- Detta ämne har 132 svar, 16,850 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Myzkoo.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2010 kl. 23:21 #212478MyzkooDeltagare
Jimzon som loggar i passaserarsätet… 🙂
True 🙂
8 december, 2010 kl. 23:26 #212479MyzkooDeltagareSatt och uppdaterade “informationssidan” på min garagetprofil igår.. Upptäckte att listan har nästan blivit lite skrämmande lång..
För er som inte använder er utav garaget.org så kommer den här:
Motor, växellåda och avgassystem:
2.2L Strokermotor med följande innehåll:EcuTek mappad av JRM
Smidda Cosworth 8.5:1 strokerkolvar
Smidda Manley H-profils stålstakar med ARP2000 bultar
79mm STi -06 vevaxel
IHI-VF34 Turbo @ 1.5 bar
11mm 2008 USDM STi oljepump
ARP topplocksbultar
ACL Race-series vevlager
ACL Race-series ramlager
Toppdeckade och honade block för kolvspel på 0,1mm
Planade topplock
Alla packningar, packboxar och tätningar i hela motorn nya
Allt roterande balanserat (vevaxel, remhjul, svänghjul och tryckplatta)
Exedy Steg1 koppling
255L/h Wallbro soppapump
565cc rosa STi-spridare
3″ Invidiai Down-pipe
Rostfri uppipe utan katt
666 Evil power 3″ Catback
100-cells racekatt
Större TMIC
Oljekylare med AN10 anslutningar
GFB Hybrid dump
NKG PFR7B tändstift
HKS panelfilter och borttagen snorkel
HKS Oljelock
HKS Kylarlock
Kylartäckplåt i rostfritt
Diverse silikonslangarChassi:
Prodrive sänkfjädrar (25mm)
Whiteline 22mm ställbar krängnignshämmare bak
Whiteline 22mm ställbar krängnignshämmare fram
CDF-Racing drop-link fram
Perrin drop-link bak
Prodrive hjulvinklarFälgar, däck och bromsar:
Sommar:
Rota G-Force 17×8″
Toyo 235/40-17
Blå-eloxerade lättvikts hjulmuttrar
Vinter:
Toora Competitzione II 17×7
Nokian Hakka 225/45-17TarOx-skivor med Carbotech XP8 belägg fram
Interiör / Inredning:
HKS växelspaksknopp
OMP WRC moccaratt
AEM UEGO bredbandslambda
Greddy SMI mätare med kontrollerbox:
60mm laddtryck
60mm egt
60mm oljetryck
60mm oljetemp
60mm vattentempBilstereo och multimedia:
Pioneer huvudenhet med tillhörande mic + bluetooth
Pioneer tvåvägs framsystem
JBL 10″ sub
DLS slutstegExteriör / Styling:
STi-vinge
Takvinge
RaceEquip stänkisar
95% toning på bakruta och sidorutor bak
MrCap´ad
Alla emblém borttagna
Orginalgrill men utan emblemet och staget
Svarta lycktinsattser i strålkastare fram, orange lins till blinkers borttagen
Egen framrutestreamer/ Mattias
9 december, 2010 kl. 10:22 #212386ManorDeltagareDet känns som om du har lagt ut en rejäl slant på bilen :).
15 december, 2010 kl. 21:40 #212480MyzkooDeltagarePysslade lite med bilen igår.. Satte i ett nytt motorvärmarelement (så man kan parkera utanför garaget också) sen blev det ny olja & filter.. har även monterat min AEM UEGO bredbandare och enligt den så ligger jag på full last (dvs mellan 1,5-1,6 bar) mellan 10,5 och 10,9 i AFR värde.. ligger jag på fyran eller femmans växel och trycker ner fullt så ställer den sig på 10,5 och klättrar sedan sakta upp till 10,9 allt eftersom varvtalet närmar sig 7000 rpm.. ganska safe mao :).. på tomgång ligger jag och pendlar mellan 14,9 och 15,0.. inte riktigt hundra procentigt där.. Avgastempen ligger på 800 grader vid lite pressad körning, har peakat på 865 grader som mest.. på landsvägskörning i 100km/h så har jag 700 grader och 14,8 i AFR..
