Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #489
    Subbarist
    Deltagare

      Hej dum som man är och ska pilla på allt trots att man inte kan ett smack om Dieselmotorer så har jag lyckats med bedriften att rubba på en tomgångsventil tydligen och nu startar inte bilen det går och bogsera igång den med växel i men det händer ingenting när man trycker på gasen, nån som vet vad jag ska göra för att åtgärda detta? det är en skruv som ser ut som ett stift ungefär som sitter på dieselpumpen dvs klumpen som sitter mittemot glödstiften, finns den nåt speciellt läge som den ska ha och hur får man reda på den i sånt fall.

      #38218
      Subbarist
      Deltagare

        Det låter som om du kommit åt skruven till ( ställningen ) , blandningen på dieselpumpen eftersom den inte reagerar vid gaspådrag.
        Fick jag till svar på GTI klubbens forum, Glödstiften är nybytta så de ska funka och jag har redan luftat den går ju att bogsera igång men det händer ingenting när man trycker på gasen.

        #38217
        ExOrdis
        Deltagare

          Vafan har du nu pillat på? Är det inte bara att lufta ur systemet tror du. Lossa tryckröret vid en spridare i taget, vrid runt startmotorn tills det pulserar diselolja och dra åt röret. Upprepa proceduren för varje spridare.
          Om glödstiften funkar, du har kompression i varje cylinder, rätt öppningstryck och spridningsbild på spridarna så bör motorn hoppa igång vid startförsök.
          Eller har du flyttat på pumpen så att öppningsläget “tändningen” rubbats?

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.