SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Någon som är duktig på hjulvinklar?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #755
    p_ilis
    Deltagare

    För några månader sedan så blev min bil påkörd. Den är nu lagad och allt är frid och fröjd. När jag kör rakt fram på motorväg är dock ratten aningen åt vänster.. Hade gjort en hjulinställning strax innan det hände och en strax efter det hände. Är det någon som kan utläsa något av dessa siffror?

    Stapel 1
    Efter första inställningen före olycka.
    Stapel 2
    Före andra hjulinställningen efter olycka.
    Stapel 3
    Efter andra hjulinställningen efter olycka.

    Bakaxel
    Camber vän. -1.30 -1,24 -1,36
    Camber hög. -1.34 -1.12 -1.06

    Toe Vänter. +0.03 +0.00 +0.00
    Toe Höger.. +0.03 +0.03 -0.03
    Toe Total… +0.06 +0.03 -0.03

    Thrustvink. -0.01 -0.01 +0.02

    Framaxel
    Caster vän. +3.26 +2.36 +2.36
    Caster hög. +3.23 +2.42 +2.42

    Camber vän -0.27 -0.48 -0.48
    Camber hög -0.28 -0.42 -0.42

    Toe vän.. +0.03 -0.06 0.00
    Toe hög. +0.03 -0.03 0.00

    Kan de skillnader som är mellan stapel 1 och 2 bero på olika mätmaskiner eller är de för stora?

    Mvh
    Peter

    #40258
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Det är bara att justera styrstagen för att justera rattens nolläge, det är svårt att få den helt hundra utan efterjustering.
    Och alla värden ser bra ut, bak går det inte att ställa cambern, men det brukar gå att lossa lite här och var och knuffa lite på bitarna.

    Du behöver inte oroa dig, be firman ordna så ratten hamnar rakt bara.

    /J

    #40259
    p_ilis
    Deltagare

    Tack, det var skönt å höra. 🙂
    Då ska man bara åka tillbaka till dem och be dem justera in det då..
    /p

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.