- Detta ämne har 229 svar, 38,563 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
29 december, 2011 kl. 18:38 #233119Fricke.wDeltagare
Jo buddy club fälgarna kan jag hålla med om att dom tråkigt nog inte är böjda åt rätt håll, och verkar inte spela någon roll hur breda fälgar och lågt et de är på dom, så ser dom lika ut tyvärr, men där emot så gillar jag dom ändå konstigt nog 🙂
Men tack för åsikten 🙂29 december, 2011 kl. 18:58 #233240TomKDeltagareHelt klart någon av Enkei fälgarna!
30 december, 2011 kl. 09:53 #233120Fricke.wDeltagareJa efter lite sökande, så är de ju så man blir ledsen i hela ansikte 🙁
Enkei NT03 fälgarna passar bara över brembo oken tydligen, med sjuk ofset, såg en på IWSTI som körde dom, och han hade 18×9.5 et27 :O och sjuka kamber vinklar, då är ju frågan går de äns att föra en sån bil på bana? allaterna tivt gick de med 18X8.5 et40 men då fick man ha en 10mm spacer fram till fälgarna :O att brembo oken alltid ska ställa till de ;(
Sen buddy club p1 racing, funka inte alls tydligen, var bara p1 racing +2 fälgarna som gick över å dom tilltalar mig inte de minsta.
Så är vell bara i princip Enkei PRF1 fälgarna som gick nå vidare över oken utan hel sjuka etn och spacers, så ska man sattsa på dom då mon tro, i et38 eller et40?
Tydligen är ju RPF1 fälgen en direkt kopia av vad enkei levererar till mercedes i formel 1, men då kan man ju tänka sig att den är gjord typ i magnesium eller dyligt, och kostar en hel års lön 😀30 december, 2011 kl. 23:15 #233090NickeHDeltagareJag tycker du har riktigt snygga fälgar redan, behövs inget byte 🙂
Vore snyggt med tonade rutor bak däremot. Hade man varit singel skulle jag köpt bilen av bodyshot 🙂
Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
31 december, 2011 kl. 09:35 #233121Fricke.wDeltagareJag tycker du har riktigt snygga fälgar redan, behövs inget byte 🙂
Vore snyggt med tonade rutor bak däremot. Hade man varit singel skulle jag köpt bilen av bodyshot 🙂
Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
Grejen med dom som satt på, är att dom bara är 7.5″ breda, samt att ekrarna inte var just nå konkav på dom, fast de var en model som ska vara så i mit tycke, men efter som de är ganska svårt att få tag på fälgar som passar över brembo oken, så är de inte omöjligt att de blir samma design fast Rota grid i 8.5-9.9 et38 eller et35, ska kolla runt lite mer vad de finns för nå som passar utan spacers.
31 december, 2011 kl. 10:34 #233122Fricke.wDeltagareHade ju helt glömt bort att titta dessa, och de roliga är att dom är ju gjorda för att klara stora bromsar 😀
Inte världens snygaste fälg, men ju mer jag tittar på dom, ju mer gillar jag dom 🙂Enkei PF01, hade tänkt mig dom i 18X8.5 et40 blir lite konkav då också 🙂
Hittade lite bilder på en svart sti 05a med dessa enkei pf01 18X9 et45, lackade i någon kandy röd.
31 december, 2011 kl. 13:32 #233123Fricke.wDeltagareOk får kolla upp dom lite närmare 🙂
31 december, 2011 kl. 13:58 #233216goffemannenDeltagareVOLK RE30 =)
eller varför inte Volk CE28 =)
31 december, 2011 kl. 14:01 #233072andreaswrxDeltagareOk får kolla upp dom lite närmare 🙂
jag har sådan, dom är lätt med eftersom dom är flowformed, och dom håller för att köra i med, ska man åka bana så bör det håll med…
31 december, 2011 kl. 15:32 #233124Fricke.wDeltagareVOLK RE30 =)
eller varför inte Volk CE28 =)
Jo Volk och Rays är vansinigt fina, men oftast är de vansininga ofsets på dom också, samt bred, verkar som många japanska fälg tillverkare, tror att alla kör med jäte skärm bredare 🙂
eller så är de mästa tänkt till nissans modeler som har sjukt låga et redan på oem fälgarna.
Tycker de är väldigt svårt att hitta fälgar som både är riktigt snygga, och som samtidigt funkar för bana och lek, är ju inte optimalt precis med tysk stuk på gummin bara för att få plats med allt när de börjar svänga 🙂31 december, 2011 kl. 15:35 #233125Fricke.wDeltagarejag har sådan, dom är lätt med eftersom dom är flowformed, och dom håller för att köra i med, ska man åka bana så bör det håll med…
Jo är ju lite därför man börjat kolla på enkei, i stället för rota, för enki har ju i alla fall utförda tester på sina fälgar, samt att dom är lätta och håller bättre, sen spelar ju ävet priset också in 😀
31 december, 2011 kl. 15:37 #233126Fricke.wDeltagareInte jättelätta dock, jag vägde mina och 18×8″ väger runt 10kg. 🙂
Men sååå fina är dom. 🙂
Ja 10kg var ju inte super lätt, men inte tungt heller 🙂 den hammnar nog i miten någonstans skulle jag tro.
3 januari, 2012 kl. 05:53 #233264iron m///DeltagareKan du inte lägga upp bilder på motorn?? 🙂
3 januari, 2012 kl. 07:25 #233229MäkiDeltagareLite sent kanske men vingen jag länkade är Litchfield imports Type25 vinge men antingen är den en kopia eller bra extremt lik vingen som han under länkade 🙂
3 januari, 2012 kl. 17:10 #233127Fricke.wDeltagareKan du inte lägga upp bilder på motorn?? 🙂
Har ju plokat bort lite grejer i motor rummet, så du får hålla till tåls lite till innan de blir fler motor bilder, när allt är färdigt 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.