Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 127 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hur gör du med flockning och airbagen?

Eller det kanske inte är ett bekymmer på de nyare?

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Hur gör du med flockning och airbagen?

Eller det kanske inte är ett bekymmer på de nyare?

Byter man ratt så får man ju köpa ett nav med motstånd. Men tydligen är inte det godkänt av sbp så man får väl skifta ratt då bara. Fast jag är mer inne på att klä ratten som jag har hos en sadelmakare. Instrumentbrädan får jag demontera och köra till Jönköping där en firma ska hjälpa mig. Kostade 1500. Inte så mycket pengar men mycket jobb.

Igge
        Deltagare

Tänkte på passagerarairbagen.

På GC8 ska det vara så att panelen man ser sitter fast i airbagen och därmed går den inte att flocka. Så folk byter ut den mot en platta och kör på motstånd precis som du pratar om till ratten.

Joakimgabrielsson
          Deltagare

På GC8 ska det vara så att panelen man ser sitter fast i airbagen och därmed går den inte att flocka. Så folk byter ut den mot en platta och kör på motstånd precis som du pratar om till ratten.

OK. får forska lite i detta då… Men borde gå att lösa.

Joakimgabrielsson
            Deltagare

OK. får forska lite i detta då… Men borde gå att lösa rätt smidigt.

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Efter att ha fått fel fjäderbensstag i bak 2 gånger fick jag igår det som skulle “passa” till min bil. Fick dock använda min nyinköpta Dremel en hel del för att få det att passa. Lade ett lager rostskyddsfärg över den kapade plåten. Lyfte upp bilen och drog åt allt när fjäderbenstornen inte var under tryck.

Quackpack89
                Deltagare

Vilken oflyt du verkar haft med dina stag där :-\

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Joakimgabrielsson
                  Deltagare

Ny ministänkisar monterade.

Jang
                    Deltagare

snyggt, enligt min smak, e de en lien mus som syns i nederkant på bilden

Steewe
                      Deltagare

snyggt, enligt min smak, e de en lien mus som syns i nederkant på bilden

Det är toppen av sladdlampan. 🙂

andreaswrx
                        Deltagare

det där är snyggt, tyvärr fungera det inte i verklighetn utan det smular sönder sig och sen hänger det tråda ner från att! (börjar i nedekant) gäller även om man bara åker asfvalt med!

Joakimgabrielsson
                          Deltagare

Ok. får se hur länge de håller. De kostade 100 kr styck så går ju köpa nya….

Joakimgabrielsson
                            Deltagare

Fick lite fix i går att “sätta fast” brandsläckarn med. Ska köpa ett stag att skruva fast släckarn i men tills dess får detta duga. Sitter inte jättebra.
                              http://www.subimods.com/subimods-fire-extinguisher-bracket.html

Joakimgabrielsson
                              Deltagare

Efter ca 30-40 timmar med ifyllande av stenskott, våtslipande, polering och vaxning, blänker det som aldrig förr i garaget. Har använt meguiars polermedel och autoglyms HD vax. Någon som har erfarenhet av de vaxet? Enda som är kvar att göra nu är att byta termostat. Han kommer inte upp i temp riktigt.

Joakimgabrielsson
                                Deltagare

Andreaswrx… Jag tror mig komma på vem du är… Vi har mötts otaliga gånger i skogen i div gamkurvor. Jag är lillebror till Trollhättejoel som du säkert känner till.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 127 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.