Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1329
    MrHankey
    Deltagare

      Tjo. Har ett litet problem med min Sti-03..Har nyss haft ner lådan för att renovera en dålig synkring. När jag sedan monterade tillbaks den, glömde jag att peta i hastighetsmätargivaren. Efter jag kört nån minut med den borta började motorvarningslampan att lysa.. Då slog det mig att jag glömt plugga i givaren..Pluggade i givaren, men lampan lyser likt förbaskat, någon som har en ide eller tips på hur man nollställer det? Eller måste man verkligen lämna in bilen så de nollställer den åt mig?

      Tacksam för svar
      /Henrik 🙂

      #44319
      tendency
      Deltagare

        Jag vet inte om man nollställer på samma sätt i GT’n som i din. Men du kan ju se efter. Jag minns inte exakt hur nollställningsförloppet går till, det får du söka efter på forumet.

        Men om du kravlar ner med huvudet före framför förarstolen, vid pedalerna – och kikar uppåt. Där bland alla kablar finns 2 svarta (hona & hane) kontakter och 2 gröna (hona & hane) – om det är likadant som på GT’n alltså. De ska kopplas samman svart med svart osv. Sedan får du söka fram resten av förloppet här på forumet, för jag minns inte de exakta stegen efter det.

        Impreza GT sedan 1999

        #44320
        RK
        Deltagare
          #44322
          MrHankey
          Deltagare

            Okej. Har läst om det på forumet, men där under hittar jag bara de gröna kontakterna. Verkar inte som att det finns några svarta. Var dom väl synliga de svarta kablarna för er eller fick ni riva ut dom från någon kabelhärva? Och satt dom ihop, eller hängde dom lika löst som de gröna kablarna?

            #44321
            Nordbo
            Deltagare

              Ta lös + eller – från batteriet och sedan tryck ett litet tag på bromspedalen?

              #44323
              MrHankey
              Deltagare

                Ta lös + eller – från batteriet och sedan tryck ett litet tag på bromspedalen?

                Det är redan testat, ska det verkligen vara så illa att jag måste åka in till en verkstad för att fixa detta 🙁

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.