Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36051
    Supra
    Deltagare

      Hallå hallå.

      De började med att min polare köpte en 2001-2002 WRX (Limited edition) år2003-2004 nån gång, sen dess har man ju alltid varit sotis på det. Men så en dag körde han sönder lådan, då stoppa han i en annan beg låda, den körde han snart också sönder. Men då stoppa han i en STI låda och den har hållit än så länge. Sen rasa motorn, då plockade vi ut den och lämna in den på en motorrenoveringsfirma här i stan, då blev det smidda stakar, kolvar och race lager i motorn. Sen har bilen körts väldigt lite och sedan blivit stående i många år, fram till i fjol då jag fick möjligheten att köpa den av honom. Sagt å gjort så blev det

      #288962
      Christian S
      Deltagare

        vet du var STI lådan kom ifrån? en GC8 (impreza tom00) STI som är 5 växlad eller ifrån en New Age (impreza 01->) STI som är 6 växlad?

        vet du vad det sitter för koppling? tänkte för ska du upp i den effekten så måste du ha en lite stöddigare koppling som klarar av effekten.

        1: vet inte men tror att dom hänger med rätt bra iallafall, kommer säkert ett svar ifrån någon som vet

        2: STI spridare räcker inte, vet inte exakt hur stora du behöver men skulle säga att du behöver minst 750cc

        3: ingen aning, kommer säkert ett svar ifrån någon som vet

        4: vet inte om den walbro som lämnar 255l/h (walbro GSS341/GSS342) räcker, jag monterade den som lämnar 450l/h (Walbro GST 450)

        #288964
        Supra
        Deltagare

          Tjena, det sitter en 6 petad låda i den, med en värre J-spec koppling har jag för mig att han satte i

          #288960
          Turbovin
          Deltagare

            Är det byggt på ett original wrx-block som är open deck och inte semi closed deck som STI skulle jag va försiktig med att gå upp ända till 500 hk.

            #288965
            Supra
            Deltagare

              vet du var STI lådan kom ifrån? en GC8 (impreza tom00) STI som är 5 växlad eller ifrån en New Age (impreza 01->) STI som är 6 växlad?

              vet du vad det sitter för koppling? tänkte för ska du upp i den effekten så måste du ha en lite stöddigare koppling som klarar av effekten.

              1: vet inte men tror att dom hänger med rätt bra iallafall, kommer säkert ett svar ifrån någon som vet

              2: STI spridare räcker inte, vet inte exakt hur stora du behöver men skulle säga att du behöver minst 750cc

              3: ingen aning, kommer säkert ett svar ifrån någon som vet

              4: vet inte om den walbro som lämnar 255l/h (walbro GSS341/GSS342) räcker, jag monterade den som lämnar 450l/h (Walbro GST 450)

              Monterade du den i tanken direkt eller?

              #288966
              Supra
              Deltagare

                Är det byggt på ett original wrx-block som är open deck och inte semi closed deck som STI skulle jag va försiktig med att gå upp ända till 500 hk.

                Det är ett original block från WRX ja, vad är det som är riskabelt med dom blocken vid dom effekterna?

                #288961
                Turbovin
                Deltagare
                  #288959
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Öppet block kommer inte överleva 500Bhp, för dåligt med stöd runt fodren.

                    Wrx topparna är rätt tråkiga kammar och kanaler på, det är nog svårt att få ut över 450Bhp på dessa.

                    Orginal grenrör som är portat med ex up-pipe från AS perfromance(Harvey smith) fixar 500Bhp dock utan problem.

                    Spridare så funkar 740cc’s ~500Bhp. Men ska du upp i den effekten är nog E85 att föredra.

                    Skulle säga att typ en billet 20G och up-pipe från ASP, portat grenrör 740 spridare bränsletrycksregulator samt en wlabro 255 alt 450 så har du ett bra koncept.

                    Har bilen fmic?, byt sprut till map baserat så slipper du nog framtida motorras
                    Annars har du där nästa sak som kommer begränsa tmic’n dvs.
                    Orginal lmm funkar inget vidare över 400bhå om jag minns rätt heller

                    #288963
                    Christian S
                    Deltagare

                      Monterade du den i tanken direkt eller?

                      Ja, det sitter bara 1 pump och den sitter i tanken.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.