Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1202
    locko99
    Deltagare

      Först tar vi väl och visar de nya grejerna?
      Guvare till oljetryck och olje temp. Nån som kan gissa vad för gängor?
      http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/3615g.JPG
      Hållare till a-stolpe och mätare (Smoked glas dom är helt svarta när dom är av) vitt eller gult ljus och peak/varning vid valfritt värde.
      http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/9580m.JPG

      Men nu till saken! efter en timmes läsande på sidan har jag kommit fram till att,

      Man har 2 möjligheter.
      1. oanvänd plugg vid insuget(vilken sida?)
      2. Där orginal tryckvakt sitter.
      (eller är det samma som pratas om?)

      Plats 1. Är inte alls säker nu men den monteras med
      Adapter till oljetryck/temp sensor (M18x1,5 – 1/8 PT): 11024AA111
      Som är orginal tillbehör hos Subaru?

      Mina mätare står Made in Taiwan på vilket borde innebär att det är japanska gängor och inte amerikanska och då ska den passa direkt? enligt ett inlägg av Mr secretman. Stämmer?
      Om jag sätter temp givaren där

      Plats 2. Och sen inte använder orginal tryckvakt(som verkar rekomenderas?) och sätter oljetrycksmätaren där så är saken biff eller får jag det verka enklare än det är?

      Tackar för alla tips! Hade varit kanon att ha alla grejer och sen kunnat få ihop bilen samma dag så man slipper lämna bilen halvfärdig för att man behöver fler grejer.

      Tackar för alla tips!

      Skulle inte ha något emot att hyra in lite hjälp om nån har lust i närheten!… “simo” erbjöd sig att fixa hem och montera mätare men då det inte var aktuellt att handla mätare för 10laxar har responsen varit dålig!

      #43440
      simo
      Deltagare

        Du var ju inte intresserad av att göra affär

        /U

        PS
        Om du köper en turbo av jrm, tror du då Trollspeed är intresserad av att maila den nya mappen?
        DS

        #43443
        Niklas
        Deltagare

          Troligen var simo bara intresserad av att montera om du väljer att ha samma mätare som han har, då vet han ju hur de skall monteras. Sen gör han säkert inte jobbet gratis då ni inte verkar vara blodsbröder.
          När du väljer att köpa mätare någon annanstans kan du väl inte förvänta dig att han ändå skall göra jobbet. Det är ju helt upp till honom om han vill.

          Nog om detta.

          Nu använder vi tråden till att försöka lista ut det vettiga istället. Mitt tips är att om du inte får rätt på vilken gängning det är, ta med prylarna till närmaste Hydroscand butik eller liknande så kan de säkert svara på dina frågor.

          #43441
          locko99
          Deltagare

            Du var ju inte intresserad av att göra affär/UPSOm du köper en turbo av jrm, tror du då Trollspeed är intresserad av att maila den nya mappen?DS

            Inget illa menat! Men ta det som du vill. Och visst vart det snack om ersätning?….Men jag missa hela grejen där du agera säljare/företagare jag missförstog visst allt trodde din tanke va att hjälpa till lite för du har kunskap inte jag har(än). 😉

            För att återgå till tråden har jag iaf fått svar om adaptern och den beställs idag 🙂

            //Mappe

            #43444
            Niklas
            Deltagare

              Gott, lycka till! 🙂

              #43442
              locko99
              Deltagare

                Sådär ja. gick ju fint utan några tips ju! Tog ett par timmar för mycket bara…Men tiden spelar ju ingen roll bara det blir bra… 😉

                //Martin

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.