Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 230 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Lite sent kanske men vingen jag länkade är Litchfield imports Type25 vinge men antingen är den en kopia eller bra extremt lik vingen som han under länkade 🙂

Okej 🙂 ja då är den och s202 vingen väldigt lika.

Fricke.w
      Deltagare

Lite frågor och funderingar då?
        Är ju så att bilen i dax läget är mappad med 800-850cc power-enterprise spridare till 577hk, och tycker personligen att de låter lite?
        Antar att de är med ett duktigt soppa tryck, då HKS BTR verkar vara satt på max.
        Men frågan är ju om man inte ska köpa sig en storlek större spridare, typ 1000cc deatschwerks, och kunna skruva ner över trycket lite kannske i vår, då bilen ska till JRM för ny mappning, med installation av bredbands lambda.
        Sen undrar ja om jag inte ska fixa ett 4″ insugs rör till turbon med tillhörande luft filter, för i dags läget sitter ju där ett 3″ rör med ett 3″ filter, med en reducerings hump på turbon, för utvändiga måtet på turbons inlop är ju 4″, så min fråga är blir de sämre eller bättre om jag går upp i storlek här? samt finns de för och nackdelar?
        Tar gärna emot synpunkter från kunnigt folk 🙂

Var ju synd att man inte fick hem avgas delarna i tid från hansen racing, då de hade varit kul att haft något att göra denna lång helg 🙁
        Slöseri med tid när man bara går och slöar hemma.
        Men just ja 🙂 han ju med att renovera en tvätt maskin jag fick av mor i fredags, vart nya lager i den, samt tätning, sen spåra de ur lite alla Oskar90 😉 då de vart fulständig rengöring av allt, då den såg helt över jävlig ut inut i, så tappade up ett helt badkar med sanitets rent,klorin och tvättmedel, sen vart de tvätning och putsning av alla delar i 4 1/2 timme 😀

TomK
        Deltagare

Du ska inte kliva på lite E85??

ID1200cc + 2bar!! 🙂

Fricke.w
          Deltagare

Du ska inte kliva på lite E85??

ID1200cc + 2bar!! 🙂

Börja inte nu 🙂 klart jag vill, men jag är rädd för att de blir mer än vad låda och drivaxlar vill trivas med, så för närvarande blir de bara att se om de kan finnas någon ynka till schetlandsponny, man kan locka in i hagen, med fortfarnade v-power i tanken 😀

Turbovin
            Deltagare

Injector dynamics säljer väl bara 1000 cc och 2000cc numera? De hade nån mellanvariant men de drog tillbaka den p.g.a. rapporterade problem.

ID1000 ska ju ge riktigt fin gång i motorn annars så där lär du kunna klara avgasvärdena, men de räcker ju inte så långt på E85.

LegacyLarsa
              Keymaster

Janne248 har redan en sådan vinge:

Kolla länken till vårat galleri:

http://www.subaruclub.se/expo/view_album.php?set_albumName=album1096

Fricke.w
                Deltagare

Injector dynamics säljer väl bara 1000 cc och 2000cc numera? De hade nån mellanvariant men de drog tillbaka den p.g.a. rapporterade problem.

ID1000 ska ju ge riktigt fin gång i motorn annars så där lär du kunna klara avgasvärdena, men de räcker ju inte så långt på E85.

blir deatschwerks 1000cc för mig om de blir nå större, då jag var super nöjd med dom på min gammla bil, hade till och med en lägre tomgång än orginal på dom, å den span som en katt då 🙂
                  Blir inge E85 i bilen till denna sommar i alla fall, blir fortsatt v-power.

