SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ni som tagit bort ratten…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Ja, istället för att riskera få airbaghelvetet i trynet när jag sliter tänkte jag kolla med er som monterat annan ratt hur ni gått tillväga?
      Min airbaglampa har lyst sen jag köpte bilen pga att slingan till den är av. Nu för nån vecka sen upptäckte jag att tutan inte längre funkade och tog mej ikväll tiden att kolla.
      Bara det att själva tutan funkar, säkringen är hel, relät lika så, men mäter jag i sockeln så får jag aldrig jord så relät kan dra, dvs slingan i ratten/rattstången lär vara sönder.
      Så iallafall, långt inlägg för kort fråga, hur river jag lite utan att få stora kudden i munnen?

moken
      Deltagare

Ingen som tagit bort ratten som läst? Eller vill ni att jag får kudden i huvet kanske*aj* ;(

Kvarnis
        Deltagare

plocka av batteri -polen vänta minst 5min sen är det ba´ra att avlägsna airbagen

moken
          Deltagare

plocka av batteri -polen vänta minst 5min sen är det ba´ra att avlägsna airbagen

´

Hur avlägsnas den? Slita av centrumet på ratten bara eller?

Niklas
            Deltagare

Nej, du skruvar ur en skruv på vardera sida på ratten, därefter avlägsnar du plastkåpan och skruvar ur lite till. Minns inte exakt hur det gick till när jag böt till snapoff men i den stilen. Skyll inte på mig om du får airbagen i ansiktet bara. 😮

Batteriets minuspol skruvar du av annars kan det verkligen bli aj-aj.

moken
              Deltagare

Skyll inte på mig om du får airbagen i ansiktet bara.

Joooo, de ska jag*S*
                Närå, kommer försöka hålla bort min fula nuna så gott det går så 😀

SecretAgentMan
                Deltagare

Det är 2 st torx modell halvkraftiga som håller centrum/airbag, de kan sitta lite halvfast med..

/J

moken
                  Deltagare

Det är 2 st torx modell halvkraftiga som håller centrum/airbag, de kan sitta lite halvfast med../J

usch, gillar inte torx:(

Tack för infon iallafall, då slipper jag upptäcka att jag måste låna en sats torx när jag kommer till garaget:)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.