Låter som en kallibreringsfråga, om det nu går att göra på mätarna. Annars tycker jag du skall kräva en ny mätare för din visar klart 30-50F mer än vad min gör…eller så är det min som visar fel.
Känns tråkigt att nästan gå mätaren ut då man inte ens börjat köra hårt.
Ja jag trodde den skulle ligga mellan 200-210 F
Ska felsöka i morgon. Kopplar jag bort sensorkabeln coh den inte går i botten måste det vara något med strömsladden eller så är mätaren paj.
Isol: Om det vore fel på strömsladden så skulle väl mätaren inte visa något alls. Det kan ju inte vara fel på strömsladden så att mätaren visar för mycket. Då tror jag snarare på att det är fel på mätaren.
Min mätare som visar graderna i Celsius börjar väl på 50 grader (lägsta graderingen) och går upp till runt 90-100 grader…typ. Det borde väl kunna stämma ganska bra med dina värden:
120 = 48 grader C
210 = 98 grader C
…fast din borde kanske ha börjat från 100 då din mätare även har en lägre gradering. Lite skumt är det kanske 225F är ganska mycket och min visar oftast 90 grader C vid normal körning!!?
mvh Mats N
Författare
Inlägg
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.