Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #758
    Isol
    Deltagare

      Köpt lampor som är 80/100watt och undrar om det finns konkreta bevis på att reflektorerna på impreza GT inte klarar dessa?

      Många säger att dom inte klarar det & andra säger att dom kört med sådana flera år.

      #40269
      Perra
      Deltagare

        Det som dödar reflektorerna är inte dem 100W du kör med kort tid på helljus utan 80W som du kör med hela tiden på halvljus. BYT till 55/100W istället. Då tar inte reflektorerna skada.

        Mvh Perra

        #40270
        alrik
        Deltagare

          Kan bara instämma med Perra. 55w/100w skulle jag köra med om du vill ha bättre ljus på helljus. Förövrigt så är det ej lagligt att ha halvljus över 55w, är 60w på helljus. Om du kör mycket i mörker så skulle jag sätta på några extraljus alternativt en lite ramp som snyggt kan gömmas undan.

          Dessutom så skulle alla som kör med starkare halvljus eller med halv+dimjus få en snigel på ögat. Är mäkta störande för ögonen att möta folk med felaktigt ljus framåt nattetid. Om folk har mer än 60w på helljuset är skit samma enligt mig eftersom det lider inte andra av.

          Edit:
          En länk angående halvhelljus
          http://www.motormannen.se/mm/opencms/motormannen/medlem/faq/

          / Mikael – som kör massor av mil nattetid dagligen.

          #40271
          Addson
          Deltagare

            100 wattare blir för varma = att relektorn bli dålig! Tips e att bara köra med 55! Sen antar jag att det e säkert typ mega blue lamper du har köpt eller ngt för det e ballare ljus i dom! Och dom e ju svåra att få tag i med 55w men race sport har dom i 55!

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.