Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6264
    svamp
    Deltagare

      Jag har funderingar på om någon vet om subaru sverige i samarbete med något försäkringsbolag har något erbjudande om försäkring vid nybilsköp. Jag vet att vid köp av en begagnad eller ny saab från Svenska Bil ger ett ettårs erbjudande på helförsäkring som kostar 3sek / dygn i 12månader sedan erbjuds en helförsäkring efter hur man skött sig under den tiden. Eftersom jag själv är under 25 år men med väl godkänd ekonomi skulle jag helst vilja hamna på en rimlig nivå vad gäller försäkringen på en ny subaru, 25 000sek i årspremie för en WRX är i värsta laget.

      MVH /* Johannes */

      #78215
      Henrik
      Deltagare

        “25 000sek i årspremie för en WRX är i värsta laget.”

        Min kostar drygt 7000 spänn för en helförsäkring (inkl MER). Har du kollat hos länsförsäkringar? Det är förvisso bara en vanlig WRX (ingen sti), men iaf.
        Till saken hör ju att jag bor på landet, men så förbannat stor skillnad borde det väl inte vara?

        #78214
        Practos
        Deltagare

          när jag köpte min gt hos Karlssons bil i Haninge så blev jag erbjuden försäkring via Susab(försäljaren lovade försäkring på 4000/år det blev det dubbla). Idag har jag bytt till Folksam istället, det blev billigare och mycket bättre service. Susab är riktiga kämpar på att inte betala ersättning.

          #78213
          Peter
          Deltagare

            Kolla med SUSAB, jag betalar 706kr/mån för min GT 99a och då bor jag i den stooora staden. Inte nog med det, det ingår även fria mil i den försäkringen 🙂

            MVH

            PM

            #78216
            Lt Dan
            Deltagare

              Jag blir förhoppningsvis Impreza ägare under vintern, så därför ringde jag till mitt bolag (trygg-hansa) och kollade vad det skulle kosta.
              GT-00= 7626:-
              WRX-02= 7700:-
              STI-02= 7700:-
              Det jag blev förvånad över var att det inte var nån skillnad mellan dom!
              För ovanstående gäller helförsäkring, 1000 mil, lgh, Storstockholm och SIF bonus.
              Varför?

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.