Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1698
    Fricke.w
    Deltagare

      Hejsan alla glada, vill veta om de är någon här på forumet som vet vad som döljer sig för godis i Litchfield Type 25 Subaru Impreza WRX STi, tänket att man är ju lite sugen på lite till pulver under huven, och 415hk duger perfa om de blir nada turbo lagg i princip som på den bilen.
      Här är i alla fall bilen: http://www.youtube.com/watch?v=8kUsMlFkLWQ

      Håll till godo

      #46280
      TKarlsson
      Deltagare

        The Type?25 short engine:

        New Subaru EJ25 STI engine case
        New Subaru STI forged crankshaft
        Cosworth forged connecting rods
        Cosworth forged pistons
        Cosworth high performance piston rings
        Cosworth race spec, coated tri ? metal bearings
        Balanced and professionally assembled
        Optional billet crankshaft

        Type?25 Cylinder heads Features include:

        CNC ported/machine finished ports ? new OE castings
        Hand blended finish work
        Intake port 14.63% (average) 22% (max) increased flow
        Exhaust port 30.56%(average) 41% (max) increased flow
        4?angle inlet valve job
        3?angle & radiused exhaust valve job
        Valves are lapped
        Back?Cut inlet valves
        Heads are ultrasonically cleaned prior to assembly
        Heads are Serialized and sport a machined Cosworth logo
        +1mm Stainless steel intake valves (1800 degrees max.)
        +1mm Inconel exhaust valves (2400 degrees max.)
        Performance valve springs
        Titanium retainers
        Hardened steel spring platforms
        Knife?edge port divider
        Hand assembled
        Japanese sensors installed

        Vad gällande turbo är det lite olika.
        Turbos included: larger original Type?25 Hybrids; Garrett GT28; GT30; GT32 and GT35 in many different variations.

        #46283
        Fricke.w
        Deltagare

          Okej så de var ganska mycket gjort åt den med andra ord 🙂
          Konstigt dock att dom läger sig på 400hk med så mycket mods?
          men är vell driftsäkerhet som heter duga också då kannske.

          #46281
          TKarlsson
          Deltagare

            Med för mycket hästar så försvinner ju körbarheten, och Litchfield verkar ju tycka om att använda hela registret. Med mer effekt kommer säkerligen turbolagget också.
            Roligare att göra som dom gör. Brett register och körbarhet i fokus.

            Vill man åka fort raktfram så är andra bilar mera lämpade..

            #46279
            specialized
            Deltagare

              Mer info här 🙂

              http://www.type-25.co.uk/

              _____________________________________
              http://www.garaget.org/?car=18857
              http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
              ———————————-
              Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

              #46284
              Fricke.w
              Deltagare

                Ja de är ju inte snabast raktfram jag siktar på precis, exakt som du sa så finns de ju bra mycket bättre bilar för de.
                Nä jag vill ha en riktigt rolig åretrunt bil, som varken skäms för sig på isen eller på bana mm, så tyckte att imprezan dög fint till de samt att man fick ett lite mer personligt ljud på den :)men som sagt man vill ju alltid ha lite mer hästar, men då som sagt med en jäkla fin respons helst, vill ju inte sitta och vänta till 5200r/min innan den börjar förflyta på sig rejält, så dörför tänkte jag att deta kunde vara ett allternativ, men de kommer ju att kosta flis som allt annat, a ja får vell titta i genom ekonomin, och höra lite försiktigt med regeringen här hema vad som sägs =)

                #46282
                TKarlsson
                Deltagare

                  Jag köpte min impreza av exakt samma anledning 🙂

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.