SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorproblem

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Red_Mike
    Deltagare

Jag har ett litet problem med min GT -98.

Det började med att jag stängde av bilen normalt och gick in i garaget. 5-10 min senare så skulle jag flytta bilen och då hoppa den igång men gick oerhört dåligt, den bara spotta och obränd bensinlukt började komma in i kupen. Jag stängde av den men sen fick jag inte igång den, Jag hörde att soppapumpen inte startade första gången och jag har haft problem med relät förut, Men efter att jag återigen sökt igenom felet så är det varken soppapumpen eller relät som är dåligt. Den får 12V en snabbis innan nått säger åt den att stänga av och inte trycka fram bensin. Jag tog bort batteriet och lyckades få igång bilen och då lät den bra på tomgång. Men efter att jag stängt av den så vägrade den starta igen och återigen så startade inte pumpen. Jag tog bort batteriet igen och lät den reset’a datan. Då fick jag igång den igen och tog några varv runt kvarteret, Men på 1:ans växel funkar den bra med allt men sen på 2:ans växel så hackar den på låga varv och när den bygger upp mer laddtryck så låter det precis som att kopplingen slirar eller att man har lunchcontrol och laddtrycket försvinner.
      Jag har kontaktat Subaru och ska lämna in den på felsökning på Torsdag men då dom inte kan svara på vad det kan vara så undrar jag om någon kan ha en aning om vad det kan vara så man vet vad man har att förvänta sig.
      Det jag själv kan misstänka är lmm,databoxen,turbon eller chipet. Men oerhört tacksam om någon haft samma problem och kan berätta vad det kan vara!

Mvh Micke

Manor
      Deltagare

Jag brukar alltid gissa på LMM:en och brukar då ha rätt till 90% ;-).
        Tyvärr så är LMM:en dyrare till en 98:a än den till 99-00…typ 3 gånger dyrare, men det är väl som det är…bara att betala och se glad ut.

Självklart är det inget som ska bytas på ren chansning, utan bör vara hyfsat lätt att se/mäta upp av verkstaden. Jag antar att man även på en 98:a kan läsa ut felkoder, men helt säker är jag inte.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.