Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 230 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #233158
    Fricke.w
    Deltagare

      Har ju helt glömt av att jag köpte mig en Innovate bredbands lambda av JRM.

      #233068
      Kvarnis
      Deltagare

        Du är medveten om att du kan åka på regbesiktning om de anser att allt för mycket aviker från orginal?

        Vill bara inte att du ska hamna i tråkigheter, en bolt on snurra skulle jag montera 10 av 10ggr samt att du behöver en org.ecu.

        Reg besiktning och du åker på återställa hela bilen 🙁

        #233159
        Fricke.w
        Deltagare

          Du är medveten om att du kan åka på regbesiktning om de anser att allt för mycket aviker från orginal?

          Vill bara inte att du ska hamna i tråkigheter, en bolt on snurra skulle jag montera 10 av 10ggr samt att du behöver en org.ecu.

          Reg besiktning och du åker på återställa hela bilen 🙁

          Jo visst är de så 🙁
          Men har varken tillgång till orginal ecu, eller orginal snurra, har ju i och för sig en vf36 ligger, men den lirar ju inte ett dugg med grenröret.
          Så jag sattsar alla kort jag har, och prövar så här.
          För med orginal ecu, och dessa överdrivna kammar, som jag anser att de inte behövt varit, så skitter sig nog besiktningen än då 🙁

          #233272
          /Adam/
          Deltagare

            Surt om man åker på regbesiktning.
            Min gamla 9000 Aero var rätt kraftigt modifierad och den blev upphissad på liften i 15min med samtal med stationchefen mm då besiktigtsmannen ville ha regbesiktning. Hade tur att jag klarade mig undan den gången.
            Ett tips är att försöka få till någon typ av skyddplåt eller dyligt som döljer de mest uppseeendeväckande detaljerna som turbo mm.
            Lycka till!

            #233278
            Gyver
            Deltagare

              Surt om man åker på regbesiktning.
              Min gamla 9000 Aero var rätt kraftigt modifierad och den blev upphissad på liften i 15min med samtal med stationchefen mm då besiktigtsmannen ville ha regbesiktning. Hade tur att jag klarade mig undan den gången.
              Ett tips är att försöka få till någon typ av skyddplåt eller dyligt som döljer de mest uppseeendeväckande detaljerna som turbo mm.
              Lycka till!

              Hur är det egentligen med sånt, vill dem och har dem rätt att montera loss t.ex ett värmebandage över turbon för att se så den är original?

              #233073
              andreaswrx
              Deltagare

                inget hemmabyggt skydd, då blir dom ännu mer nyfikna

                #233160
                Fricke.w
                Deltagare

                  inget hemmabyggt skydd, då blir dom ännu mer nyfikna

                  Jo så tror jag också att de är, bättre att försöka få allt snyggt och prydligt i stället, och hoppas på de bästa, annars hade man ju kunnat skurit och bokat till en alu plåt som täkt hela motor rummet 😀 men då blir dom nog som sagt ännu mer nyfikna och nitiska 🙁
                  Nä dom är som skator och kråkor, ser dom någonting som glänser i motor rummet, så ska hela personal styrkan dit och rota å riva, mest nöjd är dom om allt är svart och trist.
                  Vet en stakars kille här hemma, som besiktigade sin gammla audi RS2, och den gick inte i genom, för att det stog Porsche på ventilkåpan 😀 då är de inte lätt, vart tvungen att göra ut drag från internet och vissa besiktnings man för att han skulle ge med sig 🙂

                  #233161
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Funderade på en sak i garaget i går, såg att de stämde inte helt hundar med graderna på camber på coiloverserna fram, så ställde dom med blad mått för att få dom helt exakt på båda sidor 🙂
                    sen insåg jag att bak skulle de ju behövas sparkas in nästan lika mycket som fram nu, med 9″ fälgar på et35, men till min förvåning så finns de ju ingen sjustering på topp lagringarna bak? varför?

                    #233219
                    goffemannen
                    Deltagare

                      Bara för de skiljer lite uppe på topplagringarna så är de inte säkert de gör de i vinklarna. Ja skulle nog göra en hjulinställning om ja va du.

                      Bak brukar set nästan aldrig finnas justering på topplagringarna. Varför vet ja inte.

                      Du får köpa camberbultar så du kan justera vid spindeln. Eller köpa justerbara länkarmar som jag har gjort 🙂

                      / David J – Superior Media

                      #233162
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Jo hjul inställning blir till att göra.
                        Bak ska jag fundera lite snabbt på vad jag kan hitta på 🙂

                        #233207
                        Christian S
                        Deltagare

                          Du får köpa camberbultar så du kan justera vid spindeln.

                          om man har coilovers så det går ju att justera ändå iom att övre hålet är avlångt.

                          #233220
                          goffemannen
                          Deltagare

                            om man har coilovers så det går ju att justera ändå iom att övre hålet är avlångt.

                            är du säker på att alla coilovers har det så??

                            #233208
                            Christian S
                            Deltagare

                              dom som jag har sett är det så på iallafall sen om det är så på exakt alla vet jag inte men det ser man ju lätt om man kollar på dom.

                              #233163
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Ska titta upp hur de ser ut med de 🙂

                                #233069
                                Kvarnis
                                Deltagare

                                  Jo visst är de så 🙁
                                  Men har varken tillgång till orginal ecu, eller orginal snurra, har ju i och för sig en vf36 ligger, men den lirar ju inte ett dugg med grenröret.
                                  Så jag sattsar alla kort jag har, och prövar så här.
                                  För med orginal ecu, och dessa överdrivna kammar, som jag anser att de inte behövt varit, så skitter sig nog besiktningen än då 🙁

                                  Du vet att dom kopplar in sig mot ecu’n på nyare bilar right?

                                  Köp en VF whatever+ecu från Ebay. Det blir din enda räddning tro mig !
                                  Om du inte får värdens snälaste gubbe från SBP…dvs som nyss vunnit på lottto, har hemlängtan m.m 😉 😀

                                Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 230 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.