Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #351
    honkster
    Deltagare

      Är det när du åker rakt fram eller när du svänger eller båda…?

      #37119
      Imp
      Deltagare

        när jag åker rakt fram svänger jag upphör det.

        #37127
        Wanderer
        Deltagare

          Är ju inne på vevan att man lär byta belägg och pratade därför med en liten mecknisse och han sa att det var väldigt lätt “att göra fel” när man bytte på vissa ok. Han visste dock inte vilka ok som satt på Imprezan och jag kommer inte ihåg vad det var för ok han menade men det var då väldigt lätt att dom kunde hamna snett och dom skulle då avge ett ganska irriterande ljud när man körde rakt fram men på grund av belastning så kunde det upphöra vid svängar.

          Så det kan ju vara värt att kolla upp om dom sitter som dom ska ?

          Vet som sagt inte om det gäller oken på imprezan eftersom han inte visste vad det var för ok.

          #37116
          Practos
          Deltagare

            …kan även vara en så enkel sak som konfilter som slår mot plåten ifall den inte sittar fast ordentligt, lät väldigt skumt kan jag säga innan man kom på det.

            #37120
            Imp
            Deltagare

              är garanterat inte konfilter eftersom problemet fanns innan jag satte på ett sådant.
              Om det skulle vara beleggen så måste jag ha enorm otur eftersom dom plokatrs bort och sats dit igen åtskilliga gångert av både mig och värkstad.

              #37128
              Tommy_A
              Deltagare

                Kolla bromsslangen.
                Jag hade så där efter ett beläggbyte.
                Det var bromsslangen som gick emot balanserings vikten.

                //T

                #37121
                Imp
                Deltagare

                  LAST EDITED ON Feb-26-03 AT 11:39PM (GMT)
                  ska inte vara nå problem jrm har vart inne å pillat där vid dämparbytet osv osv
                  ska dock kolla detdär endå.. ehm vilken balanserings vikt btw?

                  #37110
                  OzO
                  Deltagare

                    Kan det vara balanseringsvikten på fälgarna? 🙂

                    ________________________________________
                    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                    ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
                    “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                    #37122
                    Imp
                    Deltagare

                      ahh ok hmm vore ett rent mirakel om mina bromsslangar kunde nudda dom.. dom sitter på utsidan på mina vinter fälgar så då va de alternativet uteslitet.
                      fler förslag? jag är öppen för allt.

                      #37117
                      skytiskapilen
                      Deltagare

                        Kan det inte vara bussningarna till hjulupphängning/spindelled som är utslitna? Brukar väl vara mera “klonk” men en chansning!

                        /Andreas
                        http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                        – RE 010? You bet! –

                        #37123
                        Imp
                        Deltagare

                          tycker det vore mysko isf eftersom det gäller både sommar och vinter hjulen.

                          #37124
                          Imp
                          Deltagare

                            skulle kunna vara men problemet uppstog somsagt innan skivbyte och efter att värkstan bytt belägg. ska kolla endå dock.

                            #37125
                            Imp
                            Deltagare

                              vad sitter fel?

                              #37126
                              Imp
                              Deltagare

                                men borde inte ljudet höras jämt då? det kan gå flera väckor utan att det hörs för att sedan höras ett par dagar osv osv. Turebärgs bilcenter eller vad det heter bytte.. efter det så har jag och en kompis monterat ned alltihopa i samband med skivbyte.

                                #37115
                                ExOrdis
                                Deltagare

                                  Jo, men så finns det där med temperaturer och sånt som kan påverka.
                                  Och som sagt, det kan även vara något helt annat.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.