Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #462
    tobbe_p
    Deltagare

      Tjena ! Har precis skaffat en Impreza GT -99:a och har märkt ett lite läckage av kylarvatten…det droppar/läcker ut nånstans under kylvätskebehållaren. Någon som vet/har råkat ut för samma sak ? Bilen har normal oljetemp, oljetryck, vattentemp m,m kylfläcktarna går igång som dom ska..men när man har pressat den lite så ibland kan där droppa ut några droppar glykol under behållaren…som sagt inga stora mängder som droppar ut…

      Mvh Tobbe

      #38064
      frippe
      Deltagare

        har du dubbel kollat att det inte är kondensvatten ifrån ACn?

        //frippe

        #38063
        Wanderer
        Deltagare

          Smaka lite på det och kolla så det inte är vanligt vatten för som ovan *pil upp* så kan det vara kondens från AC’n

          //B

          #38062
          Allan
          Deltagare

            Rinner det ut vid expansionskärlet där batteriet sitter? Det gör det nämligen för mig när jag kör hårt under varma sommardagar. Troligtvis någon slang som läcker. Byt ut eller laga!

            #38065
            MickeM
            Deltagare

              Bredvid batteriet finns det en liten påfyllningsbehållare för kylarvätskan. Från denna finns det en liten ful böjd slang som låter överloppskylarvätskan rinna ut under batteriet och sedan brukar det droppa ner på gatan. Efter 50tkm-servicen hade jag samma problem och det visade sig att snubben fyllt på lite mer vid bytet. Lite trasa ner i hålet och böka runt där så slutade det rinna “över”. Kan vara detta du tänker på. Även jag har en GT 99a.

              /MickeM

              #38066
              tobbe_p
              Deltagare

                ja då va troligtvis mitt problem löst…

                ett nytt lock till expansions kärlet och en lite bättre åtdragning av slangklämman på kylarslangen från kylaren…så finns där inget mer vatten läckage…

                och nej det var ej kondens vatten från ac:n….=0)

                men tack för hjälpen ändå….

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.