SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning nån som testa blackdimond skivor ?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Hejsan !
      Nu var de dax o byta bromsar oxå!
      Mkt på samma gång !
      tänkte fråga om nån kört/kör black Dimond skivor ?? o deras belägg ?
      Huppas bra de fungerar i jämförelse med orginal.
      Har orginal sletna nu.
      Kollat på DBA oxå men dem verkade lite dyrare o eftersom ja får spara in lite just nu pga mkt andra utgifter på bilen så passa jag på o kolla dimond.

MVH Dennis

Strat
      Deltagare

black AND diamond under advanced search får 22 träffar 😉

/Claes

alrik
        Deltagare

Jag har inte prövat att köra med Black Dimond skivor och belägg men har läst lite att det är snäppet bättre än orginal med kan bli lite möra om man pressar sakerna.

Jag skulle satsa på en uppsättning DBA4000 skivor fram, orginalskivor bak och Carbotech XP8 belägg runt om. Kör själv med den kombinationen och det går inte att jämnföra med orginal. Finns ett flertal till här som kör den kombinationen och ingen verkar ha klagat hitintills.

Spar en månad till och köp den kombon. Tror inte prisskillnaden blir så stor mot BD-paketet. Om du behöver skivor även bak så fungerar orginal fint med ett bättre belägg.

Sist med inte att förakta är att ha fräch bromsvätska, det gör väldigt skillnad!

EDIT:
          När jag köpte DBA4000-skivor fram, XP-8 belägg runt om och stålomspunnena slangar betalade jag i runda slängar ca:8000kr med frakten inräknad.

/Mikael

volvosnubbe
          Deltagare

Jag har inte prövat att köra med Black Dimond skivor och belägg men har läst lite att det är snäppet bättre än orginal med kan bli lite möra om man pressar sakerna.Jag skulle satsa på en uppsättning DBA4000 skivor fram, orginalskivor bak och Carbotech XP8 belägg runt om. Kör själv med den kombinationen och det går inte att jämnföra med orginal. Finns ett flertal till här som kör den kombinationen och ingen verkar ha klagat hitintills. Spar en månad till och köp den kombon. Tror inte prisskillnaden blir så stor mot BD-paketet. Om du behöver skivor även bak så fungerar orginal fint med ett bättre belägg.Sist med inte att förakta är att ha fräch bromsvätska, det gör väldigt skillnad!EDIT:När jag köpte DBA4000-skivor fram, XP-8 belägg runt om och stålomspunnena slangar betalade jag i runda slängar ca:8000kr med frakten inräknad. /Mikael

OKej ! tack för svaret 😀 blir nog sådanna skivor.
            Hur funkar dem klossarna på gatan? i trafik o så?
            Står på pean att dem ska ha högre temp för o bromsa…

MVH Dennis

Desen
            Deltagare

Jag kör oxå på dba skivorna med xp8, funkar finfint. Trots att klossarna inte är varma så funkar de ju iallafall. Men riktigt bra blir de ju inte förräns de kommit upp i lite temp.

Var beredd på massor med bromsdamm och bromsar som kan gnissla ganska friskt då och då.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
              300 st posters av Block 1250kr
              1st porrfilm 199kr
              2st öl 28kr
              Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

elver
              Deltagare

Har kört på Black D. G12 skivor o belägg runt om senaste 4k milen och de funkar alldeles utmärkt. Till bruks-körning.
                Kostade samma-lika som originaldelarna vad jag minns. Prestanda ungefär samma-lika. Man får vad man betalar för, som Per Stacke säger 😉

Ring PEAN så får du suverän hjälp att välja bromsar!

volvosnubbe
                Deltagare

snackade med pean innan ja lade ut tråden.
                  Han sa att både funkar med dba e bättre men kostar därefter.
                  Därför la ja in tråden för o fråga om BD är så mkt sämre . Frågar om era erfarenheter.
                  Vill ha en broms som funkar tidigt då ja brukar bilen på vintern då de e kallt samt står i bilköer o kör korta sträckor ibland då bromsarna inte blir så varma. Men samtidigt vill åka på banträffar osv.
                  Bromsdamm?! Mer än orginal dammar väl ingen kloss va ja kan se…
                  Jag tvättar bilen o kör ut den ur tvätthallen o genast e mina fälgar svarta ! 🙁
                  Vill helst inte ha skrikiga 740 bromsar heller…
                  funderar på o ta den mildare varianten som ”bobcat”

specialized
                  Deltagare

Bromsdamm?! Mer än orginal dammar väl ingen kloss va ja kan se..

Orginalklossar dammar INGET jämfört med XP8: or eller dylika race / fullrace belägg.

För övrigt så räcker det ganska långt att bara byta till XP8 : or runt om,om du inte ska åka mycket banåka 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                    ———————————-
                    SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

alrik
                    Deltagare

XP8: orna bettar bra även fast dom inte är varma. Har inte haft några problem att få stopp på bilen vid normalkörning. På vintern har jag inte kört med dom. Det finns några här som byter till bobcat-belägg på vintern eftersom du ändå inte har någon nytta av rejäla bromsar då. Du låser ju hjulen med orginalbromsar.

Dammar de gör dom, men dammet är tacksamt att tvätta bort. Dammet ”äter” inte in sig i fälgen, bara att ta vatten och en svamp så får man bort dammet.

/Mikael

tendency
                      Deltagare

Ang Black Diamond-skivorna. Det var ju någon här på forumet som körde med såna och de sprack.

Impreza GT sedan 1999

Wiklundh
                        Deltagare

Jag har kört med dom och de sprack.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.