› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Någon som har nå info om vad som döljer sig i denna bil :)
- Detta ämne har 6 svar, 965 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av
TKarlsson.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2009 kl. 08:20 #1698
Fricke.w
DeltagareHejsan alla glada, vill veta om de är någon här på forumet som vet vad som döljer sig för godis i Litchfield Type 25 Subaru Impreza WRX STi, tänket att man är ju lite sugen på lite till pulver under huven, och 415hk duger perfa om de blir nada turbo lagg i princip som på den bilen.
Här är i alla fall bilen: http://www.youtube.com/watch?v=8kUsMlFkLWQHåll till godo
12 september, 2009 kl. 10:53 #46280TKarlsson
DeltagareThe Type?25 short engine:
New Subaru EJ25 STI engine case
New Subaru STI forged crankshaft
Cosworth forged connecting rods
Cosworth forged pistons
Cosworth high performance piston rings
Cosworth race spec, coated tri ? metal bearings
Balanced and professionally assembled
Optional billet crankshaftType?25 Cylinder heads Features include:
CNC ported/machine finished ports ? new OE castings
Hand blended finish work
Intake port 14.63% (average) 22% (max) increased flow
Exhaust port 30.56%(average) 41% (max) increased flow
4?angle inlet valve job
3?angle & radiused exhaust valve job
Valves are lapped
Back?Cut inlet valves
Heads are ultrasonically cleaned prior to assembly
Heads are Serialized and sport a machined Cosworth logo
+1mm Stainless steel intake valves (1800 degrees max.)
+1mm Inconel exhaust valves (2400 degrees max.)
Performance valve springs
Titanium retainers
Hardened steel spring platforms
Knife?edge port divider
Hand assembled
Japanese sensors installedVad gällande turbo är det lite olika.
Turbos included: larger original Type?25 Hybrids; Garrett GT28; GT30; GT32 and GT35 in many different variations.12 september, 2009 kl. 11:33 #46283Fricke.w
DeltagareOkej så de var ganska mycket gjort åt den med andra ord 🙂
Konstigt dock att dom läger sig på 400hk med så mycket mods?
men är vell driftsäkerhet som heter duga också då kannske.12 september, 2009 kl. 11:53 #46281TKarlsson
DeltagareMed för mycket hästar så försvinner ju körbarheten, och Litchfield verkar ju tycka om att använda hela registret. Med mer effekt kommer säkerligen turbolagget också.
Roligare att göra som dom gör. Brett register och körbarhet i fokus.Vill man åka fort raktfram så är andra bilar mera lämpade..
12 september, 2009 kl. 14:33 #46279specialized
DeltagareMer info här 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg13 september, 2009 kl. 14:37 #46284Fricke.w
DeltagareJa de är ju inte snabast raktfram jag siktar på precis, exakt som du sa så finns de ju bra mycket bättre bilar för de.
Nä jag vill ha en riktigt rolig åretrunt bil, som varken skäms för sig på isen eller på bana mm, så tyckte att imprezan dög fint till de samt att man fick ett lite mer personligt ljud på den :)men som sagt man vill ju alltid ha lite mer hästar, men då som sagt med en jäkla fin respons helst, vill ju inte sitta och vänta till 5200r/min innan den börjar förflyta på sig rejält, så dörför tänkte jag att deta kunde vara ett allternativ, men de kommer ju att kosta flis som allt annat, a ja får vell titta i genom ekonomin, och höra lite försiktigt med regeringen här hema vad som sägs =)13 september, 2009 kl. 19:17 #46282TKarlsson
DeltagareJag köpte min impreza av exakt samma anledning 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.