Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 169 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #263578
    tendency
    Deltagare


      Compomotive fälgarna är mo6 om bilden stämmer (siffran står för antalet ekrar)

      Stämmer det verkligen med antalet ekrar? Jag är f*n helt säker på att jag hade MO5 på min gamla GT och det var 18″ med sex ekrar. Dom guldiga på bilden ser ut att ha exakt samma design som mina gamla MO5. MO6 har rundare kanter på ekrarna och lite annan design och har loggan instansad på en av ekrarna, MO5 har istället en dekal.. 🙂

      Sorry för trådkapning. 😛

      MO6 med rundare ekrar och instansad logga

      MO5 med vassare ekrar och klistrad logga

      #263719
      Igge
      Deltagare

        Helt säker. Siffran står för ekrarna och det finns nya och gamla mo6or

        Gamla är kantigare och går in lite längst ut, nya rundare som smälter ihop mer med kanten

        Helt säker, googla efter mo5 så får du femekrat och mo6 ger sexekrat, mocomp förklarade på sin sida förut, men inte nu längre 🙂

        Sedan finns mo5 flat som är gamla kantiga men helt plan sida så att säga 🙂

        Från comp.co.uk:
        “MO6

        Ultimate 6 Spoked Motorsport Wheel”
        Och
        ” MO5

        Ultimate 5 Spoked Motorsport Wheel”

        🙂

        #263687
        edbe
        Deltagare

          Här är en tråd som kanske kan vara av nytta: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2622168

          Tack!

          Nu har jag fått tag på ett ISO-kablage som funkar med standard kablarna. Det konstiga är att jag inte hittar någon antennkabel…får kolla lite mer noga sen för att se om den kanske gömt sig på något konstigt ställe. Inte hela världen iofs.

          Det verkar som att vissa tycker det funkar bra med gpsmottagaren rakt på stereon….jag är tveksam. Får se vart det blir…man vill ju helst inte se den alls men tanken är ju att satelliterna ska se den 🙂

          Bästa kanske vore att få den till hatthyllan bak…känns bara bökigt att dra kabel dit..

          Skickat från min iPhone med Tapatalk

          #263579
          tendency
          Deltagare

            Igge: Ahaa, så det handlar om en gammal och en ny MO6! Gamla hade alltså samma design som MO5 har fortsatt med. Därför jag trodde att mina var MO5, pga designen. 🙂 De gamla är snyggare!

            #263720
            Igge
            Deltagare

              Igge: Ahaa, så det handlar om en gammal och en ny MO6! Gamla hade alltså samma design som MO5 har fortsatt med. Därför jag trodde att mina var MO5, pga designen. 🙂 De gamla är snyggare!

              Där håller jag med 🙂

              Jag är skitnöjd med att ha gamla modellen

              #263688
              edbe
              Deltagare

                Där håller jag med 🙂

                Jag är skitnöjd med att ha gamla modellen

                Kan inte annat än att hålla med! Iofs snyggast i vitt men jag får nöja mig med mina guldiga ett tag 🙂

                Precis kommit hem från macken och första tvätten sedan jag ställde av bilen i vinter.

                Jag monterade även den “nya” originalgrillen…känns bra men jag vill ha rosa emblem och Sti logga.

                Skickat från min iPhone med Tapatalk

                #263580
                tendency
                Deltagare

                  Skönt att äntligen få plocka ut bilen.. jag får vänta ett litet tag till. Trodde våren var här, men så kom snön tillbaka…

                  Visst hade du svart STi-emblem? Vill du sälja det?

                  #263689
                  edbe
                  Deltagare

                    Skönt att äntligen få plocka ut bilen.. jag får vänta ett litet tag till. Trodde våren var här, men så kom snön tillbaka…

                    Visst hade du svart STi-emblem? Vill du sälja det?

                    Frågan är ju om man får bort det från grillen utan att det går sönder…men ja det är svart

                    Skickat från min iPhone med Tapatalk

                    #263581
                    tendency
                    Deltagare

                      Var också en fråga som dök upp för mig.. Om det går så kan jag köpa det. 😛

                      #263690
                      edbe
                      Deltagare

                        Var också en fråga som dök upp för mig.. Om det går så kan jag köpa det. 😛

                        Ska kolla på det vid tillfälle.

                        Skickat från min iPhone med Tapatalk

                        #263691
                        edbe
                        Deltagare

                          Började montera stereon igårkväll…sjukt vad mycket sladdar det blir nu för tiden:
                          -gps
                          -2 USB
                          -mikrofon
                          -handbroms (vilket jag ska testa koppla till dimljuset)
                          -ISO kablar
                          -ISO adapterkabelsats

                          Jag kommer troligtvis att fästa gps på vä sida i hörnet på instrumentbrädan. Kommer även att testa montera iPhonen där och därmed även dragit USB 1 dit. Micen får sitta längst upp på a-stolpen.

                          Stötte på ett problem som jag inte riktigt fattar hur jag lyckats orsaka. Mina “brackets” passar inte!

                          Det ser bra ut ända tills jag ska montera ytterramen. Då inser jag att stereon blir lite flerplacerad IOM att det är för lite vinkel på upphängningen.

                          Förra året köpte jag en stereo från 05 i tro att det skulle vara samma brackets som till min. Detta var så klart inte fallet och en snabb koll på eBay så ser man ju det…klantigt misstag.

                          Nya brackets beställa på eBay i USA så jag får vänta tills dessa kommer hem

                          #263692
                          edbe
                          Deltagare

                            Ett annat lite lustigt fenomen är att min antennkabel är helt borta…vart “kommer” dem ifrån?

                            Skickat från min iPhone med Tapatalk

                            #263693
                            edbe
                            Deltagare

                              Mmm…nytt gummi

                              #263694
                              edbe
                              Deltagare


                                Nu har mina nya brackets kommit! Ska testas i helgen 🙂

                                Skickat från min iPhone med Tapatalk

                                #263695
                                edbe
                                Deltagare

                                  Skillnad mellan 01-04 och 05-07 “brackets”

                                  Två USB, gps, mikrofon, handbromsavkännare…blev en del sladdar.

                                  Lightningkabel och gps drog jag upp i hörnet på förarsidan. Iphonehållare från eBay för 16kr inklusive frakt

                                Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 169 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.