SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt När skall jag göra min 10000mil service?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Det är inte jag som betalar den, får den som betalning för ett jobb jag gjort.

Men det sägs väl att 10000-mil service kostar 10000kr. Räknar man på det så blir det ingen chock. Kan säkert variera lite beroende på var du får jobbet gjort och om du har med egna vätskor till bilen.

Niklas
      Deltagare

Det är inte jag som betalar den, får den som betalning för ett jobb jag gjort.

Men det sägs väl att 10000-mil service kostar 10000kr. Räknar man på det så blir det ingen chock. Kan säkert variera lite beroende på var du får jobbet gjort och om du har med egna vätskor till bilen.

TMP
        Deltagare

Det är inte jag som betalar den, får den som betalning för ett jobb jag gjort.Men det sägs väl att 10000-mil service kostar 10000kr. Räknar man på det så blir det ingen chock. Kan säkert variera lite beroende på var du får jobbet gjort och om du har med egna vätskor till bilen.

Hej !

Jag gjorde en 10,000mila service på jobbet igår på en impreza gt -00:a. Servicen slutade i runda slängar på 13,700:-, då var det alla vätskor, all material, kamrem och alla rullar, spännare. Samt att kunde köpte nya bromsbelägg fram.

Mvh

nyll1
          Deltagare

Jag lämnade in min GT för kamremsbyte på subaru i katrineholm, gick lös på 6700:- inkl rullar mm. Fick dock låna en ny impreza under ett dygn då det saknades någon del i verkstan.

Niklas
            Deltagare

Det låter väl inte helt fel, antar att de inte bytte vätskor då alltså?

nyll1
              Deltagare

Det stämmer, vara bara arbete kring kamrem, räsern har gått 7500mil så det var dags då det är en 00:a! 😛

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.