› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › nån som testa blackdimond skivor ?
- Detta ämne har 10 svar, 893 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
12 juli, 2007 kl. 22:58 #5732
volvosnubbe
DeltagareHejsan !
Nu var de dax o byta bromsar oxå!
Mkt på samma gång !
tänkte fråga om nån kört/kör black Dimond skivor ?? o deras belägg ?
Huppas bra de fungerar i jämförelse med orginal.
Har orginal sletna nu.
Kollat på DBA oxå men dem verkade lite dyrare o eftersom ja får spara in lite just nu pga mkt andra utgifter på bilen så passa jag på o kolla dimond.MVH Dennis
12 juli, 2007 kl. 23:11 #74935Strat
Deltagareblack AND diamond under advanced search får 22 träffar 😉
/Claes
13 juli, 2007 kl. 04:00 #74938alrik
DeltagareJag har inte prövat att köra med Black Dimond skivor och belägg men har läst lite att det är snäppet bättre än orginal med kan bli lite möra om man pressar sakerna.
Jag skulle satsa på en uppsättning DBA4000 skivor fram, orginalskivor bak och Carbotech XP8 belägg runt om. Kör själv med den kombinationen och det går inte att jämnföra med orginal. Finns ett flertal till här som kör den kombinationen och ingen verkar ha klagat hitintills.
Spar en månad till och köp den kombon. Tror inte prisskillnaden blir så stor mot BD-paketet. Om du behöver skivor även bak så fungerar orginal fint med ett bättre belägg.
Sist med inte att förakta är att ha fräch bromsvätska, det gör väldigt skillnad!
EDIT:
När jag köpte DBA4000-skivor fram, XP-8 belägg runt om och stålomspunnena slangar betalade jag i runda slängar ca:8000kr med frakten inräknad./Mikael
16 juli, 2007 kl. 08:06 #74943volvosnubbe
DeltagareJag har inte prövat att köra med Black Dimond skivor och belägg men har läst lite att det är snäppet bättre än orginal med kan bli lite möra om man pressar sakerna.Jag skulle satsa på en uppsättning DBA4000 skivor fram, orginalskivor bak och Carbotech XP8 belägg runt om. Kör själv med den kombinationen och det går inte att jämnföra med orginal. Finns ett flertal till här som kör den kombinationen och ingen verkar ha klagat hitintills. Spar en månad till och köp den kombon. Tror inte prisskillnaden blir så stor mot BD-paketet. Om du behöver skivor även bak så fungerar orginal fint med ett bättre belägg.Sist med inte att förakta är att ha fräch bromsvätska, det gör väldigt skillnad!EDIT:När jag köpte DBA4000-skivor fram, XP-8 belägg runt om och stålomspunnena slangar betalade jag i runda slängar ca:8000kr med frakten inräknad. /Mikael
OKej ! tack för svaret 😀 blir nog sådanna skivor.
Hur funkar dem klossarna på gatan? i trafik o så?
Står på pean att dem ska ha högre temp för o bromsa…MVH Dennis
16 juli, 2007 kl. 08:18 #74942Desen
DeltagareJag kör oxå på dba skivorna med xp8, funkar finfint. Trots att klossarna inte är varma så funkar de ju iallafall. Men riktigt bra blir de ju inte förräns de kommit upp i lite temp.
Var beredd på massor med bromsdamm och bromsar som kan gnissla ganska friskt då och då.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!16 juli, 2007 kl. 13:53 #74941elver
DeltagareHar kört på Black D. G12 skivor o belägg runt om senaste 4k milen och de funkar alldeles utmärkt. Till bruks-körning.
Kostade samma-lika som originaldelarna vad jag minns. Prestanda ungefär samma-lika. Man får vad man betalar för, som Per Stacke säger 😉Ring PEAN så får du suverän hjälp att välja bromsar!
16 juli, 2007 kl. 17:21 #74944volvosnubbe
Deltagaresnackade med pean innan ja lade ut tråden.
Han sa att både funkar med dba e bättre men kostar därefter.
Därför la ja in tråden för o fråga om BD är så mkt sämre . Frågar om era erfarenheter.
Vill ha en broms som funkar tidigt då ja brukar bilen på vintern då de e kallt samt står i bilköer o kör korta sträckor ibland då bromsarna inte blir så varma. Men samtidigt vill åka på banträffar osv.
Bromsdamm?! Mer än orginal dammar väl ingen kloss va ja kan se…
Jag tvättar bilen o kör ut den ur tvätthallen o genast e mina fälgar svarta ! 🙁
Vill helst inte ha skrikiga 740 bromsar heller…
funderar på o ta den mildare varianten som ”bobcat”16 juli, 2007 kl. 17:37 #74940specialized
DeltagareBromsdamm?! Mer än orginal dammar väl ingen kloss va ja kan se..
Orginalklossar dammar INGET jämfört med XP8: or eller dylika race / fullrace belägg.
För övrigt så räcker det ganska långt att bara byta till XP8 : or runt om,om du inte ska åka mycket banåka 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉16 juli, 2007 kl. 18:12 #74939alrik
DeltagareXP8: orna bettar bra även fast dom inte är varma. Har inte haft några problem att få stopp på bilen vid normalkörning. På vintern har jag inte kört med dom. Det finns några här som byter till bobcat-belägg på vintern eftersom du ändå inte har någon nytta av rejäla bromsar då. Du låser ju hjulen med orginalbromsar.
Dammar de gör dom, men dammet är tacksamt att tvätta bort. Dammet ”äter” inte in sig i fälgen, bara att ta vatten och en svamp så får man bort dammet.
/Mikael
17 juli, 2007 kl. 21:50 #74937tendency
DeltagareAng Black Diamond-skivorna. Det var ju någon här på forumet som körde med såna och de sprack.
18 juli, 2007 kl. 11:57 #74936Wiklundh
DeltagareJag har kört med dom och de sprack.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.