SSC Allmänt snack Projekt MY 05 Impreza STI "Cosworth" projekt besiktning och allmän upp fräschning!

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 230 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Var in till SBP i dag och drog en historia, i alla fall så sa han som så här, att han kunnde inte riktigt svara på, hur dom skulle ta stälning till om dom inte fick kontakt med styr boxen?
      Var ju bara om de fanns några eventuela felkoder dom var intresserad av,
      och kunnde som sagt inte riktigt svara på hur dom skulle göra vid bra avgas värden.
      Men kom in med bilen så tittar vi på hur vi ska göra sa han, nja tänkte jag då för mig själv 😀
      Så man vart ju inte klockare av hans svar.
      Enligt JRM som jag var i kontakt med, så hade dom för sig att de sbps problem om dom inte fick kontakt med boxen och inte ägarens.
      Men är de någon här på forumet som prövat med annat styr?
      Och vad hände den gången i så fall?

GT99
      Deltagare

Blev själv lite nyfiken och har läst på lite.

Detta finns att läsa på bilprovningens sida
        Bilprovningen OBD

Gilarski
        Deltagare

JRM’s synpunkt är förstålig men SBP gör det jäkligt enkelt för sig: 🙁

[COLOR=”RoyalBlue”]Anmärkningen ”Omborddiagnossystem, anslutning/uppkoppling kan inte ske”
          Anmärkningen

Fricke.w
          Deltagare

Jo jag läste i genom de jag också 🙁
            Men de blir till att dra ner bilen till JRM för mappning av bredbands lambdan, samt lite allmen chek över mapparna.
            Sen kör jag ob helt enkelt tills jag snubblar över någon lösning, för är ju ingen ide att att åka och besiktiga, om de blir reg besiktning, då är de ju bättre att spara med de, tills man har alla grejer för de.
            Samt att de blir inga vålds körningar på gatorna, utan jag håller så låg profil som möjligt och väljer mina till fälen helt enkelt att köra den, och bara njuta 😀 ska ta mig till första bankörningen här hemma i alla fall, och pröva den lite, men bli på trailer då, då våra snälla konstaplar i stan brukar komma och titta på, å vill ju inte råka i nå dispyter i onödan, och dom brukar vara väldigt trevliga här hemma faktist 🙂

Lite utan för projektet då.
            Var för någon vinter sen, när gallten fortfarande bara var steg 1 ecutekad, tror de var dagarna efter jul, och jag å tjejen var på väg hem från min mor efter midag, och kände helt enkelt för att leka av mig lite, då de var extremt mycket snö och kul kul kul 🙂
            Så började köra kryckan långt före varje sväng och ösa på, så av en händelse så stog polisen vid en mack som jag tog mig förbi på sneden och började följa efter, såg långt senare att de var en bil längre bak som försökte hålla jämna steg och bara förstog av någon anledning att de var konstapeln, så saktade in väldigt hastigt efter en kurva med ett bak krön, å dom kom i kapp, vid de här laget hade de gåt mellan 90-110km/h på 70väg, så jag sa till tjejen att de blir nog du som får köra hem, för nu åker kortet, med tanke på att de blir ju både fort körning och vårdslös het i trafiken.
            Men när en av dom unga poliserna i stan stegar fram, så flinar han när jag drar ner rutan, och säger ROLIGA VINTER BILAR de här va, de kan du ge dig på är de ända jag får fram, ser att den andra polisen står bakom bilen och studerar HKS burken, så jag tänker nu kommer hella paragraf listan fram i nyllet, men de ända polisen säger är, för står att de är roligt och svårt att låta bli, men du behöver vell inte ösa på så när vi ser på, tänk på de tills nästa gång, och för sök att göra de av sides, ha en trevlig kväll.

De är vad jag kallar riktigt go och glada poliser 😀

Gilarski
            Deltagare

🙂

Fricke.w
              Deltagare

Ja då vart bilen klar under påsk helgen, var även ner och fick den mappad med min ny inköpta innovative bb lambda hos jrm, samt gjorde dubbla mappar på den, för att kunna ha en snäll mapp där den bara laddar 1,1bar 🙂
                Kan väl säga som så att den går riktigt jäkla göttigt den bilen 😀

Kan vell bjuda på 2 små bilder jag tog i onsdags kväll, när bilen stog hemma på gården, och spände sig med grannens ny inköpta Focus RS 😀

Denna helg ska bilen in i garaget i gen, samt baklucka av för kommande lackning av den samt vingen, den ska även sänkas lite till, sammt att jag måste gå över och kolla vart den kan tänkas läka i avgaset.

Fricke.w
                Deltagare

Men så till något helt annat.
                  Vissa av er kommer säkert tycka att jag har någon skruv lös, andra att jag är en väldigt velig människa 🙂
                  men man måste följa drömmarna, och de mit hjärta slår hårdast för nu är 🙂

Ja ni fattar vinken 🙂 jag vill ha en flusht impreza sti, och då kött bulle modelen 08-09 sväljer väldigt breda fälgar med agresivt et, har jag snöat in på en sån, å känns ju lite värde löst att löpa linnan ut med detta stuk på bilen jag har nu, då motorn i den i princip blir helt överflödig och alldrig skulle komma till sin rätt, med sån låg bil.
                  så folk med kött bulle sti som skulle vara intreserad av en effekt stin bil, får gärna höra av sig om byttes föslag redan nu om de skulle vara så.
                  Åter kommer givet vis i denna tråd om uppdateringarna på nuvarande impreza
                  då inget är skrivet i sten än 🙂 men jag är som sagt väldigt sugen på att byta åt mig en kött bulle, eller köpa för den delen, om jag säljer 🙂

TomK
                  Deltagare

Gå all in istället med den du har och släng på 11″ breda fälgar sen på med 285 sulor och gasa tills det rasar!! 😀

Köttbullar äter man på IKEA!

Erok
                    Deltagare

Håller med tomK till 100%!

TomK
                      Deltagare

Men visst -08 är nice, farsan har en.
                        Helt klart mera ”bil” men när jag sätter mig i min 03 så växer hornen och det gör dem ej i en nyare. Dom är mycket mjukare på alla sätt och vis.

Pelleengstrand
                        Deltagare

Fast ja lär hålla med dig fricke..köttvullen växer bara mer och mer i mina ögon.. Kolla in Nasioc.com bra feta varjantwr där

Gyver
                          Deltagare

Jag skulle sätta ett widebodykit på den du redan har.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

TomK
                            Deltagare

Som sagt ALL IN!! 😀

18×11 295/30-18

goffemannen
                              Deltagare

Som sagt ALL IN!! 😀

18×11 295/30-18

Dooo it!!!

Visst de är snyggt med sånt hella stuk. Men en impreza ska köras riktigt. Finns andra bilar man kan köra hella flush på

/ David J – Superior Media

Fricke.w
                                Deltagare

Ha ha för stog att de skulle bli lite fart här när jag yttrade mina tankar 🙂
                                  Men som sagt tycker de känns fel mot bilen jag har att gå ål in på den, för att sedan fis köra den.
                                  Och visst finns de många andra bilar som lämpar sig bättre för flush stuket, tex nissan 350z och 370z som jag tittat på väldigt mycket en längre tid, och dom har ju redan från fabrik väldigt goda förutsätningar för agresiv fitment, men jag vill ju inte lämna subaru träsket, då jag verkligen älskar bilarna, men framför allt anser att detta är de bästa forumet, och verkligen tycker om alla personer här inne 🙂

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 230 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.