› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Nånting har gått snett…
- Detta ämne har 7 svar, 1,247 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 11 månader sedan av
ADDE.H.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2002 kl. 18:59 #1902
Bobbo
DeltagareVar ute och körde en sväng förut, drog iväg från ett rödljus och lyckades fumla till det så att varvstoppet gick i på 1:an. Tyckte mig höra en poff samtidigt. Jag kopplade och la i 2:an, då dog bilen och ”check engine”-lampan tändes. Det gick att starta bilen, men lampan lyser fortfarande. Vågade inte testa om den gick som vanligt på lite högre varv iom att lampan lyser, men jag tyckte att det kändes lite konstigt vid mindre gaspådrag.
Vad kan ha hänt?
Tillägas bör att jag har öppet filter, vilka är symptomen om LMM har skjutit?
Typiskt när man har planerat att dra till Mantorp imorron. :'(
2 augusti, 2002 kl. 19:19 #47721Raffe
DeltagareKolla slangarna Från turbon det kan vara det som ”poffat” LMM symptom är att bilen går som skit…
/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.3 augusti, 2002 kl. 07:28 #47722dlehtihet
DeltagareLAST EDITED ON Aug-03-02 AT 09:28AM (GMT)
Kolla även in följande sidor för en anvisning på hur du själv kan avgöra vad som är problemet, utan att ha Select Monitorn eller Delta Dash:http://www.shell.linux.se/wkc/subaru/ecu.htm
http://www.geocities.com/subman2001nz/ (klicka på ”Reading ECU codes” )
Genom att avläsa mönstret så går det att se ganska (nåja…) lätt.
M v h
Danne
3 augusti, 2002 kl. 13:13 #47723Bobbo
DeltagareTack för alla svar!
Det blev Subaru Assistance, mkt smidigt än så länge, tog 30min från att jag ringt tills bärgaren var och hämtade bilen i mitt garage. Får ut en hyrbil u 3dgr också.
Bara att hoppas att den kommer tillbaka snabbt så att man kan börja gasa igen 🙂
9 augusti, 2002 kl. 13:47 #47724Bobbo
DeltagareDet var LMM, gick på 2500:- inkl. arbete.
Själva LMM-sensor gick på cirka 1200+moms, så gör man jobbet själv så behöver det inte bli så dyrt med LMM-ras.12 augusti, 2002 kl. 14:16 #47719GT_PG
DeltagareLAST EDITED ON Aug-12-02 AT 04:17PM (GMT)
Var någonstans lämnade du in bilen Bobbo?12 augusti, 2002 kl. 14:46 #47725Niklas
DeltagareGT_PG: Går du och oroar dig för ett ”poof” PG? 😀
Subaru – All we’ll drive!
19 november, 2003 kl. 19:43 #47720ADDE.H
DeltagareSymptomet jag hade var att bilens check-engine tändes och att bilen
inte varva över 3000varv.Bilen har gått över till ett nödprogram.
När jag ringde verkstaden och frågade om jag kunde köra till verkstaden
så sa dom varför då ring subaru assistans det är gratis(om man har
garanti vill säga)Har du öppet filter på när bilen kommer till verkstad så kanske det inte går på garantin!En LMM kostar ca 4000kr NY!!/ADDE
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.