SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Nya bromsar beställda!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    locko99
    Deltagare

Då vart nya bromsar påväg! Per på PEAN sweden rekomenderade,

DBA 4000 skivor med Carbotech Bobcat belägg fram.

Nya orginal skivor med Carbotech bak.

Kostar 6000:- + 1500:- för skivorna bak.

Per på PEAN säger att det är samma skivor på min WRX och GT 1999-2001 stämmer det? På mekonomen har dom skivor till GTn men inte till WRXen? verkar konstigt om det är samma?

Tyvärr får jag inte skivorna bak fören måndag den 27…Grejerna från Per anländer till jobbet på tisdag… 😉 Mums!

Tror ni det blir bättre än bromsarna nu? som går stål/stål på ena sidan fram? 😉

Bilen har även fått en fin 10000mila service så visst borde den vara glad å gå några fina mil? 😉

Mvh /Martin

Desen
      Deltagare

Per brukar ha bra koll när det gäller bromsar, så om han säger att de passar så är det nog så.
        Klart du kommer att få bättre bromsar med det paketet. Bobcatbeläggen klarar gatkörning bra men kommer att fada vid riktigt aktiv körning på bana.
        Men å andra sidan om man kör med racebelääg till vardags så får man stå ut med mycket bromsdamm och skrikande bromsar.

Glöm inte att byta bromsvätdskan när du ändå ska meka bromsar.

Lycka till med inbromsningarna 😉 😉

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

Janne248
        Deltagare

.Per på PEAN säger att det är samma skivor på min WRX och GT 1999-2001 stämmer det? På mekonomen har dom skivor till GTn men inte till WRXen? verkar konstigt om det är samma?

GT fanns inte som årsmodel 2001.

Men GT och WRX har så vitt jag vet samma FRAMbromsar från -99 -> 06
          WRX (från och med 2001) har ett annat ok bak (två kolvar) vilket kanske gör att defenitift beläg lär vara annorlunda, kanske skivor med.

locko99
          Deltagare

Glöm inte att byta bromsvätdskan när du ändå ska meka bromsar.

Byttes på stora servicen i torsdags.. 😉

Mvh /Martin

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.