- Detta ämne har 229 svar, 38,563 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2011 kl. 18:56 #27278Fricke.wDeltagare
Ja sedan lördag den 3dec 2011, är jag då ägare till Bodyshots gammla japan järn.
Tanken med tråden för denna bil blir inget motor bygge då de är klart, utan allmän upp fräschning av bilen, samt är de tänkt ett bytte av stolar i den, samt fälgar och vinge, sen ska även en v-limited (s203) läpp införskaffas, samt eventuelt nå mer.
Sen blir det stora projektet i vinter att försöka bygga in lite delar i motor rummet, så som turbo mm mm, inför en tänkt besiktning av den, som vi får se hur den går 😀 lite halv orolig tomgång på den, kan man vell säga, samt går ganska fett.
Sen ska jag till varje pris hinna med ett par körningar med denna bil, även om de innefattar att jag blir tvungen att sälja av våra 2 andra bilar för att kunna köpa mig en biltransport, om den inte går i genom SBP!!!5 december, 2011 kl. 19:53 #233098Fricke.wDeltagareNu varande spec på bilen lyder——————-
577hk 675nm
ARP bultar i toppen
ARP bultar i botten
Cosworth 2.5 liters Motor blueprintad av Cosworth från början
Cosworth Billet Vevaxel? återstår att höra med JRM om de stämmer.
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth Kolvringar
Cosworth Lager i botten och stackar
Cosworth Toppackningar
Cosworth high press och volyme oljepump 20% mer flöde
Cylindrar omfodrade av Ultramotors (Darton slevs)
Mirafrästa ventilsäten av ENEM (+1mm både insug&avgas)
Portade toppar samt flödes testade av O.Glad
GSC Race Kammar IN282*/EX282* 11.5mm i lyft
GSC Dual Springs (dubbla ventilfjädrar per ventil)
GSC Titan Retainers
GSC Exhaust Valves +1mm
GSC Intake Valves +1mm
Ventiler injusterade av Ultramotors
Gates Kevlar kamrem
Perrin GT3582R 82 a/r
Perrin 2″ rotated up pipe
perrin 3″ down pipe
44mm Precision Wastegate
Perrin Signatures Series Black FMIC kitt
Perrin 3″ Turbo Inlet Pipe med piss filter som ska byttas ut!!!!
Perrin Luftfilter
Power Enterprise 800cc Spridare
HKS Oljekylarkit med termostat
HKS Extreme Grenrör
HKS high-power spec R Titanium Avgassystem från catten 3″ rör med 5″
HKS GD max koppling
HKS lättare svänghjul
HKS tändstift 8or
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
TGV deletes – borttaget och flödesmatchat
APS dumpventil
APS Fuelrails med stålomspunna ledningar
HKS Bränsletrycks regulator
Sachs Uttrampningslager
Gimmick Motorsports Packnings kitt i Koppar
JRM Special 4l FuelCatchtank
Bosh 044 Soppapump med AN10 stålomspunnenledning & Anslutningar på matningssidan och AN8 stålomspunnenledning & anslutningar på retursidan
Nuke soppafilter
Bränsle: V-Power kannske e85 i sommar?
Link Styrsystem med ALS och LAUNCH + 5bars mapsensor + lufttempsensor.
JRM mappning av Link Sprutet
JRM remskiva
NBM Hydrauliks Stålomspunna soppaslangar
Mishimoto Racing Termostat för kallare vattentemp (60g)
Mishimoto Vattenkylare i Aluminium
MOTUL diffar&Växellåda
Blir även motul i motorn fortsättnings vissChassi:
HKS Hipermax-III Coilovers runt om,
Whiteline 24mm krängnings hämmar runt om,
PowerFlex bussningar på lite olika ställen såg ja 🙂
3.2 Grader Camber fram.Fälgar Inovit Asuka RD21 18″ 7,5″
DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPE+ klossar runt om.
EPS Super Blue Racing Olja, stålomspunna bromsslangar.
Interiör / Inredning
Nå china Rally stolar fram,
Laddtrycksmätare vid ratten (PSE orginal)
Sti orginalinredning5 december, 2011 kl. 21:03 #233084PoyanDeltagarekul det känns som den har kommit i rätta händer nu 🙂
5 december, 2011 kl. 22:10 #233236TomKDeltagareGrattis till en fet bil, tummen upp!! 😀
5 december, 2011 kl. 22:27 #233206SnofiDeltagarepic or it didn’t happen!!
Grattis till ball bil 😉
5 december, 2011 kl. 23:35 #233096Jonas.LDeltagareGrattis, Hoppas du blir nöjd med bilen och att man får se den i action någon gång 🙂
6 december, 2011 kl. 06:25 #233269/Adam/DeltagareStort grattis! Verkar vara en grym spec på motorn.
Skulle vilja se lite filmer på denna best.6 december, 2011 kl. 16:24 #233099Fricke.wDeltagareTack grabbar 😀
Själv klart kan jag ladda upp et kort på den.
Å givet viss måste ju denna bil äntligen få komma och vara med på någon subaru körning 😀 Men ni får inte bli besvikna på mig om jag inte kan prestera vad bilen är byggd för :D, har endast kört bana en gång tidigare, men fan så kul de va 🙂
Utan huvud saken jag har kul bakom ratten, sen vad de står för tider struntar jag i 🙂6 december, 2011 kl. 19:59 #233100Fricke.wDeltagare6 december, 2011 kl. 20:03 #233091MuminDeltagareGrattis till monstret hoppas du har bättre flyt med den än bodyshot 😉 men scoopet måste tillbaka iaf!
6 december, 2011 kl. 20:12 #233101Fricke.wDeltagareTackar, ja de hoppas jag också 🙂
Och visst ska de på en kartong på huven, men svårt att bestämma mig om de blir oem som jag fick med, eller bakåt vänt ARC, tycker dom är så snygg ju 😀7 december, 2011 kl. 06:08 #233270/Adam/DeltagareUtan huvud saken jag har kul bakom ratten, sen vad de står för tider struntar jag i 🙂
Håller med dig fullständigt!
17 december, 2011 kl. 15:15 #233102Fricke.wDeltagareJa då fick jag äntligen fingrarna ur i dag, och fick upp bilen på pall bockar och börjat plocka av lite 🙂
NÅn som vet om de finns bätrings färg till brembo oken att köpa?
Nån som har en höger inerskärm till övers?
Hade ju även en nyckel ring över, som jag köpt förut och helt glömt av, oklart om den kommer få vara med, då den är ganska stor och otymplig 😀
Sen tog jag även av fronten, för att kunna börja plastningen av den invändigt, samt något tryck rör åkte väck, för att titta lite på turbon och kunna börja göra ett kort rör direkt på turbo med ett bättre filter, då perrin filtret värkar vara av ganska dålig konstruktion och släper i genom skit :/
17 december, 2011 kl. 17:06 #233237TomKDeltagareDu ser ut att ha ett bra garage iaf!
17 december, 2011 kl. 17:46 #233075Impreza112Deltagarebara kämpa på=)
tror jag hart innerskärmar också ska titta efter.
Mvh/Christian -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.