Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1902
    Bobbo
    Deltagare

      Var ute och körde en sväng förut, drog iväg från ett rödljus och lyckades fumla till det så att varvstoppet gick i på 1:an. Tyckte mig höra en poff samtidigt. Jag kopplade och la i 2:an, då dog bilen och “check engine”-lampan tändes. Det gick att starta bilen, men lampan lyser fortfarande. Vågade inte testa om den gick som vanligt på lite högre varv iom att lampan lyser, men jag tyckte att det kändes lite konstigt vid mindre gaspådrag.

      Vad kan ha hänt?

      Tillägas bör att jag har öppet filter, vilka är symptomen om LMM har skjutit?

      Typiskt när man har planerat att dra till Mantorp imorron. :'(

      #47721
      Raffe
      Deltagare

        Kolla slangarna Från turbon det kan vara det som “poffat” LMM symptom är att bilen går som skit…

        /Raffe
        En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.

        #47722
        dlehtihet
        Deltagare

          LAST EDITED ON Aug-03-02 AT 09:28AM (GMT)
          Kolla även in följande sidor för en anvisning på hur du själv kan avgöra vad som är problemet, utan att ha Select Monitorn eller Delta Dash:

          http://www.shell.linux.se/wkc/subaru/ecu.htm

          http://www.geocities.com/subman2001nz/ (klicka på “Reading ECU codes” )

          Genom att avläsa mönstret så går det att se ganska (nåja…) lätt.

          M v h

          Danne

          #47723
          Bobbo
          Deltagare

            Tack för alla svar!

            Det blev Subaru Assistance, mkt smidigt än så länge, tog 30min från att jag ringt tills bärgaren var och hämtade bilen i mitt garage. Får ut en hyrbil u 3dgr också.

            Bara att hoppas att den kommer tillbaka snabbt så att man kan börja gasa igen 🙂

            #47724
            Bobbo
            Deltagare

              Det var LMM, gick på 2500:- inkl. arbete.
              Själva LMM-sensor gick på cirka 1200+moms, så gör man jobbet själv så behöver det inte bli så dyrt med LMM-ras.

              #47719
              GT_PG
              Deltagare

                LAST EDITED ON Aug-12-02 AT 04:17PM (GMT)
                Var någonstans lämnade du in bilen Bobbo?

                #47725
                Niklas
                Deltagare

                  GT_PG: Går du och oroar dig för ett “poof” PG? 😀

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #47720
                  ADDE.H
                  Deltagare

                    Symptomet jag hade var att bilens check-engine tändes och att bilen
                    inte varva över 3000varv.Bilen har gått över till ett nödprogram.
                    När jag ringde verkstaden och frågade om jag kunde köra till verkstaden
                    så sa dom varför då ring subaru assistans det är gratis(om man har
                    garanti vill säga)Har du öppet filter på när bilen kommer till verkstad så kanske det inte går på garantin!En LMM kostar ca 4000kr NY!!

                    /ADDE

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.