Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 127 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Nu heter jag dock inte Fredrik men det går nog bra endå! 🙂

http://www.ludicrous-speed.com/automotive/impreza/fsm/

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Tom, ditt namn bugar jag redan för i respekt för ditt kunnande ;). Tack för länken! Blir till att skriva ut.

timpO
        Deltagare

Kul med en till som ska få klia sig i huvudet 😉 Jag köpte nyss ett block från irland med cosworth kolvar, k1-stakar, nitrerad(svenskt ord?!) vevaxel och acl-lager överallt =)

Joakimgabrielsson
          Deltagare

Har precis köpt prylar för 1100 dollars. Läskigt.
            Det blev:
            wiseco-kolvar
            Komplett packningssatts
            toppbultar
            nån kevlarförstärkt kamrem. blå och fin.
            11mm oljepump.

Det blir ungefär 8000 översatt i svenska kronor. Här i sverige kostade bara packningssattsen 7000 kr. Så man får ju lite mer för pengarna i staterna helt klart.

Allt är beställt från realstreetperformance.com. Någon som handlat där? Hoppas jag får sakerna snabbt!

Ska förmodligen beställa en walbro bränslepump också men ska forska lite i om det är värre bränslepumpar i USA-imprezorna då de har 300 hk original.

Nån som har något tips på komplett sats lager för stakar och vev osv?

andreaswrx
            Deltagare

Det blev:
              wiseco-kolvar
              Komplett packningssatts
              toppbultar
              11mm oljepump.

Det blir ungefär 8000 översatt i svenska kronor. Här i sverige kostade bara packningssattsen 7000 kr. Så man får ju lite mer för pengarna i staterna helt klart.

Allt är beställt från realstreetperformance.com. Någon som handlat där? Hoppas jag får sakerna snabbt!

Ska förmodligen beställa en walbro bränslepump också men ska forska lite i om det är värre bränslepumpar i USA-imprezorna då de har 300 hk original.

32% i tull och moms med så du inte glömmer det

TomK
              Deltagare

32% i tull och moms med så du inte glömmer det

Är det inte 25% moms + 3% tull + postens avgifter?
                = ~28%

andreaswrx
                Deltagare

Är det inte 25% moms + 3% tull + postens avgifter?
                  = ~28%

7% är tull och fraktbolagets normala avgift kan skilja någon procent beroende på fraktbolag något bolag vet jag det är uppåt 36-38%

Joakimgabrielsson
                  Deltagare

Kul med en till som ska få klia sig i huvudet 😉 Jag köpte nyss ett block från irland med cosworth kolvar, k1-stakar, nitrerad(svenskt ord?!) vevaxel och acl-lager överallt =)

Kul! Projekttråd? Vore väldigt intressant att följa!!

timpO
                    Deltagare

Jag tänkte starta en projekttråd, någon gång snart haha.. Jobbigt att ta tummen ur bara 😉

rigdab
                      Deltagare

Det blev:
                        wiseco-kolvar
                        Komplett packningssatts
                        toppbultar
                        11mm oljepump.

Det blir ungefär 800 översatt i svenska kronor. Här i sverige kostade bara packningssattsen 7000 kr. Så man får ju lite mer för pengarna i staterna helt klart.

Vet du redan vilken dimension på kolvar du ska ha? Skador i loppen? Borra eller inte borra blocket?

Joakimgabrielsson
                        Deltagare

Jag har köpt överdim-kolvar då blocket skall borras.

Joakimgabrielsson
                          Deltagare

Nu blev det klart att Per Johansson skall mappa bilen när den är färdig och inkörd. Eftersom han inte har någon egen verksamhet är det ju lite krångligt för honom så jag känner mig lyckligt lottad som fick ett positivt svar. Tror inte man skall hoppas på för mycket om man kontaktar honom. Jag tror mitt rallysmicker hjälpte 🙂

timpO
                            Deltagare

Du skulle inte vilja prata med han igen och fråga om han vill mappa två stycken subbor ev? =) Du är ute efter ecutek mappning eller?

Joakimgabrielsson
                              Deltagare

Du skulle inte vilja prata med han igen och fråga om han vill mappa två stycken subbor ev? =) Du är ute efter ecutek mappning eller?

Kan ju kolla när jag är där, påmin mig om tre veckor! Det blir ecutec ja.

Fricke.w
                                Deltagare

Vet du redan vilken dimension på kolvar du ska ha? Skador i loppen? Borra eller inte borra blocket?

Sant så sant, du kannske fick lite brotom med bestälningen där i all iver, eller var du så smart att du tog första över dimension i alla fall.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 127 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.