Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #389
    Henrik
    Deltagare

      Ja som topicen säger. Den gula motorlampan lyste efter en biltvätt. Motorn startade perfekt men dog direkt (ingen tomgång). Efter att jag hållt han i liv med gasen nån minut så började den gå ordentligt iaf, men lampan fortsatte å lysa. Körde lugnt 10 min och stannade, stängde av, väntade nån minut, starta och voilá så lyser den inte längre. Frågan är då, vad var det som hände? Jag utgår än sålänge ifrån att det var tvätten som “orsakade” det. Typ nått blev blött som inte borde ha blivit det och allt blev ok när det torkade? Har tvättat där säkert 20 ggr med bilen uatn att det har hänt förut. Enda skillnaden nu är att jag kör med apexi filter, skulle det kunna vara boven tro?
      Nån som har varit med om nått liknande? (och ja det var i en maskintvätt, knappt så man vågar erkänna men så var det) 🙂

      Skall ju till arlanda ikväll och har flyg att passa, man vill ju inte bli stående 🙂

      #37454
      Niklas
      Deltagare

        Subaru har byggt in en automatisk avkännare för maskintvätt. Bilen bråkar ett tag efter sådan behandling bara för att visa sin aggression. 😀

        Lyser inte lampan längre kan du nog vara lugn. Om den hade lyst hela tiden hade jag nog tagit en taxi istället och kört iväg bilen till en verkstad. Det enda jag kan tänka mig angående filter och tvätt är att de spolar vatten underifrån på vissa sånna tvättar. Dvs rakt upp under bilen. Vet inte hur tätt det är från marken och upp till luftfiltret men känns lite skumt om en stråle skulle hitta dit. Om detta var fallet och LMMen har blivit galen så borde väl inte lampan slockna efter ett tag. Nåja, ta det som en varning. Nästa gång slutar lampan kanske inte lysa…syndare där! 😉

        Regionsansvarig: Göteborg

        #37453
        Henrik
        Deltagare

          Fan nu hände det igen…när jag skulle åka från arlanda i onsdags. Exakt samma strul, fast nu lyste lampan hela vägen hem. Och verkstaden har stängt idag :/. Nu lyser den iofs inte längre. Vad sjutton kan det vara…kan det bero på mappningen?

          #37452
          Imp
          Deltagare

            inte jätte haj på motor haverier men jag tycker det låter som du har glapp nånstans? har samma prob med min airbag lampa fast där Vet jag iofs att det är en grej som glappar.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.