Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1157
    locko99
    Deltagare

      Halloj alla!

      Har tatt lite tider idag. Alla är taget med stoppur och efter hastighets mätare. Är det standard tider ungefär?

      Repa 1
      0-100 6sec 0-200 23,4 100-200 16,4
      Repa 2
      0-100 5,9sec 0-200 24,4 100-200 18,5 missa 4ans växel lite…
      Repa 3
      0-100 5,4sec 0-200 23,7 100-200 18,3 40liter extra soppa + 1 tjej.

      Är tiderna ungefär vad en wrx -01 orkar med?

      starta är ju inte det lättaste…Nästa enklar å få på en bra start när det är lite blött ute? Blir najs på race i sommar om det är blött ute… 😉

      Så vad gör era imprezor?

      //Martin

      #42872
      simo
      Deltagare

        Står la i boken vad bilen gör 0-100

        /U

        PS Det är ingen dragster du köpt! DS

        EDIT: Vad jag kan se från dina andra inlägg så är det körövningar du ska åka på…

        #42881
        locko99
        Deltagare

          Står la i boken vad bilen gör 0-100/U PS Det är ingen dragster du köpt! DSEDIT: Vad jag kan se från dina andra inlägg så är det körövningar du ska åka på…

          Tackar för det högst relevanta inlägget.

          Vill bara veta om min bil går sämre än nån annan bil…

          Har tysk bok och det är inte min starka sida men ska kolla…

          //Martin

          #42875
          Addson
          Deltagare

            Inte så enkelt att ta tider med ett stopp ur…

            #42871
            Blocken
            Deltagare

              Står la i boken vad bilen gör 0-100/U PS Det är ingen dragster du köpt! DSEDIT: Vad jag kan se från dina andra inlägg så är det körövningar du ska åka på…

              Tackar för det högst relevanta inlägget.Vill bara veta om min bil går sämre än nån annan bil…Har tysk bok och det är inte min starka sida men ska kolla…//Martin

              Bilsport klockade GT’n för några år sedan 0-100 till 5,75s.

              Relevant i sammanhanget är om din bil är original eller inte?

              /Block

              …………………..
              Thai-Perr

              #42884
              Niklas
              Deltagare

                locko99: Är du nöjd med bilen, det är väl den viktiga frågan. Om du är det, vad spelar det för roll om din bil är snabbare eller långsammare än andra. Sen skulle jag bli väldigt förvånad om det visade sig att bilar skiljer sig markant från de siffrorna som är vedertagna angående bilarnas prestanda.

                #42879
                IMPREZA FOREVER
                Deltagare

                  Halloj alla!Har tatt lite tider idag. Alla är taget med stoppur och efter hastighets mätare. Är det standard tider ungefär?Repa 10-100 6sec 0-200 23,4 100-200 16,4Repa 20-100 5,9sec 0-200 24,4 100-200 18,5 missa 4ans växel lite…Repa 30-100 5,4sec 0-200 23,7 100-200 18,3 40liter extra soppa + 1 tjej.Är tiderna ungefär vad en wrx -01 orkar med?starta är ju inte det lättaste…Nästa enklar å få på en bra start när det är lite blött ute? Blir najs på race i sommar om det är blött ute… ;)Så vad gör era imprezor?//Martin

                  Tjena! Köp en sån här och koppla in den den visar det mästa
                  om hk/0-100 och dyl jag har en sån och den fungerar utmärkt den sköter allt själv ställ bara den på vad du vill göra sen ä dä bar å åk. Länken nedan
                  http://www.nolimitmotorsport.com/blitz/rmonitor-powerid.html

                  BROOOOOOOOOOMTCHH
                  GT-00

                  #42868
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Är inte sådana saker sjukligt ovärda egentligen?

                    För en normal imprezaägare är det kanske intressant att prova ett par gånger, men sedan då?
                    Någon som pillar och skruvar kontinuerligt (mitt tidigare jag :D) har ju kanske nytta av att skaffa sig ett referensvärde, och utgå från det vid modifieringar.

                    Nja, kör bil, tanka och ha kul (kommande isträffar är fasen så mycket mera kul än att gnugga asfalt rakt fram).

