Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25539
    johan_gt
    Deltagare

      Shift 2 kom ut i dagarna och efter lite spelande är jag fast.
      Absolut det mest verkliga bilspelet jag kört på pc utan tvekan.

      http://www.youtube.com/watch?v=ziRSlmuLfew&feature=fvst

      http://www.youtube.com/watch?v=EjmlL5elyA0

      Inställnings möjligheterna för varje bil är nästan oändliga.
      Har ni inte detta spel så skaffa det 🙂
      En lista på alla bilarna som finns med: http://www.needforspeed.com/en_GB/shift2unleashed/cars

      #221284
      Markus
      Deltagare

        Ja det spelet är grymt bra! Jag hade lite problem med att ställa in ratten som jag ville ha den. På tok för nervösa inställningar för G25:an från början. Hur svårt ska det vara för utvecklare att ställa in bra inställningar direkt med 900 graders rattutslag? Jag kan tycka att det är lite låg kvalité på texturer ibland men på snabba kurviga banor har man fullt upp med att köra 🙂

        #221289
        johan_gt
        Deltagare

          Ja det spelet är grymt bra! Jag hade lite problem med att ställa in ratten som jag ville ha den. På tok för nervösa inställningar för G25:an från början. Hur svårt ska det vara för utvecklare att ställa in bra inställningar direkt med 900 graders rattutslag? Jag kan tycka att det är lite låg kvalité på texturer ibland men på snabba kurviga banor har man fullt upp med att köra 🙂

          Jag brukar ställa in styrningen med “Tuningen” för varje bil. Tex, Imprezan vill jag ha mycket känsligare än min GT2.

          Det roligaste tycker nästan jag är hur bra de lyckats få fram att man inte bara kan trimma bilen med 500 hk, då är den helt omöjlig att köra.

          #221291
          Eiiiiik
          Deltagare

            Håller på att installera det på mitt 360 nu. Hoppas att det är grymt!!! 😀 kan återkomma med mina intryck senare 🙂

            #221280
            LegacyLarsa
            Keymaster

              Håller på att installera det på mitt 360 nu. Hoppas att det är grymt!!! 😀 kan återkomma med mina intryck senare 🙂

              Finns det någon känsla? använd Forza 3 som norm..

              /Larsa

              #221292
              Eiiiiik
              Deltagare

                Finns det någon känsla? använd Forza 3 som norm..

                /Larsa

                Använder du Forza 3 (precis som jag), kommer du inte bli superimpad kan jag säga.. Har inte stött på något bättre spel än det!!! (Ja, jag har gett GT5 massor med chanser) 😉

                Jag kommer spela det som tidsfördriv 🙂

                #221281
                LegacyLarsa
                Keymaster

                  Hur funkar multiplayerfunktionen?

                  /Larsa

                  #221293
                  Eiiiiik
                  Deltagare

                    Hur funkar multiplayerfunktionen?

                    /Larsa

                    Det har jag dock ingen aning om… Vågar inte ta ut min på live 😉

                    #221285
                    Markus
                    Deltagare

                      Det är utan tvekan det bästa bilspelet som anpassats till PC. Tyvärr känns det som en konsoll-portning som allt annat. Grafiken kunde mycket väl haft “very high” istället för bara high. Datorn går ju på tomgång i 720p 😀 (som tyvärr är max för min projektor)

                      Hur det är på 360 vet jag inte men jag tyckte Forza 3 sög med 360-ratten som jag provade när det kom. Inte i närheten av en G25/G27 på PC. SPelar ingen roll om ett spel har 500 bilar att välja mellan om det inte är bra känsla. PS3 verkar inte ha bra stöd för G25 dock. Saknades mycket känsla i GT5 när jag provade det för några helger sedan men det kan bero på spelet också…

                      #221294
                      Eiiiiik
                      Deltagare

                        Det är utan tvekan det bästa bilspelet som anpassats till PC. Tyvärr känns det som en konsoll-portning som allt annat. Grafiken kunde mycket väl haft “very high” istället för bara high. Datorn går ju på tomgång i 720p 😀 (som tyvärr är max för min projektor)

                        Hur det är på 360 vet jag inte men jag tyckte Forza 3 sög med 360-ratten som jag provade när det kom. Inte i närheten av en G25/G27 på PC. SPelar ingen roll om ett spel har 500 bilar att välja mellan om det inte är bra känsla. PS3 verkar inte ha bra stöd för G25 dock. Saknades mycket känsla i GT5 när jag provade det för några helger sedan men det kan bero på spelet också…

                        360 ratten är tyvärr inte mycket att hänga i granen… Men testa Forza med kontroll! Du kommer inte bli besviken! 😀

                        #221286
                        Markus
                        Deltagare

                          Haha jo jag kommer bli besviken! Man kan ju för fasen inte köra bilspel med “kontroll”! 😛

                          #221295
                          Eiiiiik
                          Deltagare

                            Haha jo jag kommer bli besviken! Man kan ju för fasen inte köra bilspel med “kontroll”! 😛

                            Jorå för fasen! Du sätter ju bäst bantider då!! 😉

                            #221282
                            LegacyLarsa
                            Keymaster

                              Jorå för fasen! Du sätter ju bäst bantider då!! 😉

                              Äsch, handkontroller suger stenhårt! :p

                              Själv har jag en Fanatec -ratt med massor av lull-lull, såsom pedal-ställ i aluminium..

                              /Larsa – som tycker att xbox360-ratten fungerade väldigt bra, för att komma från microsoft.

                              #221297
                              fraggler
                              Deltagare

                                Så fort man ska bygga en bil så hänger sig spelet!(Kör X-box360) Hoppas dom släpper en patch så man blir av med alla buggar. Annars ett helt okej spel.

                                #221283
                                LegacyLarsa
                                Keymaster

                                  Annars ett helt okej spel.

                                  I jämnförelse med tdu2, är shift rena simulatorn, eller är det som speeds tidigare upplagor?

                                  /Larsa

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.