Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #42376
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Defavärmaren har en hylsa som skruvas fast i blocket, och har vanlig 6-kantig infästning för en större hylsa.
      Det går alldeles utmärkt att dra i med riktiga verktyg (skall dras med rätt vrid med, man drar fingänga i aluminium…buslätt att göra bort sig).

      Värmekroppen sitter med ett c-clips och o-ringar som tätar i hylsan.

      /J

      #42382
      Mats
      Deltagare

        Värmarn sitter jag o pillar på med jämna mellanrum på jobbet 😀 😉
        Så den vet jag hur den ser ut.

        Lyfte upp bilen i förra veckan o det såg onödigt trångt ut tyckte jag. Men ni menar att det går med “vanliga” verktyg som finns i en normalutrustad bilverkstad. I monteringsanvisningen från Defa så säger de att man måste plocka ner grenröret för o få dit. Därför blev jag lite skeptisk.

        Måste kolla på det noggrannare nån kväll i veckan.

        De va ju -5 idag när man vakna så de börjar bli dags nu.

        Mats
        Type R ’99

        #42377
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Int’ behöver man ta ned grenröret int’. 😀

          /J

          #42383
          Mats
          Deltagare

            Skulle man kolla ordentligt så kanske det underlättar… 🙁
            Det var ju bara o plocka bort c-clipset så fick man ut motsåndet från hylsan. Nu lär det ju va buslätt o få dit det, förutsatt att pluggen lossnar ur blocket relativt lätt alltså. 😀

            Ska skriva ut “karateknepet” för o lufta systemet också.

            Mats
            Type R ’99

            #42395
            rickey
            Deltagare

              Defavärmaren har en hylsa som skruvas fast i blocket, och har vanlig 6-kantig infästning för en större hylsa.Det går alldeles utmärkt att dra i med riktiga verktyg (skall dras med rätt vrid med, man drar fingänga i aluminium…buslätt att göra bort sig).Värmekroppen sitter med ett c-clips och o-ringar som tätar i hylsan./J

              Den hylsan som jag fick med min var endast som en stor bricka som var gängad, kan inte minnas att den var sex-kantig så man kunde spänna med något verktyg.

              Men det är säkert bara att spänna fast den ordentligt i motorvärmaren sen skruva dit alltihop!

              Får bli ett projek inför helgen!

              #42388
              Fransson
              Deltagare

                Hur och vart moterar man motorvärmaren på My05? gärna en bild 🙂 (det kanske är på samma sätt som nu har pratat om, men var tvungen att fråga.)
                Är det defa som gäller? isf, vart handlar jag?

                /Nicke

                #42384
                Pasi_k
                Deltagare

                  Hur och vart moterar man motorvärmaren på My05? gärna en bild 🙂 (det kanske är på samma sätt som nu har pratat om, men var tvungen att fråga.)Är det defa som gäller? isf, vart handlar jag?/Nicke

                  Här finns lite info…

                  http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=SUBARU&modell=IMPREZA&type=2&lang=3&ndid=

                  http://www.defa.com/doc/200/240.pdf

                  #42378
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Det är samma-lika på 05 med.

                    /J

                    #42389
                    Fransson
                    Deltagare

                      Tack båda.
                      //Nicke

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.