SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Motorvärmare typ Defa

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Turbonauten
    Deltagare

Pluggen är gängad. Du behöver en 14mm insexnyckel.
      Sen behöver du en knastertång för att ta isär värmeelementet. Annars kommer du inte ut med nån hylsa så du kan dra fast det i blocket.
      (om man inte plockar ner hela grenröret kanske)En jättehylsa behövs också, minns inte hur stor den var. Sen så köpte jag en extra halvmeter kabel så jag kunde dra den efter sidorna och undvika nötning mot rörliga delar som block och växellåda.

Motin
      Deltagare

tack för ett toppensvar !

Motin
        Deltagare

Hheheheh 😉 skulle ju inte va helt omöjligt iofs.. !
          Har dock inte hunnit montera något än.. jag är i Skottland och jobbar. Oj oj va många det är som kör Subaru Impreza här. . har sett 5st olika på 4 dagar.

WOW

Motin
          Deltagare

Färdigt och jag kan ju säga att resultatet blev STRÅLANDE !
            Härligt med varm bil på möra 😉 vrum vrum

Rogga
            Deltagare

.
              >Sen behöver du en knastertång för att ta isär värmeelementet.
              >Annars kommer du inte ut med nån hylsa så du kan dra fast det
              >i blocket.

Är det verkligen ett knaster där? Ingen låsring lr nått? Min stå i värmegarage än, ska montera nu i veckan…

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

Motin
              Deltagare

Jag använde ingen knastertång iaf .. behövde aldrig ta isär något.
                Funka perfa med en hylsa ala´specialare :).

DOCK så läckte mitt element konstigt nog.. men slängre på lice LOCTITE Blue och nu droppar det NADA.

Rogga
                Deltagare

Ja det bruka läcka om oringen komemr lite fel.. Nu fatta jag vad han mena med låsringstången iaf… 😀

Rogga ”Kombimaffian”

Manor
                  Deltagare

Hej !

Min kontakt sitter i samma utrymme som den främre nummerplåten är placerad i. Kontakten är fäst i överdelen i detta utrymme, riktad framåt, och syns knappt alls.

mvh Mats N

Rogga
                    Deltagare

Én liten fråga, vart har ni monterat fast kontakten? Den man stoppar in motarvärmar sladden i? Nån som har en fin bild typ du alien du ha ju mycke bilder 😀

Rogga ”Kombimaffian”

Motin
                      Deltagare

Ska göra ett tappert försök och montera min nyinköpta Defa motorvärmare. Förhoppningsvis ska det inte vara några problems, men jag tänkte bara för säkerhets skull kolla med nån om det finns nån erfarenhet ?

Tappa ur kylvätskan, knacka ur frostpluggen, i med elementet rätt monterat, på med sladdar osv och i med kylvätskan igen. Luftningen sen då, ? bara att låta den puttra ett tag.. för annars bränner man väl sönder elementet ?

*Har en blå Subba*

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.