SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Nya sommarpuckar-hala som ålar!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Har fått på nya Bridgestone Potenza RE050 men de känns hala som ålar mot asfalten! Har hört att en del däck ska ”köras in”?? Någon som vet om detta stämmer? Mvh Johan

Nano
      Deltagare

Hej.

Har oxå nyligen slängt på nya RE050. Mina känndes kanon bra med en gång. Suger tag riktigt bra i backen.

Men jag har oxå hört att men ska köra in nya däck. Gjorde en google sökning och fick fram en rekommendation på runt 200-300 km i medelsnabb hastighet, vad nu det betyder }(

MVH
        Mårten

gotte51
        Deltagare

Hade du färgmarkeringar på slitytan också?

Ränder runt hela hjulen alltså…

Adam K
          Deltagare

Gummi blir gammlat på ytan om det får ligga ett tag.
            Det är samma sak när däcken legat över vintern/sommarn. Man behöver ’rugga upp dem’
            Samma sak på alla gummin, klätterskor som är nya är väldigt obehagliga…

Nano
            Deltagare

Hade du färgmarkeringar på slitytan också?Ränder runt hela hjulen alltså…

#### nu blev jag osäker, inte 100% säker på om jag hade det. Däcken beställdes från Däckonline så nya var de iaf.

MVH
              Mårten

down_the_drain
              Deltagare

100-150 mils lugn inkörning e att rekommendera.. som övriga skrev så e gummi vällldigt halt innan det blir uppluckrat.

/P

gotte51
                Deltagare

Tack för svaren grabbar…kollade trycket i däcket för övrigt, det låg på hela 3,2 kg!!! 😮 😮 😮 Däckkillen måste vara tokig eller så har han instrument som lever jävel! Sänkte det 2.7,som jag hade på mina tidigare RE05 och det känns mycket bättre!! Nu ska jag bara köra in dem!

\J.N

Nano
                  Deltagare

härligt att höra att det ordnade till sig, ligger själv på 2,7 kg i mina däck.

MVH
                    Mårten

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.