Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #50095
    skytiskapilen
    Deltagare

      Så klart att du ska testa, du har väl inget att förlora på att fråga??

      /Andreas
      http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
      – Original Gangster –

      #50109
      moken
      Deltagare

        fan, pratade med förra ägaren i tyskland nyss, han hade tom svårare än mej för engelska, men skitsamma… Frågade när den var servad sist och så, 14000mil sa han, den har gått 14600 nu… Frågade även om kamremmen, och den var bytt vid 10.000 mila servicen sade han även, ska man våga lite på detta? Glömde tyvärr fråga om datumet för denna service:-(
        Men han bekräftade iaf att serviceboken är försvunnen, och att det var autohaus konopka som servat bilen, så jag hoppas dom svarar på mitt mail jag skickat dom, med frågan om dom kunde skicka logg från deras datorsystem på när bilen varit inne, det borde dom väl spara i dator tycker man…
        inget svar från bilfirman som sålde bilen till mej heller, skickade ett mail igår eftersom jag inte fick tag i ngn av dem på telefon… Hoppas dom kan visa lite god vilja och betala service, snackade med furstenhoff idag, och kamremsbyte plus oljebyte går ju på 5lax… Billigt i jämförelse med en rasad motor, men dyrt för mej just nu:-(

        Team valsjö Racing // Mr Mök

        #50096
        skytiskapilen
        Deltagare

          Om du får svar av firman som servat bilen och allt stämmer, då borde ju de också kunna fylla i en ny servicebok med alla datum osv. Men lyckas du inte med det, anta då att förra ägaren inte talar helt sanningsenligt. Han har all anledning att ljuga för dig om han nu har ljugit för bilfirman….

          Tills du vet mer, betrakta kamremmen som obytt. Gör också en ordentlig genomgång av bilen, typ 5000-mila service om du tänker ha den ett tag, det får du troligen igen. Även om du säljer bilen vidare inom kort så blir den mycket mera lättsåld om du kan visa upp ivarjefall detta för spekulanter.

          /Andreas
          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
          – Original Gangster –

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.