- Detta ämne har 229 svar, 38,563 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2011 kl. 19:45 #233103Fricke.wDeltagare
Du ser ut att ha ett bra garage iaf!
Ja jag är jäkligt nöjd med garage platsen 🙂 man är ju inte bortskämd med varm garage sen tidigare kan jag säga 😀 nä jäkligt skönt att slippa frysa och ha bra belysning 🙂
17 december, 2011 kl. 19:54 #233104Fricke.wDeltagarebara kämpa på=)
tror jag hart innerskärmar också ska titta efter.
Mvh/ChristianJa titta gärna om du har de, så kan vi kompletera listan med de 😀
Titta även om du har hasplåten som sitter vid vxl-lådan också,
samt denna svarta täck plåt, ä glöm den plåten, såg att den inte var som jag hade tänkt mig på 05, får skaffa en från 06 i stället 🙂18 december, 2011 kl. 15:57 #233105Fricke.wDeltagareTjena!
Ang färg till Bremboooken så ska det vara: “Honda Inca Pearl”, färgkod “Y-61P”
Fick en skvätt blandad av lackeraren på jobbet för att bättra på mina, och det blev helt ok! 🙂
Tack Oskar 🙂 då ska jag fixa en skvätt sån.
18 december, 2011 kl. 16:16 #233076Impreza112DeltagareHittade kåpa till låda med:-) ska se på nästa gömställe om jag kan hitta innerskärmar också blir i dagarna.
Mvh/Christian18 december, 2011 kl. 16:17 #233106Fricke.wDeltagareVar ner en snabb sväng i dag också, och skulle egentligen bara pröva hur pass Inovit fälgarna passar på tjejens nissan almera tino, inte snygg från någon vinkel den bilen, inte ens under 😀 där av den fåt namnet Pissmo editon.
Jo som sagt tjejen kom ju på att även hon ska göra nåt med sin bil, och har köpt mina fälgar då jag ska byta, men när jag får pengarna för dom återstår ju att se? Då hon allt som oftast tror hon ska slippa undan, vi köpte ju även en sticker boomb till huven på den, samt lite andra klister märken, då tanken är att, på med fälgarna, slå ner bilen i baken så mycket de bara går 🙂 samt täcka huven med stickers, samt lite annat små pyssel.Men nu över till huvud ämnet.
Tog bort avgas i dag, då jag tänkt att återställa de till så som de såg ut när de köptes, samt stucka på de lite mer eventuellt för att få en GT lock på de.
Upptäckte även den klassiska 62mm HKS flask halsen även på detta system, är vell meningen att de är så för att passa mot original down pipe, men är ju onödigt att ha de så nu, samt att visst kan de tyckas lite onödigt att ta bort den lilla strypningen då bilen uppenbarligen orkade med att mäkta ur sig 577hk 🙂
Men kan bara inte lämna de så om jag ändå ska svetsa om andra delar.
Sen så kollade jag i genom APS dumpen lite, och mycket riktigt som rigdab sa, så läcker den i delningen, så plockar helt enkelt bort delningen, och svetsar på en alu fläns på huvud plattan, så sliper vi nog de problemet nå mer.
19 december, 2011 kl. 10:04 #233263Patrick P931DeltagareSchysst bil!
Behöver man mappa om efter att ha tagit bort “strypningen” i avgassystemet?
🙂
Patrick, fanns det STI kombi hade jag kört en sådan. 😉19 december, 2011 kl. 11:12 #233107Fricke.wDeltagareJa du de var en bra fråga, de måste jag låta vara osagt 🙂
Men har redan snackat med JRM om att komma ner med bilen i vår, och få en bredband lambda inmonterad till Link styret, så blir ju justering av map vilket fall då.20 december, 2011 kl. 16:49 #233108Fricke.wDeltagareEfter som de verkar väldigt svårt att få tag på en original vinge, till ett rimligt pris, samt i bra skick framför allt från england.
Så har jag nu börjat sneglat lite på s203 och s204 modellernas original vingar, fast då givet viss kopia av kakumei, som jag ändå tycker brukar ha ganska hyfsad kvalitet på sina grejer,
men vill ha lite syn punkter från er på forumet.Ska man gå på den vinge som hör till min model kod alltså s203 vingen?
Eller den senare s204 vingen som hör till hawkeye?
Vet att ej subaru kännare kommer ju tycka att vingen ser skum ut, men frågar ju er subaru nördar nu 😉
20 december, 2011 kl. 19:43 #233077Impreza112DeltagareJag tycker S204 även att de inte är rätt pga av att jag tycker s203 ser ut som fast and the furios vinge=) men gillar s204 skarpt har själv gått i tankarna innan=)
Mvh/Christian20 december, 2011 kl. 19:58 #233078FeADeltagarePassar STi-vingen från en ´02a? Isåfall kan Thomas “Gystompa” ha en till salu, om han inte har sålt den.
20 december, 2011 kl. 20:05 #233109Fricke.wDeltagareJo jag tycker nog också personligen, att s204 vingen känns lite bättre 😀
Men är inte heller helt främande med att sätta på typ en riktigt hög och vulgär timeatak vinge 🙂
Men kan ju även vara skönt att kunna vara lite halv diskret i alla fall med s204 vingen.20 december, 2011 kl. 20:11 #233110Fricke.wDeltagareÄr samma bak lucka från 01-07 tydligen, så den ska nog passa, där emot så är jag osäker på om den såg lika ut från 01-02 som den gjorde 03-07, men de kan mycket väl vara samma.
20 december, 2011 kl. 20:20 #233085TurbovinDeltagareS204-vingen är riktigt nice tycker jag. Mycket snyggare än den vanliga tråkiga hyllan och den ger bilen ett råare bananpassat utseende enligt mig.
20 december, 2011 kl. 20:29 #233238TomKDeltagareJag röstar för S203 den är mera race inspirerad tycker jag. Gillas!! 🙂
23 december, 2011 kl. 14:24 #233111Fricke.wDeltagareJa då glömde jag ta bilder på när jag byggde om APS dumpen så klart, men tror inte så många hade varit intresserad än då 🙂
Den läckte ju som ett sål i anslutnings flänsen, och lär så ha gjort hela tiden, så då far ju tankarna runt, hur mycket ladd har sluppit ut den vägen? Hur många HK har jag tjänat nu när den är tätt? lika bra att åka till JRM i vår i alla fall, för att kolla över mappen, så man inte över laddar sen nu 🙂
Gjorde i alla fall nya packningar till den, säkrade upp o ringen i botten med lite extra loctite silikon, samt borrade nya hål, och försänkte dom, för att montera adapter plattan direkt i dump kroppen, för att på så sätt få 4st punkter att dra plattan på, i stället för 2 längst ut i hörnen som de va nu.
Har inte dykt upp någon s203 läpp heller fast den skulle kommit före jul 🙁
Men har i alla fall lagt bud på en S204 vinge i kolfiber till den nakna bak luckan 😀 hoppas jag får den, annars får man vell helt enkelt höja budet bara 😉Man skulle ju faktist kunna göra en helt ny platta, så man bara använder sig av en, i stället för 2 som nu, ska kolla lite på jobbet om jag hittar nå alu ämne på jobbet, så kan man ju göra så i stället.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.