• Detta ämne har 9 svar, 1,153 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Kvarnis.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #752
    2ny
    Deltagare

      Som topic lyder. om nån har det vilket märke? 🙂

      #40233
      p_ilis
      Deltagare

        Hade en GReddy Profec B till min förra bil. Fungerade bra.

        /Peter

        #40229
        Kvarnis
        Deltagare

          Apexi AVC-R, funkar men man beöver lite voodo kunskaper för at få den 100 😀

          #40235
          2ny
          Deltagare

            jag har hört att man kan få fullt laddtryck tidigare med sån. märkte ni nån skillnad, är inne på att skaffa en Greddy spec B eller va den heter… har du nå mått på den? är den större än en CD spelare?

            #40234
            p_ilis
            Deltagare

              >jag har hört att man kan få fullt laddtryck tidigare med sån.
              >märkte ni nån skillnad, är inne på att skaffa en Greddy spec B
              >eller va den heter… har du nå mått på den? är den större än
              >en CD spelare?
              >
              Den jag hade var ungefär 10cm bred, 7 cm “djup” och 2,5 cm hög. Hade den mest som en “pryl”, häftigt att kunna justera turbotrycket inne i kupén. (kan vara farligt också..) 🙂

              #40231
              pannan
              Deltagare

                Profec B är riktigt bra faktiskt. Lätt att ställa in och selenoiden fungerar riktigt bra.

                Hade själv Blitz SBC-ID på förra bilen men den ställer man trycket i % vilket är lite udda. Gäller att ha en bra laddtrycksmätare installerad om man skall köra med boostcontroller.

                Apexin fungerar också bra men kan vara lite knölig att få igång och förstå. Det som är plus är att man kan köpa till fuelcontrollern i samma serie.

                Profec B skulle jag nog satsa på då det är en väldigt lätt överblick och inte en massa krussiduller.

                /J

                #40236
                2ny
                Deltagare

                  då blir det en profec B.. tänkte ju oxå ha den som en “ball” grejj mest men läste att man kan spara 2st inställningar så då kan man ha 1 snällt ställt så den inte laddar på så mkt när man bara är ute och glider och sen en där man laddar på lite mer änr man är på race 😉

                  #40232
                  pannan
                  Deltagare

                    Iom att topicen handlar om boostcontroller.

                    Kan man använda sig av en sådan i Subaru? T ex i kombination med en EcuTek mapp?

                    Mvh
                    J

                    #40237
                    2ny
                    Deltagare

                      det borde du kunna göra… eller kanske funkar annorlunda i EVO en polare har en Apexi AVC-R i sin EVO6 och mappad styrbox.

                      #40230
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        >Iom att topicen handlar om boostcontroller.
                        >
                        >Kan man använda sig av en sådan i Subaru? T ex i kombination
                        >med en EcuTek mapp?
                        >
                        >Mvh
                        >J

                        Jepp, spelar ingen roll om man inte anväder sig av laddtrycks kontrollen på sprutet.

                        Dewt är tom ganaska vanligt med en separat laddtrycks kontroll

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.