- Detta ämne har 126 svar, 20,285 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2012 kl. 12:56 #244516JoakimgabrielssonDeltagare
Passade även på att garagelacka mina slitna ok. får se hur länge det håller sig snyggt. Kanske får förbättra lite då och då. Har iaf använt värmefärg och typ 5 lager värmetålig klarlack. Bytte även till svarta brembodekaler…
27 september, 2012 kl. 11:38 #244449JangDeltagareriktigt snyggt
27 september, 2012 kl. 14:43 #244462goffemannenDeltagareVa är det för färg du använt? Märke,inköpsställe?
27 september, 2012 kl. 15:47 #244517JoakimgabrielssonDeltagareVa är det för färg du använt? Märke,inköpsställe?
Har slängt burkarna… Köpte de på nätet. sökte på värmetålig klarlack typ. Färgen var jättelängesedan jag köpte. Tror det var på mekonomen. Tipset är att köpa en rätt ljus guld. Blev stor skilnad på nyansen när klarlacken kom på.
9 oktober, 2012 kl. 06:37 #244519JoakimgabrielssonDeltagareNytt fjäderbensstag och nya BC- fjäderben. Har sedan tidigare rätt grova krängare från cobb så hoppas att den kommer bli stabilare nu. Den är ju löjligt svampig original så hoppas detta blir bra. Det var lite krångligt att montera staget på denna bil faktiskt. Fick ta bort ett fäste till ac-röret och trycka ner hela röret och fästa det med ett annat fäste i ett av hålen där ursprungsfästet satt. Ändå var det tajt. Staget är en taiwan-kopia på de rosa sti-stagen som jag sprutade svart.
9 oktober, 2012 kl. 06:43 #244520JoakimgabrielssonDeltagareDå jag är ganska lång så vill jag gärna sitta nästan längst bak med stolen. problemet är att jag kommer långt ifrån ratten… och jag gillar att ha ratten väldigt nära… så jag är inte riktigt nöjd. Köpte därför ett nav med spacer och en ratt. Problemet är bara att farthållarreglaget sitter i ratten. Så om jag byter ratt så måste jag göra en variant så jag kan använda farthållaren ändå… är ju faktiskt riktigt gött att ha tycker jag. Man blir så trött i foten när man bara kör ca 500 mil om året. Lämnade därför lite besviken tillbaka ratten. Några tips på hur man kan göra? Hade vart coolt med en switch i panelen nånstans. Ett annat alternativ som ligger närmare just nu är att lämna in ratten på omklädning till mocka för att iaf få lite goare känsla i ratten. Gillar inte lädergrejen alltså! Så här vill jag ha den i så fall:
9 oktober, 2012 kl. 06:50 #244521JoakimgabrielssonDeltagareMånga inlägg på samma gång nu:)
Gjorde misstaget att polera bilen samt vaxa och sedan lämna ifrån mig bilen till Per Johansson i en vecka. när den kom tillbaka så var det omöjligt att få bort alla vita prickar som blir i stenskott osv. Har provat med allt och det sitter som berget. Har provat med div medel och suttit med topps osv. har även tvättat bilen ca 20 ggr utan att det blir någon skillnad. Tur att prickarna inte är så många:)11 oktober, 2012 kl. 05:49 #244518JoakimgabrielssonDeltagareDet är ju polermedel eller vax som sitter i prickarna. Det har lixom bränt in då jag inte tog det på en gång utan lät bilen stå ute hos per en vecka.
11 oktober, 2012 kl. 09:02 #244522JoakimgabrielssonDeltagareHar köpt kallavfettning… verkade inte funka ett skit:) men köpte på biltema… kanske finns någon annanstans som är bättre? Har köpt ett par fina diskreta kolfiberstänkisar nu iaf.
11 oktober, 2012 kl. 12:15 #244490JoakimgabrielssonDeltagareKänns lite risky. Läste lite om den och den kunde bla lösa upp känslig färg:) Men vaxet försvinner nog iaf!
15 oktober, 2012 kl. 06:39 #244524JoakimgabrielssonDeltagareBilen är aldrig vinterkörd. Har rullat i Texas innan jag köpte den. Så den är hur fin som helst under. Har ändock gått över med tunn rostskyddsfärg på hela underredet samt slipat och polerat upp div. Samt lagt lite färg på diff och länkarmar.
PS. Är dessa länkar original-länkarna?
15 oktober, 2012 kl. 06:55 #244525JoakimgabrielssonDeltagareStällde av Subastian för en vecka sedan ca. Så nu är det god natt… ser verkligen fram emot våren! Men blir en del småpill under vintern… kanske ett par större spridare om tomten är snäll 🙂
Gratisgarage 5 minuters gångväg från liseberg är det inte många som kan skryta med:)
15 oktober, 2012 kl. 08:15 #244523JoakimgabrielssonDeltagareTackar… är för mycket jobb att ta bort diff för lite färg:). Det svåra är ju att slipa och rengöra när den sitter fast och saker är i vägen… Men tror det blev rätt bra ändå. Länkarna tar man bara bort och slipar eller blästrar. Målade med motorblockslack från biltema. Vet inte hur bra den håller faktiskt. men får väl göra om det med nått bättre om det blir dåligt.
Roskyddet sprutade jag bara på… gick att styra sprutet väldigt precist.
BTW så såg jag din bil på MAXI i Torslanda i lördags…. Sugen på ett bakre fjäderbensstag? Har ett till den som ligger och skräpar som du får billigt.
15 oktober, 2012 kl. 09:54 #244450JangDeltagarefint lackat
16 oktober, 2012 kl. 06:12 #244526JoakimgabrielssonDeltagareKöpte en spec-c varningsblinkersknapp och lackade konsollen matt-svart. Blev svinbra faktiskt! Nu återstår flockning av instrumentpanelen och en riktig ratt. Någon som monterat bort brädan på en new age? Något som är extra värt att tänka på?
Pratade även igår med Per Johansson om konvertering till E85. Fick ett väldigt bra pris så hittar jag ett par rejälare spridare för en bra peng så blir det sprit i vår. Någon som har ett par toppmatade över?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.