› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Nu ger jag upp :((((((
- Detta ämne har 8 svar, 1,400 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
22 augusti, 2003 kl. 08:09 #461
Rooster
DeltagareHar haft problem med att mina _ABS bromsar ej fungerar.
Jag har haft bilen inlämnad på TB Bil i Norrköping, dem har felsökt
bilen i 3 timmar utan att hitta något fel, det har kostat mig 540 kr i timmen ;(Dem tror att jag kanske har kopplat några sladda fel som orsakat
något fel, men det ända x-tra förutom baslåda o steget är
belysta vindrutespolare…Nån som kanske kan komma på vad som kan spökas…..
22 augusti, 2003 kl. 08:25 #38054SecretAgentMan
DeltagareBelysta vindrutespolare?
Jag är ledsen, men något så smaklöst måste vara orsaken till ABS-strulet. 😉 Norrköpingstrakten verkar ha problem med grundvattnet – lexuslampor och belysta vindrutespolare, vad kommer härnäst – påtejpade sidepipes?
/J 😮 :+
22 augusti, 2003 kl. 08:32 #38059badlynx
DeltagareTack Secret agent man för ditt inlägg. Jag har legat dubbelvikt och garvat. perfekt morgon framför datorn o ch kaffet.
Vi skall våda våra rallyjärn och inte förstöra dem med en massa lull lull som hör hemma på volvo 240 och BMW,s.
badlynx
22 augusti, 2003 kl. 08:36 #38058modulated
Deltagare>Belysta vindrutespolare?
>
>Jag är ledsen, men något så smaklöst måste vara orsaken till
>ABS-strulet. 😉 Norrköpingstrakten verkar ha problem med
>grundvattnet – lexuslampor och belysta vindrutespolare, vad
>kommer härnäst – påtejpade sidepipes?
>
>
>
>/J 😮 :+Ursäkta trådkapningen, men det här var baske mig det roligaste
och mest sanna inlägg jag har sett på bra länge, arbetskamraterna
tittar snett på mig då jag har suttit dubbelvikt i stolen
asgarvandes de fem senaste minutrarna.// Patrick P – tar med skruvmejseln nästa gång han besöker NKPG:-)
Regionsansvarig Västerås
22 augusti, 2003 kl. 11:06 #38061Niklas
DeltagareTur man inte har folk i baksätet så ofta. 😉
Mats: Vad hade engelsmannen för årsmodell, eller det är kanske ett Impreza-fel, inte ett MYXX-fel.
22 augusti, 2003 kl. 12:31 #38057Luzifer
DeltagareKontakterna till abs sensorerna sitter nog under baksätet på alla.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #38055ExOrdis
DeltagareKan ju vara intressant att kolla mera exakt var du kopplat in dina extra attiraljer. Har du valt plusmatning via samma säkring
som ABS:en?
Det vanligaste felen på abs-system brukar vara givarrelaterat.Jag har iofs bytt en styrenhet en gång som badade i vatten pga
att en dränering var tilltäppt. Den fungerade ibland. 😉
Obs, ej på Subaru.>Har haft problem med att mina _ABS bromsar ej fungerar.
>
>Jag har haft bilen inlämnad på TB Bil i Norrköping, dem har
>felsökt
>bilen i 3 timmar utan att hitta något fel, det har kostat mig
>540 kr i timmen ;(
>
>Dem tror att jag kanske har kopplat några sladda fel som
>orsakat
>något fel, men det ända x-tra förutom baslåda o steget är
>belysta vindrutespolare…
>
>Nån som kanske kan komma på vad som kan spökas…..
>
>19 december, 2005 kl. 06:19 #38056Manor
DeltagareJag antar att verkstaden har använt någon form av ”dator” för att felsöka detta, eller? Det enda jag har sett i ABS problemväg är att någon kabel kan hoppa loss bak…vilket resulterar i att ABS:en slutar fungera och lampan lyser. Detta läste jag på ScoobyNets forum:
Fråga:
Any idea, I went to start my impreza yesterday and the abs light didn’t go out. It’s still not working so i’ve booked it in to main dealer but what could this be and is it going to cost loads. Any ideas?Lösning:
Took my car to chelmsford today and it’s sorted free of charge. Mechanic seemed to know what it was straight away. Pluged in into computer and the abs connecter to the rear drivers side wheel had come undone. Apparently a common fault, as rear passengers constantly getting in and out loosens the joint. So he simply undone the rear seat and plugged in back in then reset the system, 5 minutes! Well chuffed!Hoppas att detta kan vara till någon hjälp.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #38060Niklas
DeltagareRooster: Är det så farligt egentligen? Rallybilar har ju inte ABS och de är ju förebilden. 🙂 Är det ingen garanti kvar på bilen?
/A – som är glad att han inte är värst! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.