- Detta ämne har 126 svar, 20,285 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2012 kl. 17:44 #244487timpODeltagare
Kan ju kolla när jag är där, påmin mig om tre veckor! Det blir ecutec ja.
Det tycker jag låter superbra!! =) Jadu ja det ska jag försöka göra, hehe 3 veckor är lång tid att glömma bort saker.. Får nog skriva i kalendern 😉
21 juni, 2012 kl. 17:45 #244507JoakimgabrielssonDeltagareSant så sant, du kannske fick lite brotom med bestälningen där i all iver, eller var du så smart att du tog första över dimension i alla fall.
Tog wisecos första överdim, låg på +02 tror jag bestämt! Verkar vara olika beroende på vad man köper för märke?
28 juni, 2012 kl. 11:37 #244508JoakimgabrielssonDeltagareDå anländer min prylar i morgon. Som julafton. Har även köpt en walbropump som jag ska sätta dit efter min långa inkörningstur jag får ta innan Per Johansson sätter tänderna i mappningen.
Off topic, men är det någon mer än jag som stör sig på skramlande paneler? Funderar på om man kan spruta under något dämpande. Några tips?
2 juli, 2012 kl. 13:29 #244509JoakimgabrielssonDeltagareBlev Wiseco-kolvar med 0,5 överdimm dvs 100 mm
Eagle stakar
ny kamrem,spolar osv
packningar
11 oljepump
walbro 255
nya lager
toppbultar
Ny turbo-inte köpt ännu.11 juli, 2012 kl. 03:19 #244510JoakimgabrielssonDeltagareMina gamla kolvar!! Kommer aldrig våga köpa en ej25 som inte har smidd motor. Finns otroligt många exempel på detta.
20 juli, 2012 kl. 10:01 #244563BjorneJHelt säker är jag förståss inte. det knackar i takt med att det rullar. låter endast i låga farter, speciellt när man backar och svänger. Tänker att det är drivaxlarna då? Men de kostar ju skjortan så ska verkligen forska i detta innan jag beställer något.
Såg din post om knackande ljudet jag hadde samma fel på min och det löste jag genom att pressa in fett i dämparna bak då vart det tyst och fint…
det kan vara värt att testa istället för att byta något dyrare.
Kolla denna youtube film.
20 juli, 2012 kl. 10:20 #244511JoakimgabrielssonDeltagareJag har ju funderat på detta men klonket har inget att man kör över ojämnheter att göra, snarare när man svänger i låga farter. Ska prova att hiva i fett i damaskerna. Men tror jag måste byta axlar, och kanske hubbar också om jag har otur.
29 juli, 2012 kl. 11:41 #244512JoakimgabrielssonDeltagareDå är bilen klar! Har en bokad mappning hos Per Johansson på fredag. Inkörning på schemat tills dess.
en liten film: http://www.youtube.com/watch?v=69GEEZTDxW8&feature=plcpHar satt i en svingo tvåskivig koppling. Riktigt go och låter racing. Ser fram emot att testa den när man får varva lite.
29 juli, 2012 kl. 14:09 #244463HåenströmDeltagareKanon snabbt jobbat med motorn. Lycka till med mappningen.
30 juli, 2012 kl. 10:40 #244442KvarnisDeltagareKöp nya spridare och mappa på E85 vet ja 😀
Med kolvar och stakar som håller är det dumt att inte göra det 😉 😀
Turbo, beor på vilken effekt/karaktär du vill ha på bilen 🙂30 juli, 2012 kl. 14:40 #244459GilarskiDeltagareDå är bilen klar! Har en bokad mappning hos Per Johansson på fredag. Inkörning på schemat tills dess.
en liten film: http://www.youtube.com/watch?v=69GEEZTDxW8&feature=plcpHar satt i en svingo tvåskivig koppling. Riktigt go och låter racing. Ser fram emot att testa den när man får varva lite.
Grattis, bra jobbat!! d—0.o—b
24 augusti, 2012 kl. 09:36 #244513JoakimgabrielssonDeltagareSka hämta min bil i dag hemma hos Per Johansson. citat Per “Den går riktigt j……”! Vi hamnade på 370 hk. Laddar 1,55. Känner mig som en skolpojke som precis ska få sin första kyss. Dessutom av skolans fräschaste brud. Blir till att montera nya navet och ratten innan jag vrir om nyckel också….. Sen kommer nog min nya Seibonhuv och en kolfibergrill nästa vecka.
24 augusti, 2012 kl. 19:56 #244454Jonas.LDeltagareSka hämta min bil i dag hemma hos Per Johansson. citat Per “Den går riktigt j……”! Vi hamnade på 370 hk. Laddar 1,55. Känner mig som en skolpojke som precis ska få sin första kyss. Dessutom av skolans fräschaste brud. Blir till att montera nya navet och ratten innan jag vrir om nyckel också….. Sen kommer nog min nya Seibonhuv och en kolfibergrill nästa vecka.
Grymt !! Säg till någon mer gång du har vägarna förbi thn så får du bjuda på ett åk 😉
27 augusti, 2012 kl. 12:51 #244514JoakimgabrielssonDeltagareGrymt !! Säg till någon mer gång du har vägarna förbi thn så får du bjuda på ett åk 😉
Hehe. visst visst. Dock la bränslefiltret av lagom tills jag märkte att bilen va aldeless för mjuk för denna effekten. Kan bara varva till 4000 sen börjar den hacka. Så blir till att åka till thn i helgen och låna pappas verktyg…igen.
Beställde även ett par BC br som skulle komma nästa vecka. Då får jag ju styvat upp skiten lite.
26 september, 2012 kl. 09:28 #244515JoakimgabrielssonDeltagareFått på en seibon-huv och en styck kolfibergrill. Blev grymt snyggt utan emblem….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.