Pluggen är gängad. Du behöver en 14mm insexnyckel.
Sen behöver du en knastertång för att ta isär värmeelementet. Annars kommer du inte ut med nån hylsa så du kan dra fast det i blocket.
(om man inte plockar ner hela grenröret kanske)En jättehylsa behövs också, minns inte hur stor den var. Sen så köpte jag en extra halvmeter kabel så jag kunde dra den efter sidorna och undvika nötning mot rörliga delar som block och växellåda.
Hheheheh 😉 skulle ju inte va helt omöjligt iofs.. !
Har dock inte hunnit montera något än.. jag är i Skottland och jobbar. Oj oj va många det är som kör Subaru Impreza här. . har sett 5st olika på 4 dagar.
Min kontakt sitter i samma utrymme som den främre nummerplåten är placerad i. Kontakten är fäst i överdelen i detta utrymme, riktad framåt, och syns knappt alls.
Én liten fråga, vart har ni monterat fast kontakten? Den man stoppar in motarvärmar sladden i? Nån som har en fin bild typ du alien du ha ju mycke bilder 😀
Ska göra ett tappert försök och montera min nyinköpta Defa motorvärmare. Förhoppningsvis ska det inte vara några problems, men jag tänkte bara för säkerhets skull kolla med nån om det finns nån erfarenhet ?
Tappa ur kylvätskan, knacka ur frostpluggen, i med elementet rätt monterat, på med sladdar osv och i med kylvätskan igen. Luftningen sen då, ? bara att låta den puttra ett tag.. för annars bränner man väl sönder elementet ?
*Har en blå Subba*
Författare
Inlägg
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.