Fricke.w
                  Deltagare

Janne248 har redan en sådan vinge:

Kolla länken till vårat galleri:

http://www.subaruclub.se/expo/view_album.php?set_albumName=album1096

De där är s202 vingen de va?
                    Den var ta mig fasen snyggare än vad jag trodde på, nu när man fått set den i lite vinklar 🙂
                    men bestämde ju mig först för s204 vingen, men nu på slutet har jag ändrat mig till s203, vi får nog helt enkelt se vilken de blir på beställnings dan 😀

/Adam/
                    Deltagare

Lite frågor och funderingar då?
                      Men frågan är ju om man inte ska köpa sig en storlek större spridare, typ 1000cc deatschwerks, och kunna skruva ner över trycket lite kannske i vår, då bilen ska till JRM för ny mappning, med installation av bredbands lambda.
                      Sen undrar ja om jag inte ska fixa ett 4″ insugs rör till turbon med tillhörande luft filter, för i dags läget sitter ju där ett 3″ rör med ett 3″ filter, med en reducerings hump på turbon, för utvändiga måtet på turbons inlop är ju 4″, så min fråga är blir de sämre eller bättre om jag går upp i storlek här? samt finns de för och nackdelar?
                      😀

Tycker absolut att du ska slänga i större spridare. Man ska alltid ha lite marignal när man mappar och inte maxa spridarna fullt ut.
                      Man blir lite fundersam hur de tänkt när JRM/tidigare ägare byggt den här bilen? Varför har de satt en strypning i avgassystem och även på insugssidan till turbon?
                      Alla “strypningar” du kan hitta tar du bort. Kan aldrig bli sämre utan bara bättre. 😉

Fricke.w
                      Deltagare

Tycker absolut att du ska slänga i större spridare. Man ska alltid ha lite marignal när man mappar och inte maxa spridarna fullt ut.
                        Man blir lite fundersam hur de tänkt när JRM/tidigare ägare byggt den här bilen? Varför har de satt en strypning i avgassystem och även på insugssidan till turbon?
                        Alla “strypningar” du kan hitta tar du bort. Kan aldrig bli sämre utan bara bättre. 😉

Jo de känns lite så där att köra runt på maxade spridare, och ger mig på att de finns någon till häst att locka fram, om man går upp på spridare, tar bort strypningarna, samt kopplar in bredbands lambda till sprutet som de är tänkt.
                        Strypningen i avgas har mer eller mindre dom flesta avgas tillverkare, som bygger sina system för att kunna passa på orginal down pipe tyvär, men byggs bort nu :).
                        sen angående humpen på turbon som bygger ner till 3″ och ansluter på ett 3″ alu rör, så följde de med roterade perrin kittet, och enda anledningen till att de är så skulle jag tro, är nog för att de är ett cold air intake, som går jenom hållet på skärmen, och ner i innerskärmen, skulle inte få plats om de var ett 4″ rör, men känns ju konstigt varför inte perrin erbjuder ett short raim till kittet med 4″ anslutning på turbon?
                        Så är ju william som köpt och grabbarna på JRM har bara monterat.
                        Men kom på en sak, min turbo finns de ju inge borrade Antisurge hål på kompresor huset, är de därför de inte är bra att köra lika stort luft filter som turbon, för chansen för just surge blir störe, med störe rör?

Fricke.w
                        Deltagare

Någon som kan ge lite klarhet, angående turbo frågorna :)?

goffemannen
                          Deltagare

Här är lite fler förslag på fälgar.

Advan Racing RS

Advan Racing RZ

Vill du ha mer kant så finns de i Deep versioner. RS-D och RZ-DF

Advan Racing RCIII

Advan Racing RGII

Advan Racing RG-D

Kvarnis
                            Deltagare

Jeep om du har större rör är det större risk för compressor surge

Fricke.w
                              Deltagare

Jo advan är fruktan svärt feta fälgar, men tror inte min ekonomi till låter en uppsätning såna nu, får inrikta mig på Enkei PF01 nu, så får vi se i framtiden 🙂

Fricke.w
                                Deltagare

Jeep om du har större rör är det större risk för compressor surge

Okej så de är så som jag trode då 🙁
                                  Men man kan ju alltid köpa sig lite alu rör och filter, och snida i hop nåt, för funkar de inte nå vidare på mappning, får man vell bara sätta tillbaks de gammla då, helt enkelt 🙂

Vet du Kvarnis hur de är när mit Link är låst av JRM, kommer ingen firma in i de då? eller går de att nolställa på något sätt och börja om från 0 med ny mapp.
                                  Skulle ju vara lite halv roligt att haka på erat gäng, och få den mappad av någon engelsk guru 😀

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 230 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.