- Detta ämne har 229 svar, 38,563 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2012 kl. 22:03 #233280GyverDeltagare
Det klart man inte kan undgå att uppmuntra till en helhjärtad insats när du redan verkar ha ett så bra objekt rent mekaniskt. Ökad spårvidd på den där så har du nog något riktigt vasst runt en bana. Tvivlar dock inte en sekund på att den inte skäms för sig i nuvarande stadie.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
15 april, 2012 kl. 15:36 #233174Fricke.wDeltagareDet klart man inte kan undgå att uppmuntra till en helhjärtad insats när du redan verkar ha ett så bra objekt rent mekaniskt. Ökad spårvidd på den där så har du nog något riktigt vasst runt en bana. Tvivlar dock inte en sekund på att den inte skäms för sig i nuvarande stadie.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Nä de tvivlar inte jag heller på 🙂 bilen håller säkert måttet, de är nog sämre med föraren, som bara prövat köra bana en gång, på den lokala lill bana vi har 😀 men de är JÄVULSKT!!! kul
17 april, 2012 kl. 13:22 #233273/Adam/DeltagareVad blev den nya effekten i bilen?
Hittade ni några extra kusar i samband med mappningen?17 april, 2012 kl. 17:53 #233175Fricke.wDeltagareVad blev den nya effekten i bilen?
Hittade ni några extra kusar i samband med mappningen?Bra fråga, vart ingen bromsning denna gång, men Jimmy hävda att de eventuelt kannske tittat in någon häst till, då han justerade lite på tändning, soppa och laddtryck högre upp i registret, men de går ju inte att speculera 🙂 så de får vara dom gammla 578hk som gäller, men bad om gammla broms pappret och ska få de skickat, så ska bli kul att titta i genom de lite.
26 april, 2012 kl. 17:43 #233176Fricke.wDeltagareDå kommer bilen äntligen kunna genom gå en liten foto posering i helgen då, längtar som fan efter att få se de färdiga resultatet nu 😀
Tack som fan Falken för den snabba lacken 🙂
Vart även muteki muttrar till bilen, som kom hem i veckan, då password JDM fortfarande har back order på sina 🙁
Har även sänkt bilen lite mer, men tycker fan inte att de ger någon utdelning på den, hur mycket jag än skruvar ner coilsen?
A ni får vell se skönheten i helgen efter lite kort är knäppt.
26 april, 2012 kl. 17:48 #233204SteeweDeltagareHar även sänkt bilen lite mer, men tycker fan inte att de ger någon utdelning på den, hur mycket jag än skruvar ner coilsen?
Skruvar du på rätt ställe? 😉 Så du inte bara ändrar förspänningen på fjädern? 😀
26 april, 2012 kl. 18:12 #233235fjarDeltagareDå kommer bilen äntligen kunna genom gå en liten foto posering i helgen då, längtar som fan efter att få se de färdiga resultatet nu 😀
Tack som fan Falken för den snabba lacken 🙂
Vart även muteki muttrar till bilen, som kom hem i veckan, då password JDM fortfarande har back order på sina 🙁
Har även sänkt bilen lite mer, men tycker fan inte att de ger någon utdelning på den, hur mycket jag än skruvar ner coilsen?
A ni får vell se skönheten i helgen efter lite kort är knäppt.
snyggt. vore nice om du kunde komma till barkarby i helgen med den så att man kan kika lite närmare 🙂
26 april, 2012 kl. 18:37 #233177Fricke.wDeltagareHa ha nä då jag skruvar rätt 🙂 skruvar ner benet i fästet som fäster dämparen i hubben, och mäter ja då mellan skärm kant och centrum på bulten till hjullagret, samt botten på fjäder tornet och botten på coilen, så minskar ju måttet, alltså hubben med broms skiva kryper ju längre upp i skärmen 🙂 men jag tycker inte att de märks specielt mycket, när jag sedan hissar ner bilen, så vad gör man för fel? 😀
26 april, 2012 kl. 18:45 #233256TomKDeltagareHa ha nä då jag skruvar rätt 🙂 skruvar ner benet i fästet som fäster dämparen i hubben, och mäter ja då mellan skärm kant och centrum på bulten till hjullagret, samt botten på fjäder tornet och botten på coilen, så minskar ju måttet, alltså hubben med broms skiva kryper ju längre upp i skärmen 🙂 men jag tycker inte att de märks specielt mycket, när jag sedan hissar ner bilen, så vad gör man för fel? 😀
Det låter helt galet, kan inte förstå hur det kan bli så.
Det är omöjligt att höjden är kvar på samma.26 april, 2012 kl. 18:52 #233178Fricke.wDeltagareJa de går över mitt förstånd också 😀
Men nu får de vara tror ja, för körbarheten blir ju ganska begränsad, då s203 läppen gör att bilen snart kan extra knäcka som gräs klippare 😀
Men utseende mässigt skulle jag vilja ha upp fälgarna mer mot skärm kanten.26 april, 2012 kl. 19:55 #233266ErlandssonDeltagareKan inte bero på de där gamla roliga att fjäder och dämpare är utsträckta och de måste stå till sig eller köra en liten runda så de sätter sig igen?
26 april, 2012 kl. 20:21 #233257TomKDeltagareKan inte bero på de där gamla roliga att fjäder och dämpare är utsträckta och de måste stå till sig eller köra en liten runda så de sätter sig igen?
Nej det syns direkt då man flyttar hela hubben uppåt.
26 april, 2012 kl. 20:22 #233258TomKDeltagareMen hur mycket sänker du när du testat?
Man brukar få skruva ner dom en ganska bra bit.27 april, 2012 kl. 20:28 #233179Fricke.wDeltagareJag har brukat sänkt 15mm åt gången, då räknat centrum på hub upp till skärm kant 🙂 men den har kommit ner nu, men inte tillräckligt 😉
28 april, 2012 kl. 19:42 #233180Fricke.wDeltagareJa så vart de lite bilder på den i dag efter tvätt, men tyvär så kunnde inte han som har riktigt fin system kamera, så fick bli mobil bilder.
Glömde bort mig i dag så klart 😀 och drog ur bilen förbi 7000r/min och då i dag när den misstände så fick varvräknaren fnat och hoppade förbi 9000r/min så verkar lurt att de är just vevgivaren.
Men jävlar vad goo och glad man blir av den bilen, så fort man får lite snur på den turbon, så känns genast livet mycket bättre 🙂
Synd att man inte hade en ny givare och vetat om att de var körning på den lokala flyget banan i dag, var precis slut på körningen när jag kom dit för att fota bilen, mycket hojar och porschar som hade kört i dag, hade varit kul och se hur pass subben står sig mot en gt2 runt den banan 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.