SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Nu börjar jag bli lite orolig.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    ExOrdis
    Deltagare

Beläggen hålls fast i oket av två sprintar.
      För att beläggen inte ska ligga och slammra sitter ett spännbleck/plåt
      monterad mellan dessa sprintar.
      Böj dig ned och titta på oket så ser du vad jag menar.
      Plåtblecket kan komma i kontakt med bromsskivan om den sitter snett/felmonterad
      och det låter inte vackert.
      Om bara sprintarna håller beläggen och plåtblecket saknas kan det oxå uppstå
      märkliga ljud.
      Givetvis kan det även vara andra saker som påverkar.

Vilken ”värkstad” är det som har bytt dina belägg?

Imp
      Deltagare

Somliga kanske minns nåra tidigare posts jag jort om mysko knackningar som kommer från höger fram ibland. Vissa dagar hörs det inte alls andra dagar hörs det. detta hörs bara i farter under 40 och ökar och minskar itakt med hastigheten. Har haft bilen inne ett antal gånger hoss värkstad utan resultat. Min misstanke är att det kan vara något med bromsen eftersom problemet kom efter Belägg byte. trodde det skulel försvinna med skiv byte men det jorde det inte. Snart skall helt nya bromsar på Nya ok belägg skivor hela tjosset om problemet kvarstår har nån nå förslag på vad göra? jag är helt slut på ideer förutom att kanske vända sig till en annan meck firma.
        Litet hjälp!!

ExOrdis
        Deltagare

Hmm, men då kan det ju faktiskt vara spännplåten till beläggen som sitter lite fel.

ExOrdis
          Deltagare

Det är det verkligen, jag visste inte det…
            Kan det inte vara lite skit bakom skivan mot navet så att den inte ligger plant mot navet och skevar ytterst lite?

ExOrdis
            Deltagare

LAST EDITED ON Mar-02-03 AT 05:45PM (GMT)
              Har du testat att montera framhjulen bak istället?
              Om inte, gör det och notera om ljudet flyttas.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.