Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36308
    Fjohan82
    Deltagare

      Hej på er!

      Första inlägget här, så jag reserverar mig från om ämnet är postat på rätt ställe eller ej.

      En släktning har köpt en för sin ålder lågmilad Legacy 3,0R som trots detta behöver lite kärlek bl.a. ut- och invändig tvätt, fullständig rekond av båda hjuluppsättningarna, polering av lacken – samt en motortvätt.

      Det är just motortvätten av denna maskin som jag funderar på, då ingen av oss tidigare ägt en bil med boxermotor.
      Behöver man täcka över några speciellt känsliga komponenter?
      Många moderna bilar är ju fullständigt inkapslade och klarar en tvätt bra, men hur förhåller det sig med en 6-cyl. boxermotor hos Subaru?

      Alla svar välkomnas!

      #289561
      Sandström
      Keymaster

        Välkommen till SSC! 😀

        Som du säger så är moderna bilar rätt bra inkapslade och klarar en tvätt bra, äger själv en H6a och med snart 19k på mätaren eller rättare sagt, 15år sen tillverkad så börjar nog dom gummi tätningarna att bli torra, så personligen så skulle jag aldrig sätta en slang underhuven på den, blött papper och trasa för en eftermiddags hand arbete är det nog jag skulle ha gjort, vill inte för allt i världen få ner vatten i sladdarna även om dom nu pallar vatten, men sen så som jag set då kontakten på tändkablarna som brukar vara ganska dåliga är väl det som dyker upp i huvudet.

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.