressionen ökar över en viss nivå.

                      Löses med kontroll av elektrodavstånd och om avståndet är för stort så korrigerar man det eller köper en kraftigare tändspole, 😉 vilket inte är en bra lösning för elektrodavståndsfel men kan hjälpa. Att byta tändspole är aktuellt för de som kör med riktigt höga laddtryck.

                      /Kjell

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.