› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Motorvärmare
- Detta ämne har 23 svar, 2,742 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
Fransson.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2007 kl. 06:08 #42376
SecretAgentMan
DeltagareDefavärmaren har en hylsa som skruvas fast i blocket, och har vanlig 6-kantig infästning för en större hylsa.
Det går alldeles utmärkt att dra i med riktiga verktyg (skall dras med rätt vrid med, man drar fingänga i aluminium…buslätt att göra bort sig).Värmekroppen sitter med ett c-clips och o-ringar som tätar i hylsan.
/J
5 november, 2007 kl. 08:16 #42382Mats
DeltagareVärmarn sitter jag o pillar på med jämna mellanrum på jobbet 😀 😉
Så den vet jag hur den ser ut.Lyfte upp bilen i förra veckan o det såg onödigt trångt ut tyckte jag. Men ni menar att det går med ”vanliga” verktyg som finns i en normalutrustad bilverkstad. I monteringsanvisningen från Defa så säger de att man måste plocka ner grenröret för o få dit. Därför blev jag lite skeptisk.
Måste kolla på det noggrannare nån kväll i veckan.
De va ju -5 idag när man vakna så de börjar bli dags nu.
Mats
Type R ’995 november, 2007 kl. 09:41 #42377SecretAgentMan
DeltagareInt’ behöver man ta ned grenröret int’. 😀
/J
5 november, 2007 kl. 10:08 #42383Mats
DeltagareSkulle man kolla ordentligt så kanske det underlättar… 🙁
Det var ju bara o plocka bort c-clipset så fick man ut motsåndet från hylsan. Nu lär det ju va buslätt o få dit det, förutsatt att pluggen lossnar ur blocket relativt lätt alltså. 😀Ska skriva ut ”karateknepet” för o lufta systemet också.
Mats
Type R ’995 november, 2007 kl. 11:44 #42395rickey
DeltagareDefavärmaren har en hylsa som skruvas fast i blocket, och har vanlig 6-kantig infästning för en större hylsa.Det går alldeles utmärkt att dra i med riktiga verktyg (skall dras med rätt vrid med, man drar fingänga i aluminium…buslätt att göra bort sig).Värmekroppen sitter med ett c-clips och o-ringar som tätar i hylsan./J
Den hylsan som jag fick med min var endast som en stor bricka som var gängad, kan inte minnas att den var sex-kantig så man kunde spänna med något verktyg.
Men det är säkert bara att spänna fast den ordentligt i motorvärmaren sen skruva dit alltihop!
Får bli ett projek inför helgen!
1 december, 2007 kl. 19:07 #42388Fransson
DeltagareHur och vart moterar man motorvärmaren på My05? gärna en bild 🙂 (det kanske är på samma sätt som nu har pratat om, men var tvungen att fråga.)
Är det defa som gäller? isf, vart handlar jag?/Nicke
3 december, 2007 kl. 06:43 #42384Pasi_k
DeltagareHur och vart moterar man motorvärmaren på My05? gärna en bild 🙂 (det kanske är på samma sätt som nu har pratat om, men var tvungen att fråga.)Är det defa som gäller? isf, vart handlar jag?/Nicke
Här finns lite info…
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=SUBARU&modell=IMPREZA&type=2&lang=3&ndid=
3 december, 2007 kl. 07:18 #42378SecretAgentMan
DeltagareDet är samma-lika på 05 med.
/J
3 december, 2007 kl. 21:12 #42389Fransson
DeltagareTack båda.
//Nicke -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.