- Detta ämne har 17 svar, 2,007 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Blocken.
-
FörfattareInlägg
-
30 december, 2003 kl. 12:20 #38418NiklasDeltagare
Själva tanken med frågorna var att hjälpa alla de som skall nollställa ECUn. Med tanke på att ett tiotal köpte Dawes för några veckor sedan så är det mycket intressant för dem. Många av dem är nybörjare och känner inte till allt. Då tyckte jag att en “Dummie”-manual som verkligen är jordnära kunde vara bra. Om någon undrar något läser vad som skrivits här. Det var som sagt tanken. Nu blev det inte så…eller jo, det blev det. Nu när Strat skrev svaren som jag bad om.
Visst Scoobynet är bra men samtidigt så finns där information som motstrider vad som skrivits i trådar på detta forumet, bla om nollställningen av ECUn. En anledning till att jag tog upp allt, oavsett hur banalt det än må vara.
Hurvida jag surfar mycket eller lite hjälper knappast de som tänker nollställa sin ECU och är rädda för att göra något fel. Jag hade vid skapandet av denna tråden redan nollställt min ECU. Allt jag försökte göra var att hjälpa andra nybörjare som kanske har Imprezan som första bil och inte har gjort alla misstag på en gammal rostig häck som numera är av kubisk på nån skrot. Det finns många som vill men inte vågar pilla med sina bilar själva för att de är lite rädda att det skall bli en dyr nota i slutändan. Då är det hjälp av de erfarna och kunniga de behöver – inte skratt till svar.
Nåja, nog om det! Tack Claes! 🙂
30 december, 2003 kl. 21:39 #38408PerraDeltagare>Själva tanken med frågorna var att hjälpa alla de som skall
>nollställa ECUn. Med tanke på att ett tiotal köpte Dawes för
>några veckor sedan så är det mycket intressant för dem. Många
>av dem är nybörjare och känner inte till allt. Då tyckte jag
>att en “Dummie”-manual som verkligen är jordnära kunde vara
>bra. Om någon undrar något läser vad som skrivits här. Det var
>som sagt tanken. Nu blev det inte så…eller jo, det blev det.
>Nu när Strat skrev svaren som jag bad om.
>
>Visst Scoobynet är bra men samtidigt så finns där information
>som motstrider vad som skrivits i trådar på detta forumet, bla
>om nollställningen av ECUn. En anledning till att jag tog upp
>allt, oavsett hur banalt det än må vara.
>
>Hurvida jag surfar mycket eller lite hjälper knappast de som
>tänker nollställa sin ECU och är rädda för att göra något fel.
>Jag hade vid skapandet av denna tråden redan nollställt min
>ECU. Allt jag försökte göra var att hjälpa andra nybörjare som
>kanske har Imprezan som första bil och inte har gjort alla
>misstag på en gammal rostig häck som numera är av kubisk på
>nån skrot. Det finns många som vill men inte vågar pilla med
>sina bilar själva för att de är lite rädda att det skall bli
>en dyr nota i slutändan. Då är det hjälp av de erfarna och
>kunniga de behöver – inte skratt till svar.
>
>Nåja, nog om det! Tack Claes! 🙂Hehe, kunde ju inte jag veta att du tänkte plita ihop en Dummie-manual… 😀 Det förklarar ju en o annan sak. Och inte kunde väl jag veta att du hade tänkt så långt som att en massa folk hade köpt Dawes o behövde en Dummie-manual, jag trodde ju att du frågade för egen del. Hade du förklarat det innan så kanske jag hade tyckt att en del av frågorna hade varit (mer) berättigade.
Nåja, nog snackat om det och över till det väsentliga: Hur tusan gick det med undulaterna som var kvar (om det nu blev några)?
:+ 😀 😛
Mvh Perra
30 december, 2003 kl. 22:22 #38412BlockenDeltagare>
>Nåja, nog snackat om det och över till det väsentliga: Hur
>tusan gick det med undulaterna som var kvar (om det nu blev
>några)?
>Perra, du kanske ska börja med att söka på forumet innan du frågar? 😀 😮 😉 😉 🙁 🙁 🙂 😛 😛 😛 :* :9 :9 :* :+ och :+ :+ :+ :+ :+
/BlaKK
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.