- Detta ämne har 132 svar, 16,850 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Myzkoo.
-
FörfattareInlägg
-
10 november, 2010 kl. 11:40 #212441MyzkooDeltagare
Pratat med en subaruverkstad här i stan nyss och dom använder loctites röda/orangea. Ringde även å snackade med Jocce på JRM och han rekomenderade BILTEMAS röda/orangea silikon, funkade tydligen grymt bra. lol 😀
Jag kör nog på loctiten före biltemas, köper man på biltema så har man väll turen att få ett söndagsex med kaviar i.
10 november, 2010 kl. 12:09 #212396KvarnisDeltagareBrukar köra med scantechs tub, klara ca 350grader men den är bra dyr vill jag minnas.
Tidigare jobb sponsrade med den så f-n vet vad man ska göra nu 😉 😀10 november, 2010 kl. 12:59 #212443MyzkooDeltagareJa det här är ju en djungel utan dess like.. Hylomar sägs vara en riktig höjdare med..
Men söker man så hittar man till slut någon som misslyckats med alla dessa packningar :O
Jag tror det blir Hylomar eller loctite 5926 eller 5922..
10 november, 2010 kl. 15:55 #212412PhillleDeltagareJag tycker Biltemas röd orange ser väldigt fult ut se till att få tag på svart eller grå. Tycker jag men smaken som baken,,,
10 november, 2010 kl. 23:09 #212444MyzkooDeltagareJag tycker Biltemas röd orange ser väldigt fult ut se till att få tag på svart eller grå. Tycker jag men smaken som baken,,,
Att välja den här packningen efter färg och utseende är helt uteslutet tyvär. Visar det sig att den blöder olja mellan blocken när motorn är i bilen och uppstardad så är det bara börja om från ruta 1 igen, dvs ur med motorn och plocka isär hela motorn igen. Det vill jag INTE vara med om 🙂
11 november, 2010 kl. 09:37 #212416Fricke.wDeltagareJa min röst ligger i alla fall på loctite, de kommer jag att använda mig av, har bara bra att säga om deras produkter 🙂
11 november, 2010 kl. 11:02 #212445MyzkooDeltagareJa min röst ligger i alla fall på loctite, de kommer jag att använda mig av, har bara bra att säga om deras produkter 🙂
Jo dom är bra, synd bara att dom har 30-40st+ olika packningar och alla är bra på olika vis 😀
11 november, 2010 kl. 11:23 #212446MyzkooDeltagareKom en gubbe å knacka på idag och ville leverera ett paket 😀 Javisst sa jag!
Hade nästan glömt bort att jag köpte dessa av en kille över forumet på nasioc.com för snart 2 veckor sedan 😀 Har suttit i hans WRX nått år så de är lätt begagnade.. Det är Turbotryck, Oljetryck, Oljetemp, Vattentemp och Avgastemp.. Som det känns nu så saknar jag bara en bredbandare som med största sannolikhet kommer bli en AEM UEGO..
Nyskick på samtliga mätare.. nöjd 😀
Styrenhet och givare till alla 5 mätare, EGT’n är flångny, aldrig använd.
/ Mattias
11 november, 2010 kl. 11:45 #212398KvarnisDeltagareNice, det såg ju bra ut
11 november, 2010 kl. 11:54 #212447MyzkooDeltagareNice, det såg ju bra ut
Ja, dom känns bra också 🙂 Men ja blev lite brydd då han som levererade inte nämde nått om tull eller moms? är det ingen koll då man skickar privatperson till privatperson? Jag bad han jag köpte dom skriva “car gauges” och sätta värdet till 150 dollar på deklarationen, vilket de också stod på fraktsedeln som satt på paketet.
Fraktpriset stod också på paketet. 43,25 dollar, ganska billigt då dom levererade fram till dörren 😀
12 november, 2010 kl. 18:10 #212421TorganDeltagareTror att det bara är tull och moms när man köper från företag å inte privatperson!(kan ha fel där)
Kul tråd iaf! lycka till med allt kanske man får se biln framöver i krokarna:)12 november, 2010 kl. 22:55 #212448MyzkooDeltagareFick lite gjort i garaget ikväll.. 🙂
Började med att mäta lite vev- och ramlagerspel med hjälp utav det här lilla engångs verktyget.. 30kr på mekonomen.. fantastisk uppfinning egentligen, varför kom inte jag på den? 😀 summan utav det var iaf att alla spel låg bra till, hade inte kunnat sova om jag inte kollat 🙂
Sen började jag montera vevstakarna på vevaxeln..
In progress..
Efter det så lyfte jag ur vevaxeln och tog ur alla pluggar i blocken för oljekanalerna och blåste rent ordenligt överallt..
Sen åkte o-ringarna i..
Sen den berömda tubpackningen..
Och lite Redline Assembly Lube..
Andra halvan..
In med vevaxeln..
På med andra halvan..
Lite vinkeldragning..
Färdigdraget 😀
Sen var det bara att fortsätta med kolvarna.. Klockade in ringarna enligt instruktionerna som följde med.. kolvbultsclipsen från cosworth var inte roliga 🙁 finns inga öron på dem så de är bara trycka så länge fingertopparna håller.. men i överlag så gick de ganska smidigt 🙂
Alla fyra i 😀 Houston we have a shortblock!
Imorgon ska jag börja med topparna. Tänkte ta ur ventilerna och byta tätningarna och se om dom behöver slipas in något, och en liten allmän översyn 🙂
/ Mattias
12 november, 2010 kl. 23:41 #212414sladdenDeltagareBra jobbat. Kul med bilder från motor renoveringen 🙂
12 november, 2010 kl. 23:59 #212449MyzkooDeltagareBra jobbat. Kul med bilder från motor renoveringen 🙂
Tackar 🙂 Ja utan bilder så hade det kanske inte varit så intressant, man vet ju själv hur de är när man läser andras trådar 😀 dock så blir de mesta bara mobilbilder. Vissa blir så dåliga att dom inte ens är lönt att lägga upp, men jag gallrar ur så gott de går.
13 november, 2010 kl. 06:51 #212428JimzonDeltagareAllt gick för smidigt igår, lär ju börja jävlas idag eller hur?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.