SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning nya krängningshämmare

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    GRID
    Deltagare

Furstenhov säger att mina krängningshämmare bak har blivit böjda av att bilen är sänkt. Dom sa att det fanns andra som funkade bättre på sänkta bilar, så jag tänkte hör om det är nån här som har nåt förslag?

Strat tyckte jag skulle handla whiteline för 4500-5000:- men det får gärna bli lite billigare än det, då jag klarat mig utan problem med original hittils 🙂

Det är en 04 wrx sti pse det gäller.

Mats
      Deltagare

Ähhh, handla Whiteline nu!
        Du vet att du vill!

Det är stoor skillnad på orginal och Whiteline.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Strat
        Deltagare

Det jag antar är böjt är drop linksen, så du kan ju köpa bara dom bak. Då blir det inte så dyrt 🙂

/Claes

STIred
          Deltagare

Såhär såg mina gamla länkar ut när jag bytte, inte särskilt vackra 😉

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Nya_bilprylar_2006/link_new_vs_old1.thumb.jpg http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Nya_bilprylar_2006/link_new_vs_old2_001.thumb.jpg

Länkar får man för runt 1000lappen. Annars är whiteline kängare fina grejer, Cusco inget fel på heller(kör själv med såna)

/r

[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me
            ————————————————————————————————————————————-
            I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
            ————————————————————————————————————————————-
            I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
            ——————————————————————————————–

rödSTI

camino cielo
            Deltagare

Furstenhov säger att mina krängningshämmare bak har blivit böjda av att bilen är sänkt. Dom sa att det fanns andra som funkade bättre på sänkta bilar, så jag tänkte hör om det är nån här som har nåt förslag?Strat tyckte jag skulle handla whiteline för 4500-5000:- men det får gärna bli lite billigare än det, då jag klarat mig utan problem med original hittils :)Det är en 04 wrx sti pse det gäller.

Menar ni att WL krangare kostar 4500-5000:- darhemma??? Ar det for fram o bak?

Mats
              Deltagare

Ställbara fram och bak + droplinks fram och bak.

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

danjel
                Deltagare

Är det bara Whiteline som gäller eller finns det en mellanmodell som är prisvärd också?
                  Kommer jag (novis) märka stor skillnad med whiteline? Imprezan kränger väl inte överdrivet mycket original?

//Daniel – funderar på vilka uppgraderingar som ska göras när bilen (MY-00) är inhandlad

STIred
                  Deltagare

Köper du andra krängare, så tror jag att de flesta ligger ungefär i samma prisklass. Annars vänta tills du får bilen, kör ett tag med den som den är så kommer du märka sen om det är nåt du vill ändra på. Finns nog inga uppgraderingar som ”ska” göras, det är nog mer vad man känner själv att man behöver

Blocken
                    Deltagare

Daniel – funderar på vilka uppgraderingar som ska göras när bilen (MY-00) är inhandlad

Däck och bensin är ett hett tips att börja med 😉

/AB

…………………..
                      ThaiPerr!

STIred
                      Deltagare

Däck och bensin är ett hett tips att börja med ;)/AB

HÄr håller jag helt o hållet med dojdoj 🙂

Att fundera på uppgraderingar redan innan man skaffat bilen…hmm vet inte riktigt…

danjel
                        Deltagare

Att fundera på uppgraderingar redan innan man skaffat bilen…hmm vet inte riktigt…

Nu hamnade vi lite OT men…
                          Jasså, varför inte?
                          Jag gör bara lite efterforskningar på vart jag vill lägga pengarna, vilka märken som är prisvärda och vad man får för pengarna. Jag vill ju få bilen att prestera så bra som möjligt för de pengarna jag är villig att lägga. Nu säger jag inte att jag kommer sitta med en FMIC, ny turbo, coilovers och ett big brake kit i handen innan bilen är inhandlad! Det kanske lät så, men absolut inte!
                          Man vill ju veta vad prylarna på eventuella objekt är värda, och vad man ska hålla sig undan ifrån också. Det är lättare att bestämma sig för om man vill satsa på en bil med eller utan godis, om man har lite kunskap i området. Vissa delar skadar ju mer än vad de ger!
                          Utan efterforskningar(läs: detta forum) så hade möjligheten funnits att jag hade köpt en färdigtrimmad ”290hk”bil med superchip och öppet luftfilter… Men efter många många timmar här så tror jag att jag börjar få lite koll på vad som (troligtvis) kommer uppgraderas.

Daniel – uppskattar forumet så hääär mycket

Blocken
                          Deltagare

Jasså, varför inte?

För att man ska lära känna bilen och lära sig hantera den först, kanske?

Ett litet räkneexempel:

300 liter soppa = 3300kr
                            Ett par tunna mockaskor = 700kr
                            ——————————
                            Summa: 4000kr

…eller:

Krängningshämmare: 5000kr

Vad ger bäst värde för pengarna för en nybörjarrookie??? Svarar någon ’Kränghämmarna’ så tar jag lunch för alltid… :+

/Block

…………………..
                            ThaiPerr!

STIred
                            Deltagare

Tror de flesta som har bytt krängare kör med whiteline eller cusco, och dessa båda ligger ungefär i samma prisklass som sagt…

Men som farbror Block säger, kör några varv med bilen först så kommer du märka hur den känns.
                              Och visst ska det göras nåt åt väghållningen sen så är krängare+droplinks rätt smart o börja med fast återigen kör bilen lite se om du tycker du verkligen behöver det.

STIred
                              Deltagare

Svarar någon ’Kränghämmarna’ så tar jag lunch för alltid…

Det tänker jag inte göra, inte ens bara för o retas 😉

danjel
                                Deltagare

För att man ska lära känna bilen och lära sig hantera den först, kanske? Ett litet räkneexempel:300 liter soppa = 3300krEtt par tunna mockaskor = 700kr——————————Summa: 4000kr…eller:Krängningshämmare: 5000krVad ger bäst värde för pengarna för en nybörjarrookie??? Svarar någon ’Kränghämmarna’ så tar jag lunch för alltid… :+/Block…………………..ThaiPerr!

Måste det ena utesluta det andra…?
                                  Att/om jag köper krängningshämmare kommer definitivt inte betyda att jag kör mindre!

Sen tror jag att ni har missuppfattat mig lite… Jag har inte sagt att jag kommer köpa krängningshämmare över huvud taget! Det var snarare att jag ifrågasatte att det behövdes!

Kommer jag (novis) märka stor skillnad med whiteline? Imprezan kränger väl inte överdrivet mycket original?

Jag kanske bara uttryckte mig fel men byt ut ”kommer” mot ”skulle” så blir allt bra igen! 😉

Daniel – väljer bigmac istället för cheeseburgare om jag är hungrig

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.