På fredag kommer min moccaratt! navet ligger här och väntar på att förenas med den 🙂
Motorn har nu gått 55 mil och spinner som en kissemiss! 😀
/ Mattias
16 december, 2010 kl. 07:15 #212404KvarnisDeltagareLambdan brukar inte vara något problem, dock vi spool up kan de vara mer kritiskt pga tändkurvan.
Gissar att den är lite hetsigare än tidigare när den var 2.0l
Sen så får du ju ha lambda 1.1 för besiktning så no P skulle jag säga.
13 januari, 2011 kl. 06:42 #212513EiiiiikDeltagareInte hört något på ett tag nu 🙂 Allt går fint fortfarande?
Går som en raket nu? 😉
13 januari, 2011 kl. 16:36 #212481MyzkooDeltagareInte hört något på ett tag nu 🙂 Allt går fint fortfarande?
Går som en raket nu? 😉
Japp japp 🙂 130 mil på motorn nu! Började slänga ur sig en felkod på tomgångsventilen i söndags dock, eller “idle speed control valve” som den heter och tomgången blev lite svajig.. Löstes idag med en ny ventil 🙂 gött! I helgen ska jag ta och putsa upp bilen riktigt och ta lite bättre bilder både utvändigt som invändigt.. Eventuellt filma lite med en GoPro HD-kamera också 😀
/ Mattias
13 januari, 2011 kl. 18:02 #212503flipnDeltagareShit! 😮
Grymt bygge! 🙂13 januari, 2011 kl. 20:24 #212514EiiiiikDeltagareJapp japp 🙂 130 mil på motorn nu! Började slänga ur sig en felkod på tomgångsventilen i söndags dock, eller “idle speed control valve” som den heter och tomgången blev lite svajig.. Löstes idag med en ny ventil 🙂 gött! I helgen ska jag ta och putsa upp bilen riktigt och ta lite bättre bilder både utvändigt som invändigt.. Eventuellt filma lite med en GoPro HD-kamera också 😀
/ Mattias
Kul att höra! Väntar med spänning! 😀
22 januari, 2011 kl. 00:18 #212482MyzkooDeltagareÄNTLIGEN dök min mockaratt upp som jag beställde den 29e november förra året! Skulle ta 2 veckor men de tog nästan 2 månader.. nästan så man hade glömt bort den!
Finlådan 😀
Fet!
Har även hunnit med att rengöra fälgarna ordenligt vilket tog sin tid! trodde aldrig att de skulle gå att få dem så rena. Sprutade på MAC120 fälgrengöring och lät de dra i 15 min, sen gick jag lös med en tandborste..
Ratten åker nog på imorgon, ska försöka få tid till att knäppa lite bilder och fullfölja planerna med filmningen också.. Har börjat packa ihop lägenheten inför flytt till större lya så de är lite mycke just nu 🙂
/ Mattias
6 februari, 2011 kl. 13:54 #212483MyzkooDeltagareProvade att filma lite idag, dock inte med en GoPro-kamera, men det kommer 🙂
Blir isåka här uppe på lördag den 12e februari, ska troligtvis filma mer då 😀
Håll till godo!
http://www.youtube.com/watch?v=l60S8tNYV3A
/ Mattias
6 februari, 2011 kl. 14:29 #212387ManorDeltagareHärlig film…mer sådant :).
6 februari, 2011 kl. 15:18 #212515EiiiiikDeltagareFy fasen så gött!!! 😀 Låter ju helgrymt också!!
6 februari, 2011 kl. 15:54 #212484MyzkooDeltagarehehe 😀
Kom på att de blev en snutt när vi skulle prova inspelningsfuktionen på kameran med, syns lite bättre hur brant vägen är på denna 🙂 Vill ju inte gå all in då man inte vet om man får möte heller 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=8DLUesUnUKs&feature=player_profilepage
/ Mattias
7 februari, 2011 kl. 07:11 #212409tendencyDeltagareTrevliga filmsnuttar. Ni ser ut att ha fina vintervägar!
Snuskigt snygg ratt. Och visst är det kul med vita fälgar.. Hade det på min förra Impreza, aldrig mer. 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.