› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › nya krängningshämmare
- Detta ämne har 32 svar, 3,749 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 6 månader sedan av
camino cielo.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2007 kl. 22:29 #68906
danjel
DeltagareTror de flesta som har bytt krängare kör med whiteline eller cusco, och dessa båda ligger ungefär i samma prisklass som sagt…
Tack, de va det svaret jag var ute efter! 😉
Å, jo självklart kommer det köras en hel del innan vissa delar inhandlas medans vissa saker kommer göras på en gång om det saknas på bilen när jag köper den!//Daniel – har en Ducati til salu!! 😉
15 mars, 2007 kl. 14:23 #68884daniel83
DeltagareHejsan!
När du har köpt din GT. Så hör av dig så kan du få åka med i min GT.
Jag har bytt ut krängningshämmare och droplinks mot Whiteline.//Daniel
3 juli, 2007 kl. 16:45 #68898storfiskarn
DeltagareTänkte köpa W-L krängare fram o bak,fjädrar, d-links och anti roll kit? summa runda slängar 10000kr. Frågan:gör jag rätt nu? fattat tycke för banan…:o
4 juli, 2007 kl. 17:28 #68891camino cielo
DeltagareTänkte köpa W-L krängare fram o bak,fjädrar, d-links och anti roll kit? summa runda slängar 10000kr. Frågan:gör jag rätt nu? fattat tycke för banan…:o
Vad menar du med ”anti roll kit”? For det later vad krangare ar. Pa engelska kan dom heta bade sway bar eller roll bar. Kranagre ar det basta du kan kopa for pengarna till en Impreza.
1 augusti, 2007 kl. 19:17 #68899storfiskarn
DeltagareAnti-lift var det! om det hjälper,och det är inte hämmarna!!!
7 augusti, 2007 kl. 01:19 #68892camino cielo
DeltagareOK, da forstar jag.
7 augusti, 2007 kl. 07:47 #68880simo
Hoppa över fjädrarna o anti lift kitet, lägg på ett par tusen till o köp D2 coilovers + ställbara WL krängare med tillhörande droplinks istället.
/U
18 augusti, 2007 kl. 14:05 #68900storfiskarn
DeltagareFunkar det att köra D2 på vintern? Ärgar dom inte ihop då?
31 augusti, 2007 kl. 14:42 #68896killemannen
DeltagareFunkar det att köra D2 på vintern? Ärgar dom inte ihop då?
Intressant fråga..
Funkar D2 coilisar bra på vintern ?
Jag vill även passa på och rekomendera dig att köpa White Line krängare!. grym skillnad på bilen nu då de är monterat!
Jag körde på följande kit:
Fram:
WhiteLine Swaybar fram BSF20Z (22mm, ställbar)
WhiteLine Swaybarlinks fram, KLC38Bak:
WhiteLine Swaybar bak BSR20XZ (22mm, ställbar)
WhiteLine Swaybarlinks bak, KLC26
WhiteLine Swaybar mount-h/duty kit bak, KBR20-2231 augusti, 2007 kl. 16:12 #68893camino cielo
DeltagareEn notis ang WL krangare, det finns massor av andra fabrikat, jag har WL bak men hade en del problem da den vandrade i fastena, kopte sedan ett par Poltec klamrar som hjalpte. Fram har jag Perrin 22mm krangare och den har inbyggda skydd som stoppar vandring utav krangaren, onskar jag hade Perrin aven bak. Nu jagar jag storre krangare, problem med kombin att det inte finns lika manga att valja ifran, funderar pa WL 27mm (for sedan) men nu har Perrin kommit ut med 25mm (oxo sedan) men jag kor med Poltecs justerbara endlinks sa det ska val ga bra.
14 september, 2007 kl. 07:10 #68901rickey
DeltagareVågar man peta in en fråga här om vad krängningshämmaren gör för något för en som inte är så insatt?
14 september, 2007 kl. 18:26 #68897killemannen
DeltagareVågar man peta in en fråga här om vad krängningshämmaren gör för något för en som inte är så insatt?
Precis vad namnet säger, krängningshämmaren hämmar krängningar :-).
Svårare än så är det faktiskt inte.Då du rycker i ratten i högre fart så kränger bilen, krängningshämmarens uppgift är att minimera den.
15 september, 2007 kl. 02:11 #68894camino cielo
Och nagot annat manga Subaru agare inte tanker pa ar att den minimerar ”camber-loss”, dvs nar bilen kranger sa gar ytterhjulet fran negativ camber till positiv (eller iaf mindre negativ, beroende pa installning), det ar nackdelen med vara McPherson upphangning fram. Normalt sa okar man understyring med grovre k-hammare fram medn pa Imprezan sa gor man faktiskt inte det, jag vantade lange med grovre krangare fram (hade 22mm just bak) och nar jag bytte, kunde inte tro skillnaden.
16 september, 2007 kl. 12:38 #68902rickey
DeltagarePrecis vad namnet säger, krängningshämmaren hämmar krängningar :-).Svårare än så är det faktiskt inte.Då du rycker i ratten i högre fart så kränger bilen, krängningshämmarens uppgift är att minimera den.
Med lite läsning ovan om GRIDs sänkning och påverkan på dessa så kanske man bör ta en titt på dem på min GT som också är ganska rejält sänkt?
27 november, 2007 kl. 22:33 #68877Subarumicke
Deltagarejag åker med orginal krängare
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.