Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1776
    Mäki
    Deltagare

      Ja, jag får väl presentera mig här på forumet först.
      Marcus heter jag och bor ca 2mil utanför Gävle, och jag går nu i tankarna om att köpa en Impreza WRX.
      Har tittat på flera bilar men har nu fastnat för en 05 WRX, så jag har lite funderingar om den.

      * Vad skiljer sig på den emot en 03 WRX?
      * Hur är det egentligen med bultmönstret på dessa? Var det bara STi som fått nytt?
      * Bränsleförbrukningen landsväg? (Kör väl aldrig så lungt, men infon kan ju vara kul 😀 ).

      Var väl det jag hade som fundering nu, bilen är förövrigt nyservad med ny kamrem, precis passerat 9000 mil.

      Mvh Marcus

      #46825
      Fredde08
      Deltagare

        05orna har den faceliftade instrumenteringen (Den kom på 05orna)
        Vilket innebär omdesignad instrumentpanel i mitten, annan design på dörrsidor och ratt.
        Vet inte vilken årsmodell det kom till, men min 05a har iaf lite högre stolsfästen än 01an jag hade innan.
        Utöver det så är chassiet lite hårdare än tidigare wrx:er (möjligt att 03-04 var det också men tror inte det)

        Bultmönstret är 5×100 precis som tidigare wrx:er
        Det är bara STI från 05 och uppåt som har 5×114,3

        Bränsleförbrukning skulle jag väl tippa ligger runt litern eller strax under på landsväg (Men då kör jag inte eco-driving direkt)
        Till och från jobbet osv. (stadskörning) drar den väl runt 1.2-1.3

        #46826
        Mäki
        Deltagare

          Tack så mycket för svaret! Får återkomma med bilder på spektaklet ifall det blir affär 😉

          Mvh Marcus

          #46824
          TKarlsson
          Deltagare

            Jag åker också wrx-05. Efter ecutek av JRM så kan jag köra landsväg på 0,8 / milen. Det är ju förjävla tråkigt, men det går ju..

            #46827
            Mäki
            Deltagare

              Var idag inställd på att åka impreza hem från bilhandlaren, men den var i så dåligt skick, fronten hängde och ville inte lina upp med lysen osv så jag struntade i det, tråkigt då man hade ställt in sig på det och fått lån via banken osv. ;(
              Denna bilen var det.
              http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_2_0_WRX_225hk_24503614.htm?ca=4&w=3

              #46821
              challe
              Deltagare

                Hade jag varit i dina brallor skulle jag nog lägga på ett par tusen och satsa på en STI istället

                http://www.blocket.se/gallivare/Subaru_Impreza_WRX_STI_Petter_Solberg_Edition_25833953.htm?ca=16&w=3

                Det mesta är redan gjort och det är bara att tanka, flabba och köra 🙂
                För det kommer börja klia i fingrarna efter ett tag och du kommer att vilja köpa både det ena och det andra om du köper en “vanlig” WRX

                Eller varför inte slå till på denna :7

                http://www.blocket.se/stockholm/En_unik_Subaru_Impreza_Sti_WR1_26169972.htm?ca=16&w=3

                #46820
                Bodyshot
                Deltagare

                  Jag håller med Challe,köp en STI direkt! Helt annan mycket Bättre! bil!

                  #46822
                  Lirkus
                  Deltagare

                    Håller med!! Skaffa en STI så kan du skrota Audiprojektet för STI:n gör mos av den ändå när den e klar 😉

                    #46828
                    Mäki
                    Deltagare

                      Du är kul du lirkus 😉

                      Nä har som sagt ett projekt på gång så nu vill jag ha en vardagsbil och jag har dessutom hittat en till jag ska titta på 😉

                      #46829
                      Mäki
                      Deltagare

                        Så har jag handlat en WRX, mycket finare än förra 🙂

                        http://www.garaget.org/?car=192874&image=1795032

                        #46823
                        Lirkus
                        Deltagare

                          Välkommen till familjen 😉

                          #46819
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Såg riktig fin ut :), välkommen till klubben.

                            #46830
                            Mäki
                            Deltagare

                              Tack tack alla 🙂

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.