                    En uppsättning fulldubb på fälg är 4000:- – och det är absolut det roligaste man kan göra med Imprezan.

                    /J

                    #42874
                    HAEN
                    Deltagare

                      Varför är alla så negativa på att köra rakt fram i klubben?
                      Vill man göra de så låt dom göra de,inga problem för mej.

                      Till alla unga nya förare med impreza:Kör som ni vill de är ju era bilar men kom på någon isträff å kör där,de är mycket säkrare där.

                      #42876
                      Addson
                      Deltagare

                        Varför är alla så negativa på att köra rakt fram i klubben?Vill man göra de så låt dom göra de,inga problem för mej.Till alla unga nya förare med impreza:Kör som ni vill de är ju era bilar men kom på någon isträff å kör där,de är mycket säkrare där.

                        Jag e inte neg till det.. Det e ju roligt 🙂 😛

                        #42882
                        locko99
                        Deltagare

                          locko99: Är du nöjd med bilen, det är väl den viktiga frågan. Om du är det, vad spelar det för roll om din bil är snabbare eller långsammare än andra. Sen skulle jag bli väldigt förvånad om det visade sig att bilar skiljer sig markant från de siffrorna som är vedertagna angående bilarnas prestanda.

                          Är ju tok nöjd med bilen… 🙂 Den bästa subban jag någonsin haft…alla andra har gnällt å ställt krav 😉 Den är helt perfekt inte gnällt hittils!

                          Hur långt upp brukar ni ha is att köra på? Vi körde på isen 1 gång förra året…Dock vare ju gött med snö på vägarna…:)

                          Måste bara ha ner den riktiga vnterbilen på marken… En Volvo 240 GLT från -83 136 aggresiva hästar svetsad diff.. 🙂 Kostar i runda slängar 600kr att köra den i diket…Blir billigare….

                          Mvh /Martin

                          #42869
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Nedåt Trollhättan brukar det kunna gå att åka lite is i slutet av februari om det är en kall vinter, upp mot Västerås blir säsongen lite längre, och är man riktigt sugen börjar det i Övik första veckan i januari.
                            Imprezan är en riktig vinterbil…spara sladdandet till isträffarna, så riskerar du inte mer än en plastbit.

                            Sälj volvon till någon eparaggare och finansiera fulldubb till Imprezan istället.

                            Haen – Det var inte riktigt så jag menade, prylen som det pekades på är kraftigt ovärd, du får dina accelerationstider efter ett par försök, sedan då? 😉

                            Men isåka med fulldubb är betydligt roligare än rattlås, det tror jag alla som provat kan hålla med om, så är det bara. :+ 😛

                            /J

                            #42873
                            simo
                            Deltagare

                              Varför är alla så negativa på att köra rakt fram i klubben?Vill man göra de så låt dom göra de,inga problem för mej.Till alla unga nya förare med impreza:Kör som ni vill de är ju era bilar men kom på någon isträff å kör där,de är mycket säkrare där.

                              Kanske för att det är en bil som lämpar sig mindre bra till den typen av aktiviteter, jag antar att de flesta köpt en subba för att den har vissa andra kvaliter än att åka rakt fram 🙂

                              /U – som inte skulle köpt en V4:a som driftbil 😉

                              #42877
                              specialized
                              Deltagare
                                #42883
                                locko99
                                Deltagare

                                  Här finns tider uppmätta med ärliga km/h och riktig tidtagning 😉http://www.track-challenge.com/singletest4_e.asp?Car=13http://www.einszweidrei.de/subaru/impgttulist2000-1.htmhttp://www.einszweidrei.de/subaru/impreza20gtli1999-1.htm

                                  0-200 = 29,4SEC…Står det angivet.

                                  Jag kör mellan 23-24….betyder det att min bil inte är orginal för inte tusan missar man 6 sec även om man kör det stop ur?

                                  Ingen som testa med en WRX -01?

                                  Jag personligen tycker bilen går riktit bra för att vara orginal men det gör dom väl kanske? 😉

                                  Mvh /Martin

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.